Het forum in 2015…

Home Forum Zeverhoekje Het forum in 2015…

• Maker
    Discussie
  • Ik heb hiervoor geen toestemming gekregen van de Mods, en ik heb er ook geen gevraagd.
    Maar zo tegen het einde van jaar vind ik dat elkeen van ons even moet nadenken over een donatie aan het forum.

Ik zou het niet alleen doen om de Mods een goed gevoel te geven en hun zodoende aan te moedigen om het gratis en belangeloos werk dat ze doen te blijven verderzetten, maar ook om dit forum in leven te houden!

Nogmaals, dit is een initiatief van mijzelf, als je wil schieten, doet dat dan maar op mij!

Nu moet elkeen maar zelf uitmaken of hij/zij het doet of niet! Ik zie jullie toch allemaal even graag! :relaxman:

Denk even na wat het forum voor je waard is : een koffie, een pizza, een pak friet, een halve naftbak, een hele naftbak…..?

Donaties kunnen wel niet in natura gedaan worden, wel via Visa en het is heel gemakkelijk!

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 109)
    • Een wie doet wat zou een mooie extra kunnen zijn voor het forum.
      Zo ken je de leden nog een beetje beter. Waarom ook niet iets kopen bij een forum lid als je het nodig hebt.
      Ik weet bvb al waar ik mijn autotrailer zal kopen als het een nieuwe word 😉
      Ikzelf ben ook zelfstandig in bijberoep maar meld hier mijn bedrijfs-naam niet om diverse redenen.
      Vooral omdat ik niet wil dat iemand die Google gebruikt om info over mijn zaak en/of producten te zoeken zomaar te weten komt dat ik met een P rijd en ook nog wat op circuit zit te spelen. Dat is voor mij privé voor zover dat nog bestaat de dag van vandaag. Als er een afdeling op het forum zou bestaan dat enkel kan gelezen worden door ingelogde leden (met bvb min 50 berichten) zou ik het misschien wel doen. Deels als reclame waarvoor ik dan zeker extra zou doneren + ook om medeforummers misschien met iets te kunnen helpen waar ik dan de kennis over heb. Het moet niet altijd Porsche zijn 😀

Het belangrijkste wat mij de laatste dagen / weken opvalt is dat het forum weer wat drukker is geworden :relaxman:
      Het voelt ook allemaal terug wat positiever :applaus: aan allen :relaxman:
      Zeker las ik de reacties op dit draadje zie :up: tegenover wat er vorig jaar of is het al 2 jaar geleden toen de donatie in het leven werd geroepen.

Beroepsmatig ben ik eigenlijk stemacteur/voiceover, maw ik spreek reclame en multimediaboodschappen in, maar dub ook films, produceer bedrijfsfilms en radio, tv, instore en web commercials en infomercials. Dus als hier nog ondernemers zitten die een filmpje of reclame nodig hebben, give me a shout 😉

@Mart
        , mss eens bekijken hoe we Porscheforum wat sterker in de markt kunnen zetten en de ideeen die we nog hebben even aftoetsen en what’s done en what not…

@PDS
        Trading, een sponsor moet affiniteit hebben met Porsche of zijn producten moeten Porsche gerelateerd zijn, maar dat is zeer ruim uiteraard, zo kan een restaurant perfect sponsor zijn, want Porsche rijders eten uiteraard ook… En verder hebben we uiteraard tarieven vastgelegd, dat zijn niet de goedkoopste tarieven, maar op die manier voorkomen we dat iedereen een banner wil en dat het forum vol reclame staat.

:happydance: spam

PDS

Wat zijn de voorwaarden eigenlijk om echt sponsor te worden ?
            Mss is dat wel iets vermits er hier toch veel zelfstandigen zijn.
            Er zijn natuurlijk grote en kleine, en uiteraard zéér kleine ! ( :loser: )

Ik zie het al zo gebeuren:

volvo_logo_detail.jpg

scania-logo.jpg

PDSOntwerpzondertekst.jpg

Idem hier. Als zelfstandigen elkaar kunnen helpen ! Laat even weten wat je precies doet …
              Ps, moest een forummer een Volvo, Hyundai, Suzuki, Isuzu, of trailer zoeken, let me know. opgepast, hij moet wel bereid zijn een kleine forumdonatie te doen 😉
              Misschien een idee een voor wie doet wat topic ?
              Grtn… Enne Sensa, gaan ze dat “blokje” dan bijzetten in de galerij der standbeelden der groten, misschien om er de foldertjes op te zetten dan 😉

