Het is weer zover (discuteren mag)

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Het is weer zover (discuteren mag)

• Maker
    Discussie

• Wim

Deze wil ik jullie ook niet onthouden voor wat er met een carrosserie kan gebeuren die regelmatig het circuit heeft vertoeft, wat curbstones meegenomen heeft en verder geen schade gehad heeft.
      Maar dus gewoon niet meer op zijn plaats staat en scheuren vertoont bij de aansluiting A stijl.

Veel plezier op het circuit

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • prachtig…

ter info: ik zag Python zijn foto ook niet..

say no more …

2015-05-3017.19.50.jpg

deze kwam ik deze zondag tegen op retro happening te lembeek

Toch wel mooi zo een Alfa!
              floere.

Wim

Ik zie je foto niet en weet niet of andere forummers dat ook hebben, maar het is er zo eentje.

Hola , een GT-AM is dat zoiets ?

Ik hoop dan voor jullie dat je die stukken nog kan vinden.
                    Om die zelf te gaan vormen zou niet simpel zijn.
                    Al weet ik zeker dat jullie dit wel zouden kunnen;)

Wim

@William, daar worden dus nieuwe stukken in gezet en niet zo maar wat dicht gespetter met lasdraad.

Nu zullen sommige wel weten waarom er aan circuit of rallywagens alle stukken doorbelast moeten zijn volgens de FIA wet voor zo’n gebruik.
                      Hieronder een foto van Timo zijn GTA-M die hij aan het bouwen is volgens de FIA regels voor legaal straat gebruik en rally’s.
                      Die lassen minimaal 1 cm moeten dus om de 5 á 6 cm gelegd worden en mogen niet afgekit worden.
                      Deze moeten op alle plaatsen waar ophanging of dragende delen zitten.
                      De puntlassen die origineel van fabriek komen kunnen deze krachten niet aan.

Die is mooi krom, metaalmoeheid vrees ik.
                        Ik vraag mij dat al zeer lang af wat er gebeurd na het rechttrekken.
                        Worden die wagens dan versterkt op die plaatsen of niet?
                        Anders gaan ze toch snel hun vervormde vorm terug aannemen niet?

Vrees dat mijn GT3 daar ook wel last zal van krijgen op sommige plaatsen.
                        Die heeft niks van vering aan lage snelheid, de carrosserie krijg daar enorme klappen soms.

Circuit of niet, ik heb daar denk ik al meer porsches gezien op de richtbank dan ernaast, zeker geen luxe als ze op leeftijd komen, dus mag je al wat geld opzij zetten voor lijken die uit de kast vallen … en dan is een 964 nog niet zo oud. Door al die tv programma’s denkt men natuurljk dat je zo’n wagen op een weekje weer oplapt 😉

mooie waarheid die je daar vertelt! eerlijk werken en met integriteit, dat is zeldzaam denk ik dan…

en ivm circuitrijden, dat is mss beetje zoals met topsport, af en toe blessures, en sommige blessures blijven wat hangen (en verborgen).

Volkomen gelijk Wim!

Wim

Is niet verwonderlijk hè als de gehele carrosserie voor aan het afscheuren is.
                                Was natuurlijk voor de klant weer geen leuke mededeling.

Daarom schrijf ik ook wel eens dat het voor ons moeilijk is om een correcte prijs afspraak te maken, want je weet niet wat je tegen gaat komen als je een auto gestript hebt.
                                Nu kan je natuurlijk doen of je neus bloed als carrossier en de afgesproken prijs handhaven en mooi met kit afstrijken, maar dan krijg je na het richten nog geen stabiele auto en ben je weer aan het beunen, en als het uitkomt later heb je een slechte naam.

hola paula, djiez louis, …
                                  dat scheelt centimeters ipv een klein beetje !!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.