Het begint weer…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Het begint weer…

• Maker
    Discussie
  • Inderdaad….het begint weer.
    Blijkbaar komt het alle drie jaar terug….de kriebels.
    Op het moment heb ik een nogal saaie DD voor het dagdagelijkse vervoer en enkele geweldige bolides om af en toe mee op de bochtige weggetjes te gaan scheuren. Heel plezant….af en toe.
    Ik ben nu echter tot de jaren van verstand gekomen:engeltje: :engeltje: en heb samen met totmbo beslist om de rollen eens om te keren.
    Heel de week dagdagelijks met een plezant scheurijzer en dan af en toe, als het niet anders kan,schoonouders wegdoen en met remorqske naar containerpark. Ok, Ok… Schoonmoeder moet dan niet persé mee:happy: :applaus:

Wat is nu het plan…alles verkopen en en oud camionnetje aanschaffen, en dan op zoek naar een modern scheurijzer met een aannemelijk fiscaal te betalen bedrag aan vadertje staat.
    Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de PDK versie van de nieuwe 718 Boxster.
    Tot zover het plan.
    Er staan er ondertussen reeds zoveel te koop op de bekende autosites dat het moeilijk kiezen wordt.
    Waar ik echter geen kaas van gegeten heb is de massa aan afkortingen die tegenwoordig gebruikt wordt om de nodige en onnodige electronische hulpmiddelen aan te duiden die het autorijden wat aangenamer, zo niet makkelijker maken.
    Uiteindelijk heb ik de vertalingen ervan wel al gevonden, maar wat is nu noodzakelijk en wat niet.

De vraag die ik mij nu stel is…welke afkortingen moet ik persé aan de optielijst toevoegen en welke niet.
    Ik weet dus echt wel wat ik wil, maar begrijp niet echt wat de knopjes die je op het dashboard vind dan werkelijk doen.

Bv…Soms zie ik op de middenconsole een knopje met het opschrift ‘Sport’. Ik begrijp dat dat het knopje voor het PASM systeem is…maar wat doet het…
    En waarvoor diend dan het ronde knopje in het stuur met de verschillende sport standen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 88)
    • At home…

0
      XXX

Ferm machine, mooi :up: :up: :up:

0

Net op tijd voor de regen :coolness:

0

En yes…. Net aangekomen….

0

….. op hoop van zegen…., veel succes..:up:

0

Thanks mannen, ik ben er ook blij mee. Heb de koop snel moeten afsluiten want er stonden nog twee man achter mij in de showroom.
                Maar nu iets anders….bij het inschrijven op de verzekering werd er gezegd dat je enkel kon inschrijven bij de DIV als er douane aanwezig is.
                En nog erger, je moest daarvoor een afspraak maken. Echter alle afspraken waren voor deze week al volzet.
                Heel de avond het web afgezocht om daarover uitsluitsel te vinden, maar nergens krijg je bevestiging hoe het werkt.
                Vanmorgen vroeg naar de DIV gebeld, maar die nemen niet op.
                Dan maar terug naar de hoofdzetel van de verzekering gebeld….”Ha nee meneer…. Op uw roos formulier staan alle nodige stempels. Je kan gewoon gaan als voor een Belgische auto’s.
                Ja, wat is ‘t nu…ik denk, ik rij maar en zal wel zien ter plaatse…ben mij al aan ‘t opboeien op voorhand dat ik daar drie uur ga moeten aanschuiven en te horen krijgen dat dat vandaag niet ga gaan. En dan stokt het verkeer op de E 19 en zit ik in de file…
                Lap, ik geraak nooit op tijd op de DIV, om twaalf uur sluiten die en om één uur heb ik jamsessie.
                Gelukkig belt de verkoper mij en zegt dat hij iemand heeft die voor hem naar de DIV kan gaan, ik kan nog juist op tijd van de autobaan af.
                Morgen zou de plaat in de bus moeten vallen….ben benieuwd.

0

mooimooimooi 😯 :respect2:

0

Proficiat met je nieuwe ‘Orka’…
                    Veel geluk en veilige kilometers.
                    Prachtwagen.

0

Zeer knappe wagen ! Geniet er van !

0

die gaat je een andere, nieuwe rijervaring laten beleven in vergelijk met je oudjes :up:
                        congrats again !

0

Dieje heeft de juiste toeters en bellen precies :driver: :driver:

0

Mooi, proficiat! :applaus:

0

Sehr geil!

0

Nog wat belekes

0

En al wat foto’s…

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 88)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.