Het fameuze "Speed Yellow, code L12G

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Het fameuze "Speed Yellow, code L12G

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik zit mij af te vragen of dat hetzelfde geel is als waar je GT3’s in vindt. Is er soms iemand wiens P deze kleur L12G heeft ? Ik zou er graag eens één willen zien in die kleur.
      Ik weet momenteel nl. een 993TT in Duitsland staan met deze kleur. Maar er heen gaan om dan misschien te moeten afhaken op basis van de kleur zou nogal zonde zijn…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • Anoniem

😯 😯 😯 Waaw ! Goed dat hij niet te koop staat want daar moette dus wel echt zot voor zijn om zoiets weg te willen doen.

Ik heb binnenkort nog wat vakantie. Ik denk dat ik naar die ene in Chemnitz toch maar eens zal gaan kijken, zou mij wel eens heel goed kunnen aanstaan. En kan ik gelijk mijne Fireblade nog eens richting 300 sturen…

prachtig kleurtje, voor een cabrio moet dit ook mooi zijn 🙂

Doet me aan Rik Ringers denken 😉

Vette bak 😯

Als je de wagen eens wil zien ga dan naar http://www.classicargarage.com/nederlan … index2.htm
              neem daar Porsche en dan zal je onderaan de 993 turbo zien in het geel

De Porsche 911/ 993 Turbo werd gebouwd tussen 1995 en 1997. Nadat de productie van de 911/ 964 Turbo werd beëindigd duurde het nog ruim een jaar voordat te 993 Turbo op de markt verscheen. Het Porsche 911/ 993 model was 80% gewijzigd ten opzichte van de voorganger 911/964. Door het zeer gespierde uiterlijk boorde Porsche een geheel nieuwe klantenkring aan terwijl de vaste klanten het model ook gelijk in hun harten sloten. De 993 modellen waren voorzien van een comfortabeler en stiller interieur. Tevens was het onderstel verbeterd waardoor de gevoeligheid voor kuilen en de bekende Porsche staartlastigheid zeer sterk verminderd werden.
                De 993 werd aangeboden met een handgeschakelde zes versnellingsbak of met Tiptronic.
                De 993 Turbo werd voorzien van twee turboladers en tweetraps interkoeling. Op de standaard toebehoren lijst stonden tevens vierwielaandrijving, ABS, ABD en een sperdifferentieel.
                De Turbo was 60 mm. breder dan de andere 993 modellen en de carrosserie was nog gespierder door het toepassen van een andere voorspoiler, dorpels en de Turbo achterspoiler. De zesversnellingsbak kreeg tevens langere overbrengingen zodat een topsnelheid van 290 kilometer per uur mogelijk werd…

Technische gegevens

Zes cilinder boxermotor
                Cilinderinhoud: 3600 cc.
                Bosch benzine injectie
                Turbolading: 2x KKK K 16 turboladers
                Tweetraps interkoeling
                Vermogen: 408 DIN pk. bij 5750 tpm.
                Koppel: 540 Nm. bij 4500 tpm.
                Topsnelheid: 290 km/u.
                Acceleratie 0-100 km/u: 4.5 sec.
                Remmen: schijfremmen rondom+ ABS
                Vierwielaandrijving + ABD + sperdifferentieel
                Versnellingsbak: 6 versnellingen handbediend
                Gewicht: 1575 kg.

Informatie

Porsche 911 993 Turbo S, bouwjaar april 1996. Kleur Speedgeel met een zwart lederen interieur. Deze Porsche 911 Turbo S heeft 97.000 kilometers gereden en verkeert in TOPSTAAT.
                De auto is voorzien van Porsche audiosound systeem CDR 21, elektrisch verstelbare voorstoelen, grote benzinetank (92 liter) en een zwaardere accu.

I8s het niet Speedgeel ?

12H SPEEDGEEL
                    12Q SPEEDGEEL
                    11V CADIMIUMGELB
                    12A GELB
                    12B CAMELGELB
                    12C GELB
                    12G SPEEDGELB
                    12K GELB

Gisteren in ‘t Stad een witte 993 gezien. Toch wel heel mooi !

[quote=”SimonSays”:gy622ttn]
                        Kweet wel ‘n 965 Turbo S staan in SY[/quote]

Blijkt special order non-metallic colour (9898) te zijn, geen SY… Maar close 🙂

Anoniem

Nachtblauwe. Tijdje geleden al gecontacteerd. Vond ik anders wel de moeite waard. Maar ja… de kleur…

Van Kessel

Anoniem

Had niet goed gekeken, staat er idd bij.

Waar staat die 965 ergens ?

Speed Yellow LG12 staat er toch tussen?
                                  Maar goed, dat zijn hersteltubes, jij wil ‘n complete auto zien 😀
                                  Kweet wel ‘n 965 Turbo S staan in SY

Anoniem

Ongeveer ja… de kleur die ik bedoel hebben ze dus niet 🙄

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.