het is zover

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen het is zover

  • Maker
    Discussie

  • jos vanbaelen
    Deelnemer

      Ben supercontent met de aanschaf vandaag van een……..997 met 23000 km……… euh….euh….TURBO ❗ dan maar .

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
      • 😀 D

        Mijn vader zegt altijd: Als je niet weet wat doen of je moet je gedachten eens verzetten, ga dan buiten een beetje aan een boom trekken :mrgreen:

          [quote=”Setakira”:33jwrdlr]Alé Jokke, eindelijk toch de knoop doorgehakt zie ik, proficat met je mooie aanwinst.

          Zoals de anderen zeggen ga je er zeker en vast geen spijt van hebben, naast de 993 is de 997 ook zeer mooi wagen (en met meer comfort).

          Hopelijk tot binnenkort maar voorzichtig met het gaspedaal hé 🙂 [/quote]

          Merci,Seta.Een week (wachten 😡 ) heeft nooit zo lang geduurd.

            Alé Jokke, eindelijk toch de knoop doorgehakt zie ik, proficat met je mooie aanwinst.

            Zoals de anderen zeggen ga je er zeker en vast geen spijt van hebben, naast de 993 is de 997 ook zeer mooi wagen (en met meer comfort).

            Hopelijk tot binnenkort maar voorzichtig met het gaspedaal hé 🙂

              [quote=”jokke”:oghibyvb][quote=”911-lover”:oghibyvb]
              Als de 997turbo zo in orde is als Denis zelf dan kan er niks mis gaan. 😆 [/quote][/quote]

              Daar moet je nu eens niet aan twijfelen 🙂 )

                Morgen verzekering voor de 997 in orde brengen,vrijdag de 993 nog eens grondig poetsen want die wordt afgehaald zaterdagvoormiddag en namiddag de 997 turbo gaan afhalen………..een week kan soms lang duren. 🙄
                Denis blijft me verbazen 😮 !:

                  Proficiat! Ne ferme bak !

                  En ik ben ook van het principe: ge leeft maar ene keer ! Geniet er maar van.

                  Groet,

                  X

                  Anoniem

                    [quote=”911-lover”:1fuxovjy]Jij zit net als ik lang genoeg op en rond circuits om te weten dat er telkens weer bij elke sessie “helden” zijn die menen dat ze aan het racen zijn voor belangrijke bekers of om “hunzelf” te moeten bewijzen .
                    Zij zijn het die de risico’s maken en geloof me , je kan super bevriend zijn met iemand , maar als er dan iets gebeurd kan zoiets tot drama’s leiden 💡 [/quote]
                    I know. Maar je hebt nog altijd spiegels en als je serieus wat circuit ervaring hebt is het niet moeilijk om die mannen die je willen inhalen vrij makkelijk te laten passeren. Mij nooit gelaten om wat eerder voor een bocht af te remmen + pinkerke op om die snellere rap en gemakkelijk te laten passeren. En ja, als er dan nog iemand op knalt, dan is dat wel een risico dat de eigenaar van de wagen heeft geaccepteerd. Dit is nu eenmaal eigen aan circuit-rijden en is 1 van de risico’s die je moet accepteren of je blijft met je wagen van het circuit af. Je bent tenslotte nergens voor verzekerd dus dat accepteer je of je blijft er af.
                    Verder vind ik – voortgaande op mijn ervaringen – het inhalen van andere wagens gevaarlijker dan zelf ingehaald te worden. Zo heb ik onlangs in Zolder vlak voor de eerste linkse iemand nog bijna de muur moeten indrukken omdat hij mij maar niet wou laten passeren. Met de Martini kan een deukske mij niet zoveel schelen dus ‘t was er na x aantal rondes erachter hangen gewoon erop of eronder … wat hij op dat moment dan ook eindelijk heeft ingezien. En ik denk dat hij mij dat na dat inhaalmaneuver nooit meer zal flikken…

