Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › HET GELUID VERBETEREN VAN EEN 3.3 TURBO VAN 1981
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door
Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Anoniem15 december 2010 om 23:44
Naar mijne BOB moet ge ni kijken.
Die wil altijd in de banden bijten als ik begin te rijden.
Nu loopt hij rond als een bezetene omdat ik blijf staan.
Is een echt uitdagertje 😀 een echte boeren fox, top karakter die hondjes, zo zot als een deur. Ze zeggen soms dat honden op hun baasje lijken 😀Maakt wel een knap lawaai, maar uwen hond is er blijkbaar niet al te erg op gesteld 😉
Over dat van die qaudrijders kan ik meespreken, iedereen zal op termijn over dezelfde kam geschoren worden als er cowboys tussen zitten en in onze streek zijn er al heel wat gemeenten die de quad verbieden.
Als we ergens toekomen met de quad worden we eerst argwanend bekeken maar als we dan stoppen voor paarden of vertragen voor voetgangers krijgen we ook dikwijls een glimlach en een dankteken, op andere plaatsen waar niemand te zien is geef ik toe dat ik ook wel eens doortrek al heb ik wel een standaard uitlaat.
Ik kan ze misschien wel een klein beetje verstaan want bij vooral jongere “quaders” is er buiten het lawaai nog eens de agrssieve rijstijl.
Als iedereen zijn lawaai en rijstijl aanpast aan de omstandigheden zullen er veel minder klachten en sancties komen.
Maak lawaai als ge buiten de bebouwde kom zijt of als er niemand staat te kijken want wij porschisten vinden dat lawaai en die snelheid wel leuk maar de combinatie van lawaai, snelheid + dikwijls ook afgunst om die porsche geeft bij vele mensen het gevoel alsof wij hun “agresseren” en dit zal ertoe lijden dat er vroeg of laat maatregelen volgen die iedereen zullen treffen.
Iedereen denkt dat hij de enige is die mag doen wat hij wil maar als we een beetje ons gezond verstand gebruiken en een beetje rekening houden met de anderen kunnen we toch nog lawaai maken en snel rijden zonder dat we storen en dat zal uitendelijk iedereen baten.Anoniem15 december 2010 om 19:16Soundtrack 😀
[URL=http://s762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/Porsche%20930%20Turbo%201986/Uitlaat%20Porsche/?action=view¤t=UitlaatPorsche012.mp4][IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/Porsche%20930%20Turbo%201986/Uitlaat%20Porsche/th_UitlaatPorsche012.jpg[/IMG][/URL]
Anoniem15 december 2010 om 19:02Foto van de 2 uitlaten.
[IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/Porsche%20930%20Turbo%201986/Uitlaat%20Porsche/UitlaatPorsche008.jpg[/IMG]
Filmpjes lukken nog niet. Hoe wel?zeker plaatsen die fotos en geluidsopname,dan kunne we allemaal meegenieten 😉
Anoniem15 december 2010 om 00:21Ik doe eigenlijk al heel mijn leven mijn zin 🙂
Soms botst dat dan met andere mensen 😳
Ik moet wel zeggen dat ik overal en altijd kan komen, heb met niemand problemen.De mening van yabba944 begrijp ik volledig. Bij mij hier in de straat zit een jonge gast met een moto, soort enduro met gladde banden. Die heeft er een volledig open uitlaat op en reed begin deze zomer 50 keer per dag door de straat. Dan begin je je daar toch aan te ergeren 👿
Ik heb hem er toen over aangesproken. Hij gaf mij gelijk en rijd nu 1 grote toer op zijn moto ipv van op en af onze 2 km lange straat, denk dat hij nu zelfs meer plezier heeft van zijn moto.Ik denk dus dat niemand van mijn buren er een probleem zal van maken dat mijn porsche wat meer lawaai maakt. Wat echter nog goed meevalt in de lagere toeren.
De porsche zal ook geen 10 keer per dag aan en af rijden, hoogstens 2a3 keer per week overdag.Voor uitlaat heb ik nu gekozen voor een inox demper met 1 vlammen dover en dubbelwandig geperforeerde buis (9 cm buiten diameter) als eigenlijke uitlaat.
