Het begint weer…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Het begint weer…

• Maker
    Discussie
  • Inderdaad….het begint weer.
    Blijkbaar komt het alle drie jaar terug….de kriebels.
    Op het moment heb ik een nogal saaie DD voor het dagdagelijkse vervoer en enkele geweldige bolides om af en toe mee op de bochtige weggetjes te gaan scheuren. Heel plezant….af en toe.
    Ik ben nu echter tot de jaren van verstand gekomen:engeltje: :engeltje: en heb samen met totmbo beslist om de rollen eens om te keren.
    Heel de week dagdagelijks met een plezant scheurijzer en dan af en toe, als het niet anders kan,schoonouders wegdoen en met remorqske naar containerpark. Ok, Ok… Schoonmoeder moet dan niet persé mee:happy: :applaus:

Wat is nu het plan…alles verkopen en en oud camionnetje aanschaffen, en dan op zoek naar een modern scheurijzer met een aannemelijk fiscaal te betalen bedrag aan vadertje staat.
    Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de PDK versie van de nieuwe 718 Boxster.
    Tot zover het plan.
    Er staan er ondertussen reeds zoveel te koop op de bekende autosites dat het moeilijk kiezen wordt.
    Waar ik echter geen kaas van gegeten heb is de massa aan afkortingen die tegenwoordig gebruikt wordt om de nodige en onnodige electronische hulpmiddelen aan te duiden die het autorijden wat aangenamer, zo niet makkelijker maken.
    Uiteindelijk heb ik de vertalingen ervan wel al gevonden, maar wat is nu noodzakelijk en wat niet.

De vraag die ik mij nu stel is…welke afkortingen moet ik persé aan de optielijst toevoegen en welke niet.
    Ik weet dus echt wel wat ik wil, maar begrijp niet echt wat de knopjes die je op het dashboard vind dan werkelijk doen.

Bv…Soms zie ik op de middenconsole een knopje met het opschrift ‘Sport’. Ik begrijp dat dat het knopje voor het PASM systeem is…maar wat doet het…
    En waarvoor diend dan het ronde knopje in het stuur met de verschillende sport standen.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 88)
    • Eens ik van onze Franse 968 (zonder gelijkvormigheidsattest) de voorafgaande zaken had geforceerd (d’Ieteren > keuring > euro 2) ben ik rechtstreeks van mijn verzekeringsagent naar het DIV kantoor in Gent gebold met nadrukkelijk verzoek om de auto als euro 2 te noteren. Een paar dagen later had ik mijn inschrijving keurig beet!

‘t zal in de begindagen heel voorzichtig rijden worden…en de auto goed leren kennen.

Vandaag papieren gekregen en naar verzekering geweest.
        Alles dus ook voor de div….
        Nu blijkt dat het voor een ingevoerde auto 3 tot 4 weken kan duren voor de inschrijving volgens mijn verzekering. :ass:
        Ik kreeg het bijna opnieuw aan mijn hart :bounce:
        ”Gij gaat mij toch niet 4 weken laten wachten zeker…deze week duurt al lang genoeg” zei ik.
        Ik ga dan donderdag maar zelf in de div een paar uur wachten…:ass: :ass: :ass:

Allez ‘k ga dan wat tijd hebben om een goedkoop autoke te vinden om naar ‘t containerpark te rijden.
        Niemand hier zoiets staan misschien….moet nen trekhaak opstaan.

Proficiat met de 718,benieuwd naar je ervaringen met het moderne spul…
          Met de PDK kan je ook het beest in de wagen loslaten hoor!

Proficiat!

En neen, wees gerust, de PDK rijdt zacht als een lammetje. Dat is nou net het probleem…

Ik hoop het Ollie… Nochtans was ik erg gekant tegen die ”automatikskes” en zie…nu koop ik er zelf één.
              Misschien staat ie volgend jaar alweer te koop…:engeltje:
              Ik ben nu in elk geval met spanning aan ‘t wachten op de levering, want nog nooit met een automaat gereden.
              ‘t zal heel voorzichtig zijn de eerste kilometers denk ik, en zeker bij ‘t parkeren tussen twee obstakels.
              Ik heb er al nachtmerries van gehad dat de auto plots vooruitschiet bij een beetje gas geven en tegen een muur knalt.
              Er is geen koppelingspedaal die je direct kan induwen dan hé:happy:
              Toch al een slecht fototje gevonden op de aantoonbare van totmbo…:popcorn:

Proficiat met je aankoop, Jan.

Is wat recenter dan de andere auto’s in je bezit, maar zal je zeker veel plezier aan beleven.

Ik wacht vol ongeduld op foto’s.

Al nieuws ivm verkoop van de 993?

Ik heb dan ook lang moeten Google eer ik een foto vond met de juiste velgen:salut:
                  ”zal maandag echte foto’s maken:coolness:

Ferm bomen daar in NL :happydance: :happydance:

Congrats met de aanwinst Jan :up:

Moooooooooie aankoop :up: :up: :up:

Fototje gevonden van hoe hij eruit ziet

Ja, dat is wel mogelijk denk ik, maar ik bedoel de responce button zelf?

Net bericht gehad dat de documenten reeds gearriveerd zijn.:happydance:
                            Maandag naar de douane en TC.
                            Dinsdag verzekering en wachten op de nr plaat…..en dan :driver:

alleen wanneer ik alleen rijd staat hij permanent in sportstand.

bij mij ook….

Sport knop staat bij mij altijd aan :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 88)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.