McKlusky, stuur me maar een mailtje met je website adres als je in 2015 wel wat (Gratis) hulp kunt gebruiken bij het digitaal boosten van je business. Dan kan ik even kijken of we wat voor je kunnen doen. Weet niet wat voor business je doet, maar dat maakt in principe niet uit. Kijk maar of je denkt dat je wat ondersteuning kunt gebruiken van Mart 8.0. Ik heb een zwak voor vechtende kleine ondernemers, zekers als ze zo goed bezig zijn voor de community! :coolness:

Ja Mark, jij was er van in het begin bij, was jij niet één van de eerste moderatoren ?

Ik herinner me nog de eerste posts op het forum, helemaal in het begin, er waren denk ik een 50leden ofzo…. Wat een evolutie…

In alle eerlijkheid, er is een tijd geweest dat ik er aan dacht om het forum te verkopen, er zijn zelfs concrete stappen hiervoor ondernomen (zuffenhausen bastards). De bedoeling was dan wel dat ik er deel van bleef uitmaken… Maar uiteindelijk heb ik besloten het toch zelf te blijven doen met de hulp van een aantal vrijwilligers die ik ten gepaste tijde, en als de financien het toelaten ook iets wil gunnen…

Ik heb nog heel wat plannen om PFB verder uit te bouwen, en in de toekomst wil ik ook wat vaker naar bijeenkomsten, uitstappen en dergelijke gaan, maar als kleine vechtende zelfstandige die pas vader geworden is en met een vrouw die ook startende zelfstandige is blijft er maar weinig vrije tijd over om in t weekend een stapje in de porschewereld te zetten zonder het gezin (waar je al de hele week te weinig tijd aan besteed) te verwaarlozen…

In het verleden werden mijn bedoelingen ivm het forum een paar keer in twijfel gesteld… maar de mensen die me persoonlijk kennen weten wel wat mijn bedoelingen zijn, zo was de donatie button bvb geen idee van mij, ik was er zelfs een hele tijd tegen, maar nu ben ik er dankbaar voor dat ik toen toch gezwicht ben, want met dat budget kunnen we het forum verder uitbouwen, en de toekomst van het forum zal dat ook wel uitwijzen.

Wat die nieuwjaarsreceptie betreft, daar moeten we mss eens over brainstormen wat en hoe…

PVDW, ze hebben hier net een grote blok Carrara marmer binnengebracht. Ik heb opdracht gegeven om je nickname hieruit te houwen.

Ze zijn vol enthousiasme eraan begonnen!!!

Bedankt! Bedankt! Bedankt! :up: :up: :up: :respekt: :respekt: :respekt:

+1 en bij deze dan ook nog is een bijdrage ten behoeve van de continuïteit 😀
                          Bedankt voor initiatief en de “friendly” reminder Mr. Sensa !

Dank je wel McKlusky! :up: :up: :up:
                            Ik ken je van haar nog pluim, als ik je morgen op straat tegenkom weet ik niet wie je bent, maar ik denk dat we met veel hetzelfde denken! (en ondertussen komt mijn vrouw mij aan mijn oren trekken dat ik niet verder doe met mijn presentatie voor morgen :wtf: )

Vele wegen leiden naar Rome, ook ik heb de berekening van PDS al gemaakt, ik heb zelfs als stiekem gedacht “zou die eigenaar van dit forum dit forum niet verkopen?”.

Bij mij is de enige eerlijke gedachte achter het initiatief voor het openen van dit topic : de continuiteit van het forum. Je hoeft geen hersenchirurg of hooggeschoolde economist te zijn om te beseffen dat dit forum voor de eigenaar “gene vette” is, in tegendeel.

Je hebt er waarschijnlijk redelijk wat IT materiaal voor nodig, het geheugen dat wij zo graag consumeren als we “fotooooo’s” roepen, kost geld. Het aantal sponsers is karig, het aantal donaties zijn beperkt … en het plezier, de kennis, de tips etc die (en ik zal voor mezelf spreken) ik eruit haal zijn mij wel wat waard. Om dan nog niet te spreken van de ontmoetingen met “soortgenoten”!!