(is een technische uitleg van mijn beste vriend die 20 jaar in de autosport heeft gewerkt)Ik heb de uitlaat vandaag reeds geplaatst.Ik ben immers nogal ongeduldig 😀 . mijn beste vriend was bij mij deze namiddag en we hebben ons eens goed geamuseerd 😀
Ik heb foto’s gemaakt van de werken.
Ik zal deze morgen plaatsen. Misschien ook eens proberen het geluid op te nemen.
Het is nu echt wat ik wil denk ik, heb echter nog niet met de uitlaat gereden.
Een uitlaat klink natuurlijk ook afhankelijk van de belasting van de motor.yabba944 schrijft:
idd, iedereen zijn mening, net zoals iedereen op straat, en uw geburen daar ook een mening over gaan hebben, tot ze na teveel klachten elke vorm van niet originele uitlaat gaan verbieden en onderweg verbaliseren. Vraag maar eens aan de quad-mannen en de 4x4ers hoe ver ze geraakt zijn met die cowboys ertussen met hun open uitlaten, of vraag het maar eens aan de mensen van circuit Zolder bvb, waar ge met uwen open uitlaat niet meer op zal mogen. Een mening hebben is goed, maar uw lawaai opdringen aan al de rest is gewoon kinderlijk gedrag, ik blijf erbij. Stel U maar eens vor dat uwe buurman zijne grasmaaier ook zo gaat pimpen, en 2 keer per week een uurke zijn gras afrijdt met zijn machine op zijn stuk grond, maar zijn lawaai wel over uwe grond komt.
En moest mijnen buur zo een prachtige porsche hebben met een heerlijk ronkend uitlaatsysteempje dan zou ik elke dag als hij vertrekt en thuiskomt hopen dat hij het kot opentrekt in de straat om er ook van te kunnen meegenieten. Zo kunt ge het natuurlijk ook bezien 😉
Elk zijn eigen zin. Als ge u eigen goesting altijd opzij moet zetten voor wat andere mensen erover denken, dan kunt ge miss al beginnen op de P in de garage te laten staan om geen afgunst op te wekken. Of uberhaupt al geen huis met een garage kopen om geen afgunst op te wekken of….
Doe gewoon waar je van houdt en wat je gelukkig maakt, moesten wat meer mensen dat doen, zouden ze zich misschien wat minder bezig houden met alles wat hun “stoort”Anoniem14 december 2010 om 02:21Vandaag een andere uitlaat opgehaald voor mijn turbo.
Ben benieuwd wat het geluid gaat zijn.
Eerst met de huidige uitlaat naar keuring in Januari en dan snel gaan sleutelen.
Er is mij beloofd dat deze uitlaat een zeer zwaar niet te luid geluid geeft 😀idd, iedereen zijn mening, net zoals iedereen op straat, en uw geburen daar ook een mening over gaan hebben, tot ze na teveel klachten elke vorm van niet originele uitlaat gaan verbieden en onderweg verbaliseren. Vraag maar eens aan de quad-mannen en de 4x4ers hoe ver ze geraakt zijn met die cowboys ertussen met hun open uitlaten, of vraag het maar eens aan de mensen van circuit Zolder bvb, waar ge met uwen open uitlaat niet meer op zal mogen. Een mening hebben is goed, maar uw lawaai opdringen aan al de rest is gewoon kinderlijk gedrag, ik blijf erbij. Stel U maar eens vor dat uwe buurman zijne grasmaaier ook zo gaat pimpen, en 2 keer per week een uurke zijn gras afrijdt met zijn machine op zijn stuk grond, maar zijn lawaai wel over uwe grond komt.
Waarom luider? Om iedereen op straat op stang/schrik aan te jagen?Om op te vallen? Of om hoofdpijn te krijgen bij lange ritten? Heel vroeger deed ik dat ook, ik stak speelkaarten tussen de wielen van m’n fietsje, dan leek het net of ik een echte motorfiets had en ging mijn fietsje ook veel sneller(in mijn gedachten dan), maar ik ben dat kinderlijke gedoe intussen ontgroeid… .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.