Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 665)
    • oei, je gaat de 924 toch niet verknoeien met één of andere bling bling velg 🙁

0

Sturen met meer grip…. 😯
        Wat gedacht van spinnende achterwielen bij gebrek aan grip? 🙄
        En enkel droge tarmac… je woont blijkbaar in een ander land dan ik. 😉
        Hoe vaak vertrek je niet met droog weer om uren later in de regen te zitten, om nog maar te zwijgen van een stevig warmte onweer.

0

Is niet de beste kwaliteit maar daar ben ik me van bewust. Ze dienen ook alleen maar om even verder te kunnen tot wanneer ik andere velgen steek. Zowiezo komen de low-budget banden vanachter te liggen (sturen lijkt me wel zo handig met wat meer grip) en aangezien de banden enkel droge tarmac zullen raken ga ik er vanuit dat ze zeker wel zullen doen wat ze moeten doen. Nogmaals: ze zijn maar tijdelijk! En alles is veiliger dan de huidige 90’s banden die er op liggen. Op de uiteindelijke velgen komen zeker goede banden van een bekend/vertrouwd merk.

0

Wes, ik hoop dat je geen ‘brol’ hebt gekocht. Bij tests is al vaker gebleken dat sommige lowbudgetbanden van minder gekende merken ronduit gevaarlijk zijn.

Hier bv. ivm winterbanden.

Die sloefkes zijn wel je enige contact met de grond; dus super belangrijk.

0

Vandaag bandjes gevonden die de jaren 90 banden gaan vervangen. Zelfde maat als die er nu opligt 195/60/15.
              2x nog heel goede Falken, 2x zo goed als nieuwe Fongtjinghuari (of zoiets… :roll:).
              Alle 4 voor €50! :first:

0

Te lang bully, te lang… 😉

Zijn dezelfde velgen als die er nu onder liggen Maarten. :up:

0
                S2

Is DIT niets voor jou? Of ben je intussen al voorzien?

0

Enig idee hoe lang die laatste loodjes gaan duren Wes?

0

Hey Kristof! 😀

Ik weet het dat hij stipt op tijd was, want om 3 voor 10 belde Nicolas me om te zeggen dat hij uw huis niet vond in je straat. :mrgreen:
                      Dus ik was heel aangenaam verrast om te weten dat de afspraak zo stipt nagekomen werd,
                      hierdoor is mijn vertrouwen allesinds al heel groot in de man. :up:

PS: Iedereen gaat verbaasd zijn over hoe goed de auto er uitziet! :coolness:

Patrick, inderdaad, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst he. 😉

0

[quote=”WES-RS” post=129941]Patrick, waar ziet gij die cactussen? 😐 :mrgreen: [/quote]

Goed kijken naar de foto hé Wes 😉

Nu ben je echt wel in de laatste rechte lijn richting Porsche rijden! :driver:
                        Hoop dat inschrijven e.d. vlot verloopt.

0

Hoi Wes, je auto is vnamorgen stipt om 10.00u afgehaald.
                          Nicolas was verbaasd over hoe goed de auto eruit zag :coolness: ! Al goed dat hij al betaald was, of ik zou weer echt gaan twijfelen om hem weg te doen.
                          Nog een hele babbel met hem gedaan, lijkt mij een hele correcte kerel met veel ervaring. Misschien rijd ik er met de 964 of met de 944 ook wel eens langs voor een volgend onderhoud of als er ooit iets mis is.

Groeten
                          Kristof

0

De platen daarstraks gaan halen bij Jollie. Gezellige babbel gehad. :up:

De platen zien er ook super uit! Degene die er nog geen besteld hebben, DOEN! 😉

IMG_9304.JPG

0

Patrick, waar ziet gij die cactussen? 😐 :mrgreen:

Morgenvroeg (als alles goed gaat) om 10u word de wagen afgehaald bij Kristof door Porsche 911 Rescue. :up:

Straks ook de bestelde “[size=2]AUS PRINZIP, NICHT AUS PRESTIGE[/size]” nummerplaathouders bij de Jollie gaan halen. :up:
                              (of hoort dit ook bij cosmetics RODONDO?) 😉

0

Skone cactussen
                                😆

0

Zeker blutsen in de carrosserie

0
                                15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.