                      Klopt Chris .
                      Maar dat was omdat ik jou lang genoeg kende en vertrouwde .
                      En wist (of kon hopen) dat als er iets zou gebeuren je financieel sterk genoeg zou zijn om voor het gebeurde op te draaien .
                      Er is verder nog 1 iemand die met de P mag rijden , en dat is het .
                      En zoals ik eerder geschreven heb zou ik nooit iemand laten rijden “op een circuit” met mijn wagen .
                      Dat is nog iets heel anders dan op de weg .
                      Jij kan voorzichtig zijn , maar daarom zijn de anderen dat niet .
                      Jij zit net als ik lang genoeg op en rond circuits om te weten dat er telkens weer bij elke sessie “helden” zijn die menen dat ze aan het racen zijn voor belangrijke bekers of om “hunzelf” te moeten bewijzen .
                      Zij zijn het die de risico’s maken en geloof me , je kan super bevriend zijn met iemand , maar als er dan iets gebeurd kan zoiets tot drama’s leiden 💡

                      Anoniem

                        [quote=”911-lover”:2uxhhs1k]…zelf zou ik zelfs niet willen rijden in iemand anders wagen .
                        Zelfs niet op de openbare weg .[/quote]
                        Ik dus wel. Openbare weg of circuit maakt mij niet uit, ik hou er altijd rekeing mee dat de wagen van een ander is. Ik heb met jouw 968 ook ooit gereden van bij jou thuis naar Zeeland en trerug, maar dan wel met alle respect voor jou en je wagen. Op circuit is het voor mij niet anders. Ik zal nooit de limieten gaan verkennen met iemand anders zijn wagen, hoogstens eens goed doortrekken en gecontroleerd bochtjes nemen…

                          Ik hoop dat toch ook .
                          Zou zonde zijn .
                          Ikzelf zou nooit iemand anders op het circuit laten rijden met de mijne en zelf zou ik zelfs niet willen rijden in iemand anders wagen .
                          Zelfs niet op de openbare weg .
                          Het risico is te groot dat er iets gebeurd , het hoeft zelfs nog niet eens je eigen schuld te zijn .

                            Ik ben zeer blij te vernemen dat al die “circuit talk” maar grapjes zijn. Kreeg al bang :mrgreen:

                            ken

                              ‘t zijn beesten die turbo’s 😈 !!!!!!

                              je 997 turbo is echt wel machtig allé gewoon af, daar zijn geen woorden voor vind ik…

                              daar zal je puur rijplezier mee hebben!!

                              Anoniem

                                Tuurlijk ! Maar best ni eten op voorhand want ge zoudt em van binnen dan wel eens kunnen vervuilen… 😆

                                Eueu… als je echt wil kunnen we dat op Zolder wel eens doen é. ‘k Zal er wat voorzichtiger mee zijn dan met de mijne… 😉

                                  [quote=”chris_lbr”:ypprqtj4]Jokke, dikke proficiat. Geduld loont, das duidelijk…

                                  [quote=”jokke”:ypprqtj4][quote=”tvanbroekhoven”:ypprqtj4]Enneuh… hoe rijdt zoiets ? 😀

                                  Me very jealous. :mrgreen: [/quote]

                                  Awel,ik zou het nie weten.Heb zelf nog nooit met zo een ding gereden. 🙄 De turboboost zou minder hevig zijn als die van de 911turbo’s van de eerste generatie.Het zou geleidelijker gaan.Ben benieuwd.Ik voel me zo een beetje als een klein kind dat vol spanning zit te wachten op een superspeelgoedje. 8) [/quote]

                                  Wel eueu… brengt em eens mee naar Zolder. Als je er zelf niet mee de baan op durft stel ik me wel ter beschikking als testpiloot en instructeur… :mrgreen: [/quote]

                                  Chris,gij als testpiloot met de mijne maar ik mag dan toch meerijden eh ❓ 😆

                                    Knappe bak,nu nog een andere uitlaat en een chiptuningske en tis dik in orde…..

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 99)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.