HET GELUID VERBETEREN VAN EEN 3.3 TURBO VAN 1981

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 HET GELUID VERBETEREN VAN EEN 3.3 TURBO VAN 1981

  • Maker
    Discussie

  • 930
    Deelnemer

      KAN IEMAND MIJ VERTELLEN HOE IK MEER GELUID UIT EEN 3.3 TURBO VAN 1981 KAN KRIJGEN.
      HEB NU EEN SPORT UITLAAT EN EEN BYPASS VAN FVD MAAR WIL NOG WAT MEER GELUID.
      HELPT HET OM DE REST VAN DE UITLAAT OOK IN INOX TE VERANDEREN?

      Attachments:
      • Afb0000.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
    • 930

        kan je de isolatie die in een inox spotrdemper zit eruit branden? is het voldoende om de isolatie eruit te halen om meer geluid te hebben?

        Anoniem

          Waarom een demper die niet voldoet sparen ❓
          Ik zou die gewoon open zagen en aanpassen.
          Gaat u minder kosten dan alweer een andere te moeten kopen.

          930

            zoeen zork tube maakt wel redelijk veel lawaai ma wel mooi geluid.komt die zork tube altijd in het midden uit? waar kan je zoiets krijgen? heb nu een inox sportuitlaat van een jaar oud is zun van die open teslijpen voor hem leeg te halen

            Anoniem

              De demper weghalen kan, er is een pijp in de handel die je dan rechtstreeks monteert op de turbo uitlaat, zork tube genaamd.
              Ik denk niet dat uw buren dat graag zullen hebben 😀 als je dat monteert.
              Beter is het om een standaard demper leeg te maken, dan heb je nog iets van demping.
              Ik heb zelf een inox pot met 1 schot erin dat dient als vlammen breker, zonder dit schot komen de vlammen echt uit de pijp 😀 . Voor de rest is die hol, geeft voor mij een goede sound, enkel iets teveel gepruttel 😀 bij het gas lossen bij hogere toeren, een 2de schot had dit kunnen oplossen denk ik. De turbo is goed hoorbaar en de motor heeft het volle vermogen omdat de turbo de uitlaatgassen snel kwijt kan.
              Een deel van de uitlaat gaan afsluiten zou ik nooit gaan doen.
              Je gaat immers het afvoeren van de uitlaatgassen belemmeren en zo de motor trager maken omdat uw turbo niet goed op toeren zal komen.
              Ik voel een duidelijk verschil met mijn turbo, hij neemt veel sneller en agressiever op dan met de standaard demper. [IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/Porsche%20930%20Turbo%201986/Uitlaat%20Porsche/UitlaatPorsche008.jpg[/IMG]de onderste hangt er nu onder 😀

              930

                heb nu vanalles gelezen over het geluid voor mijn 3.3 turbo. ma als in mijn einddemper weg laat zou dat niet teveel geluid maken? zou je de uitlaat niet kunnen maken dat je een gedeelte van de einddemper kan afsluiten?

                Anoniem

                  Ik zal die wellicht toch niet veel opzetten 🙂

                    Ha, ja waarom?
                    Misschien voor in de fille…. 🙂

                    Anoniem

                      Radio heb ik ook vernieuwd vorige week.
                      Waarom eigenlijk ❓

                        Het verschil tussen een fiets met kaarten en het geluid van een 930 is wel erg groot.
                        Als ik moet kiezen welk geluid ik wil horen voor de rest van men leven is het die van de 930.
                        Ik heb een originele einddemper en eentje ook origineel maar leeg vanbinnen, het geluid dat ik krijg is zeer dof of diep.
                        een radio heb ik niet, wil ik niet! Ik geniet van elke km die ik rij. een sportdemper op een Lada zetten vind ik er over. maar op een porsche moet dat kunnen, en zeker op de turbo daar ie zoiezo wat minder lawaai maakt. maar ik heb respect voor ieders keuze.

                        Greets

                        Anoniem

                          Eerste post was niet van mij in dit draadje.
                          Ik heb dit draadje verder aangevuld met mijn uitlaat aanpassing 🙂
                          Maar mijn turbo is inderdaad uit 1986.

                            2011 -25 = 1986

                            😉 😈 😉

                            Anoniem

                              Is eigenlijk een lang verhaal.
                              1 Invoer uit Nederland
                              2 Geen identificatie plaatje meer in de auto
                              3 Niet origineel genoeg voor homologatie via Dieteren
                              4 Amerikaans motorblok in Duits koetswerk
                              5 Homologatie keuring gedaan via Belgische autokeuring, PVG uniek voertuig.
                              Auto in mijn bezit van in April.
                              De volledige procedure was in orde begin September.
                              Vond het dan te laat om nog in te schrijven.
                              Februari 2011 is de auto immers oldtimer/classic.

                                oei problemen met de inschryving?
                                is het een ingevoerde wagen missch?
                                hoop dat het allemaal snel in orde komt zodat je ten volle kan genieten 😉

                                Anoniem

                                  Weet ik nog niet 🙁
                                  De auto is nog niet ingeschreven 👿
                                  Ik heb heel wat problemen daaromtrent.
                                  In Januari gaat hij naar de keuring voor 2de hands keuring, kan ik hem direct inschrijven in Maart, 25 jaar oud op 28/2/2011.

                                    knappe sound
                                    hoe ervaart het tijdens het ryden?
                                    mvg tom

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.