Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 665)
    • is het bij een 924s hetzelfde gemaakt als bij een 944s2? anders moet je toch niet alle sloten gaan vervangen om je sleutels te behouden. enkel maar het elektrisch gedeelte binnenin (nr 38)?

      headlight_buzzer.png

      0

        Kan kloppen, ik had dus ook een nieuw NIET origineel contactslot gestoken en had regelmatig dat die bij het starten ineens stokte en dan weer verder demarreerde. Ging wel altijd aan de gang maar zeer vervelend wanneer er publiek staat te gapen 😳 De startmotor kon niet zijn daar deze een volledige revisie had gehad dus dacht ik aan slechte massa, dus extra massakabel getrokken, resultaat nougabollen. Nu terug de oude contactschakelaar gestoken en tot nu toe niet meer voor gehad en heb ook de indruk dat de starter vlotter rond gaat. Dacht er goed aan te doen om nieuw te steken maar helaas niet of tenminste terug origineel steken.

        0

          Zal ik doen David, bedankt. :up:

          Ik hoop wel dat het bij mij niet zo’n zoektocht gaat worden. 😕

          0

            ook ooit een dergelijk probleem gehad met mijn 924S, en het straffe van al was, hij deed dat niet altijd, soms wel soms niet, erg frustrerend, vervolgens alarm eruit gesloopt, geen verbetering, DME vervangen, geen verbetering, benzinepomp vervangen, geen verbetering, kabelboom laten checken, geen problemen gevonden, maar het probleem bleef aanhouden soms deed hij het weken goed en soms wilde hij gewoon niet starten, dan 4 weken binnen geweest bij een ‘specialist’ die me voorstelde dat als hij het niet vond ik niets moest betalen, kreeg telefoon dat hij klaar was, moest hem 12 werkuren betalen, maar hij wilde niet zeggen wat het nu geweest was, ik betaal de man en wil vertrekken, maar… hij deed het niet… ik kreeg mn geld terug en hij verklaarde dat hij geen problemen gevonden had maar wel injectie en dergelijke gereinigd had. Toen ik op t punt stond om de wagen te verkopen omdat het maar niet opgelost raakte kwam er thuis per toeval iemand een onderdeel kopen die me zei ‘ah maar daar heb ik ook gehad en heel lang achter gezocht, vervang uw contactslot maar aan het stuur, en t is opgelost. Dus bij een porsche sloper een ander contactslot en deur en kofferslot gaan halen en nooit meer voorgehad… het was opgelost… Ik zeg niet dat dat bij u het geval gaat zijn, maar hou dit verhaal maar even in je achterhoofd.

            0

              Klinkt zeer goed mogelijk Patrick. :applaus: Ik hoop dat het zoiets simpels is. 🙂

              0
              PB

                The usual suspect ? DME..

                >> klik <<

                de Emergency Paperclip Trick vond ik wel cool. 😎

                0

                  Wat is het heerlijk om je P heel het jaar ingeschreven te hebben. Op een mooie dag als deze is het gewoon instappen en rijden. :driver:
                  Als hij zou starten… 🙄

                  Net wou ik vertrekken om een ritje te gaan maken (kon ik ook meteen nog eens luisteren naar het zoemende versnellingsbak/homokineet probleem), start ie niet. :bounce: Batterij is niet plat aangezien ik stroom heb, starter draait rond maar hij start gewoon niet. Lijkt alsof ie geen benzine krijgt. Benzinepomp is een nieuwe dus daar gaat het al niet aan liggen.

                  Ik moet vaker rijden he? 😳 Wat heb ik aan een mooie, goed onderhouden P als ie nooit van stal mag.
                  Nieuwe voornemen voor dit jaar: Meer met de P rijden! :first:
                  Als ie ooit start… 🙄

                  0

                    Bedankt voor alle hulp heren en natuurlijk de leuke links van John. :up:

                    Ik heb nog niet gekeken, heb ook nog geen idee hoe er juist aan te beginnen. 😳

                    0

                      voor alle 924 in pdf
                      Volume I – Engine, 8 valves:
                      http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/manuals/vol1.pdf

                      Porsche 944 S Workshop Manual
                      Porsche 944 S2 Workshop Manual
                      Volume IA – Engine, 16 valves:
                      http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/manuals/vol1a.pdf

                      Porsche 944 Workshop Manual
                      Volume II – Transmission:
                      http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/manuals/vol2.pdf

                      Porsche 944 Workshop Manual
                      Porsche 944 S Workshop Manual
                      Porsche 944 S2 Workshop Manual
                      Porsche 944 Cabrio Workshop Manual
                      Volume III – Chassis:
                      http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/manuals/vol3.pdf

                      0

                          [quote=”cabrio wim” post=190584]

                          En als ze vol met vet zitten weet je niet of er beschadigingen zijn en of er speling op zit, dit merk je dan wel tijdens het rijden en kun je alsnog opnieuw beginnen.[/quote]

                          Is m.i. trouwens het smerigste/kleverigste vet dat je in een auto vindt.

                          0

                            Hoe zit het nu met dat lawaai, oorzaak al gevonden?

                            0
                            Wim

                              Omdat je daar zeker bent dat ze goed en onbeschadigd zijn. 💡

                              En als ze vol met vet zitten weet je niet of er beschadigingen zijn en of er speling op zit, dit merk je dan wel tijdens het rijden en kun je alsnog opnieuw beginnen.

                              0

                                Waarom uit elkaar halen? Tenzij ze echt opgedroogd zijn want dan kunt ge ze beter controleren op schade. Anders gewoon vet bij doen en zien dat ze goed door gesmeerd zijn.

                                0

                                  En hou rekening met de kilo’s vet 😀
                                  Op mijn blog staat er ergens een post over het reviseren van de assen.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.