het einde van een tijdperk?

Home Forum Porsche Talk het einde van een tijdperk?

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Porsche Is Testing A Super-Secret Mid-Engine 911 RSR

      The Porsche 911 is possibly one of the most delightfully stubborn cars ever. Porsche has retained the 911’s rear-engine layout since it evolved from the KdF-Wagens back in the 1930s. As much as I love an ass-engine, there are times when it may not be the best solution, and now even Porsche seems to agree, at least on their new GT racer.

      The 911 RSR is a GTE and GTLM class racer, and is Porsche’s premier racecar based on one of their production cars—in this case, the 911.

      The current version of the 911 RSR is as rear-engined as any production 911. The new version, seen in testing on the Sebring road course, is showing a number of visual clues to suggest that the engine has done a bit of forward migration.

      The most obvious difference is that the car now lacks a real rear window, with that area now filled with a panel full of vents and air intakes. That’s pretty much right where you’d want to be extracting and sucking air in if the engine was residing ahead of the rear wheels.
      Also, if you look under the rear of the car, you can see a much larger air diffuser, and a new exhaust system featuring two pipes. If the engine was still hanging out behind the rear axle, all that area would be taken up with those six horizontal cylinders.

      That bigger diffuser may be the main reason this layout change was wanted, since new regulations allow for a much larger rear diffuser that just wouldn’t have been possible with the engine in the way. This looks to be a more aero than weight distribution-inspired decision.

      Is Porsche just flipping the drivetrain 180 degrees to get the heavy bits in the middle? That’s how the very first Porsche ever was created, using a flipped Volkswagen drivetrain, and that’s how almost any mid-engine VW (including the VW-Porsche 914) did it.

      It seems unlikely that this mid-engine configuration would carry over to a mid-engine production 911, because that’s sort of the role of the Cayman and Boxster. I think for many, the whole point of a 911 is that it is rear-engined, after all.

      Still, on the track, it looks like Porsche is grudgingly going to try and play nice with physics, if they have to.

    13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • enkel t gedachtengoed alleen al, doet me kokhalzen. Verbrandingsmotoren verbieden?? CD&V en groen, weer 2 partijen die nooit of te nimmer nog een rood bolleke van mij zullen zien…

            het is niet omdat groene jongens tijdens het bundelen van deze gedachten kl**rkomen zonder te ej*culeren dat dit verbod er tegen 2030 zal liggen.
            maar onze volgende generatie staat nog wat te wachten. ook de machtsverhoudingen in de wereldeconomie zullen op z’n kop staan. hoeveel economische vluchtelingen zullen vanuit OPEC landen naar ‘het westen’ proberen trekken? en we weten ondertussen hoe snel en doortastend de politiek in europa reageert, laat staan dat ze anticipeert

            ken

              klinkt idd zeeer goed

              het échte einde:

              http://www.gva.be/cnt/dmf20161117_02576490/groe…bod-op-benzinewagens

              zoals in Noorwegen, daar willen ze het ook of is het al rond ondertussen…
              zal waarschijnlijk bij ons nog niet het geval zijn tegen 2030. maar binnen 100 jaar zal het wel zo zijn zeker… wie zal het zeggen :coolness:

                  Ik weet niet of het allemaal zo een vaart zal lopen : deze mid-engine Alfa heeft wel geraced maar nooit in de showroom gestaan :think:

                  IMG_0601.JPG

                    Wat een prachtwagen. Zo’n kunstwerk zet ik in mijn living als ik de lotto win. Maar ik verschiet ervan dat er geen turbos opzitten. Hij klonkt absoluut niet NA dus ik kan even niet volgen op dat gebied … En het doet een beetje pijn als traditionele 911 liefhebber, maar, als je wil winnen moet je evolueren. En dit is the next step blijkbaar ! Dus dan kunnen we dit alleen maar toejuichen.
                    Wat mij betreft is dit wel het einde van de 911 as we know it ! Je kan niet racen met een middenmotor 911 en hem dan in de showroom zetten met een motor achteraan ! What wins on sunday sells on monday !

                      Officieel: de nieuwe Porsche 911 RSR met flat6 4.0L middenmotor

                      lees meer …

                      rsr2017.jpg

                        Pffff, ik krijg toch kippevel van dat filmpje! Waar de motor ook zit! :music:

                          [quote=”brothak” post=243891]als ze er 53 jaar over doen om de motor 1 meter naar voor te schuiven zitten we in het jaar 2122 met een transaxle 911 :D[/quote]

                          Nope, die krijgen we volgend jaar al :happydance: :first:

                          9282017.png

                            PLUS als je naar het filmpje luistert klinkt het als een turbomotor !

                              als ze er 53 jaar over doen om de motor 1 meter naar voor te schuiven zitten we in het jaar 2122 met een transaxle 911 😀

                                New GT Le Mans 911 RSR Porsches Testing at Sebring

                              13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.