- Dit onderwerp bevat 90 reacties, 33 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
8 maart 2017 om 23:20
Tja, het moet eruit. En ja ik weet dat je moet oppassen met het vel van de beer enzo maar ik wil het kwijt….
De Boxster 987 was mijn eerste kennismaking met de Porschewereld en met cabriorijden. Een beetje een sprong in het ongewisse. Zou het ons wel bevallen of zou ik hem na 3 ritjes al terug te koop zetten?
3 jaar en 26000 km later mag ik zeggen dat dankzij dat “Boxsterke” (sorry Bompa) een compleet nieuwe wereld is open gegaan. Vele leuke mensen ontmoet, vele ritten meegedaan en enkele keren op reis geweest met de Boxster.
Een dik jaar na de aankoop van de Boxster dan nog de 944 bijgekocht. Yep dat virus, hé.
Ondertussen altijd blijven rondkijen en stiekem aan het dromen geweest van een nieuwe 718 Boxster te bestellen. Helaas/gelukkig is er soms nog een stemmetje dat je toch met de voetjes terug op de grond zet. De 718 werd van de planning geschrapt.
Dan de 981 maar? Naar enkele recente “black editions” gaan kijken maar dat werd niets. In een zwak moment eventjes naar een S gaan kijken hier wat verder met alle mogelijke opties maar die stond nogal prijzig. Vervolgens een afspraak gemaakt met een OPC in Duitsland op een zaterdag maar de wagen was op donderdag al de deur uit. Ok. Dan maar verder met de 987. Afspraak gemaakt bij PCM voor groot onderhoud volgende week en mij mentaal voorbereid op een extra jaartje met de 987. Ach, hij heeft nog maar 76000km en heeft er dus nog gerust minstens 100K in het verschiet.
So far so good, ware het niet dat vorige week het noodlot toesloeg en het stemmetje zijn werk niet gedaan heeft, ik zaterdag en zondag naar 2 wagens ben gaan kijken. Zondag in het verre Duitsland. Op die van Duitsland heb ik een bod gedaan dat onder de minimumprijs van de verkoper lag. Ik heb in mijn bedankmail bekend gemaakt welk mijn max bedrag was geweest dat gelijk lag met een reeds door hem afgeslagen bod van een andere person. En ik heb hem nog veel success gewenst. Enige opluchting van mijn kant dat ik niet heel dat import en transitplaten gedoe moest doorlopen. En nu echt wel een nieuwe uit mijn hoofd gezet. Ware het niet dat ik vanmiddag plots een mailtje zag zitten van de verkoper waarin hij voorstelde om het verschil in 2 te delen en dat als prijs te nemen. Tja, op dat moment nergens geen stemmetje te horen dus hebben we maar toegehapt…… :happydance:Zodus…binnenkort komt de 987 te koop nadat hij nog een groot onderhoud heeft gekregen. (ja, ik weet dat het weggesmeten geld is maar hij moet inorde zijn) en kan ik gaan uitzoeken hoe ik mijn nieuw speeltje thuis kan krijgen :driver:
En ja, het is een 981 S geworden in een speciale en onopvallende kleur en met alle belangrijke opties… De hoge tax neem ik er dan maar bij. (YOLO) In Duitsland kost een S rijden maar 200 EURO per jaar 😯
Voilà, een lang verhaal maar het moest eruit.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.