Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 665)
    • Hoi Wes

      Ivm je gordels : is mij destijds ook opgevallen dat hij maar 1 gordel heeft, idd raar. Ik vermoed dat iemand ze er achteraf ooit in heeft gezet.
      Ik heb hier nog een complete set achtergordels liggen, incl bouten, van mijn turbo, ik verkoop ze wel liefst samen, dus links + rechts.
      Onder je bekleding zitten ongetwijfeld wel de montagepunten, dus is alleen wat zoeken en (voorzichtig) een gaatje maken op de juiste plaats in je bekleding.

      Groet
      K.

        :wtf:
        Geen 100k meer? Zo een jonge gast.
        😕
        Waar een wil is, is een weg. Gewoon :driver:. In Duitsland weet ik wel een mooi stukje Autobahn.
        :sarcastisch
        Motor haalt volgens mij 500k.
        :respekt:
        Met een zorgvuldige bestuurder zoals jij.
        :music: :popcorn:

          Bedankt Dirk. 😳
          Ik hoop het alleszins wel. 😉

          400k zal ik nooit halen Hendrik. 😀
          Ik denk zelfs niet dat ik de volgende 100k ga halen.
          Max. 2500km / jaar = 40 jaar / 100k. 😆

            Ik heb hem Zondag IRL kunnen aanschouwen :respect2:
            Die kan nog een eeuwigheid mee…………

              😀
              op naar de volgende …
              :think:
              400k?
              :respekt:

                En een leuk fotootje gemaakt. 8)

                IMG_1379.jpg

                De eerste 100k zit er op. :driver:

                  Ik weet het bully, ik ben er gewoon veel te zuinig op. 🙂
                  Morgen een goede rit maken tijdens de shoot en RLC. :up:

                  Ja deepee, is inderdaad een leuk ritje. 🙂

                  Morgen voormiddag de wagen eens een poetsbeurtje geven want is behoorlijk bestoft van al dat stilstaan in de kelder. 😳

                  *Update*

                  De nieuwe velgen, centercaps, wielmoeren en banden liggen er eindelijk ook op! :happydance:

                    [quote=”WES-RS” post=179951]deepee: You’ve got mail. :coolness:[/quote]

                    OK je wordt nu zondag verwacht op de RLC& fotoshoot.
                    mooi ritje via Luyksgestel en Postel naar Kasterlee :driver: .

                      [quote=”WES-RS” post=179951]Daarnet de wagen nog eens gestart nu hij koud stond en all is well. [/quote]Rijden ermee, stilstand is achteruitgang. Sleutelen kan altijd nog als er echt iets stuk is.

                        Daarnet de wagen nog eens gestart nu hij koud stond en all is well. :mrgreen:
                        Wagen gaat onmiddellijk naar 900 toeren stationair en blijft daar ook.
                        Bedankt iedereen voor de raad en behulpzaamheid. :up:

                        deepee: You’ve got mail. :coolness:

                          Het beste is zoals ik gedaan heb maar daar is wel wat werk aan.
                          Vervang of reinig filter in benzinetank, reinig injectoren en zet nieuwe rubbertjes en zeefje op de injectoren, reinig de injectorrail. Zeer belangrijk vervang alle rubbere benzineleiding ook die geperst zit op de metalen leidingen.

                            Misschien ook es een injectorreiniger bij de tank te voegen …

                              mijn 944 turbo van 1985 had ook geen, voor de keuring (dagelijks gekeurd) heb ik er moeten plaatsen.

                                Zie je wel Wes, meer en langer :driver: hè !
                                Van lang stilstaan krijg je gomvorming in de benzineleidingen, injectors en wat diens meer waar de brandstof passeert .

                                  Lijkt mij toch ook dat er eigenlijk 2 achteraan moeten zijn. Zelfs mijn 924 van 84 had er 2.

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.