Maar ik denk dat, zolang het kan, we moeten blijven drijven op het enthousiasme van de leden. Lukt dit niet meer, nodig ik McKlusky bij deze uit om zijn hand op te steken. Dan gaan we wel even samenzitten en zien wat we kunnen doen. Ik zou gewoon niet graag hebben dat een ander hier aan het betalen is voor mijn plezier.

Tot slot, ik wil ook niet dat iemand zich financieel pijn doet voor een donatie, of dat er iemand die geen button heeft “minder” zou zijn dat iemand met een button.

Als ik dat gedrag vaststel, zal ik reageren. Net zoals ik mij heb voorgenomen om steeds te reageren als iemand via het forum iets verkocht heeft (maar dan mag de Mod er niet te snel een slotje opgooien).

Voila mijn gedacht!

PS … al iemand gedacht aan een nieuwjaarsreceptie?

Er is me al zo vaak gezegd of gevraagd of voorgesteld ‘waarom maak je er geen betalend forum van’ maar dat is nooit de bedoeling geweest, ik hoef er niet van te leven, het moet gewoon zichzelf in stand kunnen houden, het was altijd mijn bedoeling om een gemeenschap op te richten waar iedereen vrij is om volgens de reglementen te doen en te laten wat hij of zij wil. Indien ik er mijn boterham mee wilde verdienen stond hier elke pagina vol reclame, en geloof me, er hebben me al meer dan genoeg bedrijven gecontacteerd om reclame te mogen verkopen voor dit forum, dat ging zelfs zo ver dat ze voorstelden dat bepaalde woorden die jullie in threads typen automatisch links werden, als je bvb ‘fuchs’ typte stond er in dat woord een link naar een fuchs velgen verdeler, enz… Maar het laatste wat ik wil is dat het een reclamefolder gaat worden met wat info…
                              Alles wat het forum opbrengt gaat ook terug naar het forum. Dat is volgens mij de enige manier om er op termijn een uniek forum of zelfs unieke gemeenschap van te maken.
                              Ik heb persoonlijk ook nooit de stap gezet om er een club met lidgeld ‘naast het forum’ van te maken, omdat er al clubs genoeg zijn. En ook die clubs zijn hier welkom, en als er mensen initiatieven nemen om samen te komen, dan hebben we met het forum ons doel bereikt, gelijkgestemden bij elkaar brengen, kennis delen, een toffe sfeer creeeren, zoals eerder gezegd, wij hadden ook trips en uitstappen kunnen beginnen organiseren en er flink wat aan verdienen zoals sommigen hier op het forum, wij hadden ook een club kunnen oprichten, of idd er veel reclame op zetten, maar dat is onze ambitie niet… Bij deze kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben met de manier waarop het forum de laatste tijd evolueert, met de donaties, (waardoor we binnenkort weer wat aanpassingen aan het forum kunnen uitvoeren) met de inbreng van bepaalde populaire posters, en vooral met de toffe sfeer ! Waarvoor dank u wel, u allen ! 😉

er zijn idd heel wat lezers, die niet eens geregistreerd gebruiker zijn en bijgevolg nooit iets posten.
                                je leest ook heel vaak wanneer een nieuwe user zich voorstelt, dat deze al een tijdje passief PFB volgt.
                                het succes en lange leven van dit forum is naar mijn aanvoelen:
                                een ongedwongen sfeer en geen besloten (betalend) clubje, het was fijn te horen dat iemand op een eerste meet letterlijk zegt: “tiens ik dacht dat dat een stijve bedoening zou zijn, maar dat valt heeeel goe mee …”
                                nuttige en entertainende content, een occasionele meeting, vrijblijvende donaties, mss een afdracht indien je via het forum iets verkoopt (laat kopen of een uitdaging aangaat van 111 euro die je bij voorbaat al verloren bent), …

dus we zijn goe bezig, ook zeggen ze van ni (dixit de planckaerts)

Ik vind echt niet dat er een verplichte som moet betaald worden. Zo werken die dingen nu eenmaal niet. Zolang men beleefd zijn mening weergeeft is het al goed! Ik had zelf toevallig gegeven juist voor Il Milanese de oproep lanceerde, maar ieder moet dat voor zichzelf uitmaken. Hier zitten mannen die ruim meer dan 100K neertellen voor hun Porsche, maar ook jonge gasten die dolblij zijn dat ze een oude 944 van €5.000 kunnen kopen. Bij nog andere zal het noodgewongen bij dromen blijven. Dat hindert allemaal niet, toch?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 109)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.