- Dit onderwerp bevat 78 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
28 augustus 2014 om 03:53
Het zat eraan te komen, het moest en zou eens gebeuren : drukte alom (werk, verbouwingen, n pak zever van scheiding, etc), dus samen met m’n zoon “inderhaast” de transmissie-olie van m’n 996 Carrera willen vervangen.
Heb de Bentley service manual erop nageslagen, zou wel lukken, is immers niet de eerste keer dat ik zoiets doe (al was t niet op die wagen, maar soit)
Olie aflaten = geen probleem! netjes 2,8 l verse Porsche-approved olie klaargezet, en netjes afgevuld, waarbij ik het vreemd vond dat de bak niet ‘overliep’ na die voorgeschreven 2,8 l
Denken, denken, alles nog eens nakijken, en ja hoor, PRIJS !
Had ik met mijn dw*za kop toch wel de zgn “bearing screw” losgedraaid ipv de vuldop (die aan de andere kant & lager zit).
Resultaat : nagenoeg geen versnellingen meer, en aan de binnenkant van de versnellingsbak is wellicht een onderdeeltje verschoven, hetgeen dat achter drie ‘bearing screw’ zat.
Uiteraard niet mee gereden, maar GIGANTISCH dom, en kan er niet direct van slapen (daarom dit ontiegelijke uur).
Mijn vraag : als ik de versnellingsbak al dan niet demonteer, wie kan er die dan herstellen ? Een volledige revisie is niet nodig, bak is nog prima (net 100k km), de losse onderdeeltjes moeten teruggeplaatst worden.
Omgeving : liefst Vlaams-Brabant, maar elders in t land is ook goed, zonder dat t mij n arm/been/nier kost & liefst iemand met ervaring met en begrip voor kemel-schieters 😉
En ja, ik weet nu WEL hoe je n versnellingsbak correct moet afvullen 🙁
Btw : ik weet het : stom, stom, heel stom, mea maxima culpa 🙁
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.