Het begin van een lange saga: auto importeren

Home Forum Zeverhoekje Het begin van een lange saga: auto importeren

• Maker
    Discussie

• Snowbal
    Deelnemer

Vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn 911 die via Duitsland uit Italië afkomstig is, bij de douane te gaan invoeren. Had op de site van de douane gelezen dat een aankoopbewijs of factuur tezamen met het buitenlands inschrijvingsformulier zou volstaan. Dus vol goede moed naar de douane in Mechelen.
      Mijn goed humeur was van vrij korte duur… ja mijnheer, met een verkoopscontract kan ik niks doen he … ik heb een factuur nodig … grrrr… :bounce: Nu bij mijn weten is een verkoopscontract waar de prijs ed op vermeld staat ook een aankoopbewijs :relaxman: .
      Maar dus niet volgens deze plichtbewuste beambte. Ondertussen naar Duitsland gebeld om een factuur te vragen.

Nu, aangezien het een particulier is waar ik de wagen van kocht, wat weerhoudt mij er nu van om zelf effe een factuur in elkaar te knutselen ipv het in Duitsland te gaan vragen? Behoudens het feit dat het misschien niet mag? Dat bespaart mij in ieder geval een hoop over en weer gebel.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
      • Mush,

Hou ons op de hoogte of dit inderdaad via deze weg lukt om uw COC te verkrijgen.
        Moest het lukken dan zou ik het ook willen aanvragen via deze weg.

Groeten

[quote=”Mushroom” post=170496][quote=”luc993cabrio” post=163788]COC kan tegenwoordig naar het schijnt online aangevraagd worden rechtstreeks in Duitsland zonder dat ze de wagen moeten zien, ken iemand die dit reeds gedaan heeft en week of 2 later had hij de COC in de bus. :think: :think: :think:

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CEkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.porsche.com%2Fgermany%2Faccessoriesandservices%2Fporscheservice%2Fvehicleinformation%2Fdocuments%2F&ei=8SMzU4S4L5LQ7Aaah4G4BA&usg=AFQjCNHaNcvC5KJo-C6uaOuQbAtNlYY5iA&bvm=bv.63738703,d.ZGU%5B/quote%5D

Wish me luck.
        Heb zonet alles doorgestuurd.
        Luc? Welke bloemen zie jij graag want ja, je bent wel “het vrouwtje” in de relatie! :sarcastisch :mrgreen:[/quote]

[quote=”python” post=170542]Pfff…wat een bende zeg .. hier zus daar zo ,wie kan daar nu nog aan uit …typisch Belgisch 🙄
          Om het nog wat ingewikkelder te maken , mijne SC heeft een goedkeuring van alleenstaand geval ofzoiets ..dus dat kan ook nog :think:[/quote]

dat is homologatie via autokeuring /FOD

Pfff…wat een bende zeg .. hier zus daar zo ,wie kan daar nu nog aan uit …typisch Belgisch 🙄
            Om het nog wat ingewikkelder te maken , mijne SC heeft een goedkeuring van alleenstaand geval ofzoiets ..dus dat kan ook nog :think:

[quote=”Mushroom” post=170538]Daar zal ‘t idd waarschijnlijk op neerkomen, alhoewel, ik heb mijne Joker ingezet en niet achter een COC gevraagd maar achter een übereinstimmungszertifikat :first:
              ‘t Zal wel noppes worden :bounce:[/quote]

Probeer dat eens aan te vragen via Pon Nederland

Daar zal ‘t idd waarschijnlijk op neerkomen, alhoewel, ik heb mijne Joker ingezet en niet achter een COC gevraagd maar achter een übereinstimmungszertifikat :first:
                ‘t Zal wel noppes worden :bounce:

[quote=”Mushroom” post=170496]
                  Wish me luck.
                  :[/quote]

COC is enkel voor wagens met EU-goedkeuring, dus vanaf 98 ongeveer…
                  dus no-go voor de murano…

o-plaat er op en fuck it :driver:

Hopelijk :up:

Als ‘t lukt… IOU! :respect2:

@Mush, ben nie zo voor bloemen, Gin-Tonic is meer mijn ding :relaxman: :relaxman: :relaxman:
                      Hopelijk lukt het met de COC :salut: :salut: :salut:

PB

[quote=”Mushroom” post=170496]Wish me luck.
                        [/quote]

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[quote=”luc993cabrio” post=163788]COC kan tegenwoordig naar het schijnt online aangevraagd worden rechtstreeks in Duitsland zonder dat ze de wagen moeten zien, ken iemand die dit reeds gedaan heeft en week of 2 later had hij de COC in de bus. :think: :think: :think:

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CEkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.porsche.com%2Fgermany%2Faccessoriesandservices%2Fporscheservice%2Fvehicleinformation%2Fdocuments%2F&ei=8SMzU4S4L5LQ7Aaah4G4BA&usg=AFQjCNHaNcvC5KJo-C6uaOuQbAtNlYY5iA&bvm=bv.63738703,d.ZGU%5B/quote%5D

Wish me luck.
                          Luc? Welke bloemen zie jij graag want ja, je bent wel “het vrouwtje” in de relatie! :sarcastisch :mrgreen:

[quote=”Jefferson” post=164043][quote=”Mushroom” post=163870]De homologatie zelf duurt bij Porsche ook niet lang hoor, maar dan moet je 2 maand wachten voor je je COC krijgt :sleep:
                            Waarom je dat niet meteen meekrijgt zal me altijd een raadsel blijven.

Voor de rest, de ene zegt dit, de andere dat… We zien wel zeker :bounce:[/quote]

Ik ben een dik jaar geleden bij D’Ieteren geweest voor een COC. Heb het onmiddellijk meegekregen.[/quote]

Yep op een uur heb je uw papieren.
                            Voor mijn audi’s was het telkens 150euro voor porsche is het 250 zag ik op het papier.
                            Wagen moet wel origineel staan (zeker geen verlaging) voor de rest kijken ze gewoon eens of alle nummers kloppen met de papieren.

[quote=”Mushroom” post=163870]De homologatie zelf duurt bij Porsche ook niet lang hoor, maar dan moet je 2 maand wachten voor je je COC krijgt :sleep:
                              Waarom je dat niet meteen meekrijgt zal me altijd een raadsel blijven.

Voor de rest, de ene zegt dit, de andere dat… We zien wel zeker :bounce:[/quote]

Ik ben een dik jaar geleden bij D’Ieteren geweest voor een COC. Heb het onmiddellijk meegekregen.

F

Allé proficiat. :drink:
                                Jammer dat je er dit weekend (met dit stralende weer) nog niet mee kan rijden maar bekijk het zo… de beste maanden komen er nog aan dus je zal je nog wel kunnen uitleven :driver:

[quote=”FirstP” post=163929]@Snowbal: Is de auto nu dan ook gekeurd als oldtimer ? :think:[/quote]

Yep, gekeurd als oltimer. Vandaag om 7:20 op post bij de DIV in Kontich. Om 9:30h was ik buiten. Hopelijk komt die O plaat heel snel :happydance:

F

@Snowbal: Is de auto nu dan ook gekeurd als oldtimer ? :think:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.