Het begin van een lange saga: auto importeren

Home Forum Zeverhoekje Het begin van een lange saga: auto importeren

• Maker
    Discussie

• Snowbal
    Deelnemer

Vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn 911 die via Duitsland uit Italië afkomstig is, bij de douane te gaan invoeren. Had op de site van de douane gelezen dat een aankoopbewijs of factuur tezamen met het buitenlands inschrijvingsformulier zou volstaan. Dus vol goede moed naar de douane in Mechelen.
      Mijn goed humeur was van vrij korte duur… ja mijnheer, met een verkoopscontract kan ik niks doen he … ik heb een factuur nodig … grrrr… :bounce: Nu bij mijn weten is een verkoopscontract waar de prijs ed op vermeld staat ook een aankoopbewijs :relaxman: .
      Maar dus niet volgens deze plichtbewuste beambte. Ondertussen naar Duitsland gebeld om een factuur te vragen.

Nu, aangezien het een particulier is waar ik de wagen van kocht, wat weerhoudt mij er nu van om zelf effe een factuur in elkaar te knutselen ipv het in Duitsland te gaan vragen? Behoudens het feit dat het misschien niet mag? Dat bespaart mij in ieder geval een hoop over en weer gebel.

46 reactie aan het bekijken (van in totaal 46)
      • Een particulier kan geen factuur opstellen, dus die kan hij je sowieso niet bezorgen. Ik heb de mijne ingevoerd met een verkoopsovereenkomst. Mijn gegevens, zijn gegevens, de gegevens van de auto (Merk, model, motorinhoud, bouwjaar, chassisnummer, km-stand) en een vermelding dat ik de auto koop in de staat waarin hij zich bevindt, vergezeld van alle bijhorende papieren.

Dit is de 3e keer dat ik een auto invoer op deze manier, en al 3x is dit zo aanvaard. Zoals je zelf al aangeeft, staat het zo ook vermeld op hun eigen website. De beambte in kwestie lijkt mij dus gewoon in de fout.

46 reactie aan het bekijken (van in totaal 46)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.