Het begint weer…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Het begint weer…

• Maker
    Discussie
  • Inderdaad….het begint weer.
    Blijkbaar komt het alle drie jaar terug….de kriebels.
    Op het moment heb ik een nogal saaie DD voor het dagdagelijkse vervoer en enkele geweldige bolides om af en toe mee op de bochtige weggetjes te gaan scheuren. Heel plezant….af en toe.
    Ik ben nu echter tot de jaren van verstand gekomen:engeltje: :engeltje: en heb samen met totmbo beslist om de rollen eens om te keren.
    Heel de week dagdagelijks met een plezant scheurijzer en dan af en toe, als het niet anders kan,schoonouders wegdoen en met remorqske naar containerpark. Ok, Ok… Schoonmoeder moet dan niet persé mee:happy: :applaus:

Wat is nu het plan…alles verkopen en en oud camionnetje aanschaffen, en dan op zoek naar een modern scheurijzer met een aannemelijk fiscaal te betalen bedrag aan vadertje staat.
    Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de PDK versie van de nieuwe 718 Boxster.
    Tot zover het plan.
    Er staan er ondertussen reeds zoveel te koop op de bekende autosites dat het moeilijk kiezen wordt.
    Waar ik echter geen kaas van gegeten heb is de massa aan afkortingen die tegenwoordig gebruikt wordt om de nodige en onnodige electronische hulpmiddelen aan te duiden die het autorijden wat aangenamer, zo niet makkelijker maken.
    Uiteindelijk heb ik de vertalingen ervan wel al gevonden, maar wat is nu noodzakelijk en wat niet.

De vraag die ik mij nu stel is…welke afkortingen moet ik persé aan de optielijst toevoegen en welke niet.
    Ik weet dus echt wel wat ik wil, maar begrijp niet echt wat de knopjes die je op het dashboard vind dan werkelijk doen.

Bv…Soms zie ik op de middenconsole een knopje met het opschrift ‘Sport’. Ik begrijp dat dat het knopje voor het PASM systeem is…maar wat doet het…
    En waarvoor diend dan het ronde knopje in het stuur met de verschillende sport standen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 88)
    • T-Design phone mount

^^ik heb deze. Gek genoeg zou die ook voor de 718 passen maar ik zie niet hoe. Er wordt niets geschroefd, de houder wordt gewoon tussen scherm en frame ingeschoven en past klemmend.

Wim

[quote=”Yellow Submarine” post=273883]Ik heb een gelijkaardige iPhone (universeel eigenlijk) houder in mijn 981 Cayman. Dat gaat dus niet passen op een 718 aangezien het scherm anders uitgevoerd is…[/quote]

Kan kloppen, maar ik zag dat het voor cayman/boxster tot 2019 zou werken (zeggen ze bij uitleg), maar ben geen kenner.

Kijk ook eens naar video rond 4:15.

Grtz,
        Frac

Inderdaad mooi compact.
          Onderussen heb ik deze gevonden

Ik heb een gelijkaardige iPhone (universeel eigenlijk) houder in mijn 981 Cayman. Dat gaat dus niet passen op een 718 aangezien het scherm anders uitgevoerd is…

Wim

[quote=”993″ post=272706]Met de hulp van phillippe van Raes Racing de phone gekoppelt.
              Nu toch al wat ritjes gemaakt en PDK went al aardig…soms nog neiging om de koppeling in te trappen bij nadering van rood licht :bounce:
              Gaspedaal gaat al wat dieper af en toe….wat een kracht vanaf 2000 toeren…:hail:
              Ik heb op de wawei de app Coyote geinstaleerd… Werkt perfect…maar waar instaleer je die phone???:think:[/quote]

https://www.suncoastparts.com/product/PKPM0104.html

Dit zit er een mooi systeem uit.

Groeten,
              Frac

Echt mooi!

Met het weer de laatste tijd niet zoveel gereden, maar al een negatief kantje gevonden.
                    Wanneer je bij slecht weer wil uitstappen hangt je broekspijp geheid vol smurrie….:evil:
                    Waarschijnlijk is het hier door de meesten geweten, maar toch iets gevonden wat ik niet wist….wanneer je stopt bv aan een rood licht hield ik steeds mijn voet op de rem.
                    Wanneer je echter effe doordrukt kan je de rem lossen en blijft de auto mooi staan.

Knappe bak !

Gisteren heel de dag bezig geweest met de auto in de was te zetten, het leder te behandelen en de displays in te stellen.
                        Vandaag het eerste echte ritje gemaakt, en bevalt echt goed.

[quote=”Rollie” post=269467]plaats mijne coyote in de linkercupholder die ik aanspan….geen probleem[/quote]

Met de hulp van phillippe van Raes Racing de phone gekoppelt.
                            Nu toch al wat ritjes gemaakt en PDK went al aardig…soms nog neiging om de koppeling in te trappen bij nadering van rood licht :bounce:
                            Gaspedaal gaat al wat dieper af en toe….wat een kracht vanaf 2000 toeren…:hail:
                            Ik heb op de wawei de app Coyote geinstaleerd… Werkt perfect…maar waar instaleer je die phone???:think:

De Nismo gaat de deur uit en de 718 wordt daily.
                              Zoek nog een goedkoop autoke voor de vuile jobkes.
                              @ David…shure…ledenvergadering zeker.
                              Gisteren geprobeerd om de phone app te koppelen, maar lukt niet…
                              Ik hoop dat de 718 beter gaat werken dan die app.

Een mooi duo op je oprit.
                                Genieten maar.

Mooi
                                  Ik zal hem wel eens in het echt zien binnenkort :up: :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 88)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.