Het velgentopic

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Het velgentopic

• Maker
    Discussie
  • (edit by mushroom: dit topic even afgesplitst van een topic waar we way off-topic aan het gaan waren)

Een andere velg is niet onomkeerbaar.
    Het is zo weer origineel gezet zonder extra problemen of gaten of weet ik veel…

Elke wagen leeft op van een paar cm. lager en een set velgjes. Zet mijn 4S tegen elke andere 4S met standaardvelgen en ik weet zo wat 90% het mooist zal vinden (behalve een paar originaliteitsfreaks). Ik kan hem ook op elk moment weer origineel zetten.

Nee, ik begrijp die idolatrie naar de originele Porsche velgen niet goed. Kosten evenveel als een set mooie 3-delige velgen die er veeeeel beter uitzien en de wagen net dat cachet geven.
    De 4S van Audiotronics bvb… :first:
    Zet daar de gewone velgen onder en ja, ‘t is ne 4S, nu is het te mooi voor woorden :applaus:

Marcel, Snoer heeft op zijn 993 ook 3-delige cup velgen: looks a million bucks! :lekker:
    Wel effe de originele velgen bijhouden natuurlijk 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
    • Vroeger regelmatig OZ’s gehad waaronder de Super Legerra’s , de Futura’s en de Fittpaldi’s .
      Supergoede velgen .
      Er zijn zelfs meerdere merken/merktuners die hun velgen door OZ laten maken en ze verkopen onder hun eigen naam .
      Ook BBS is zeker goed . Ik ga medio januari BBS LM’s halen voor de Daily . (enkel voor extra mooi weer of leuke ritten) . Voor het normale gebruik heb ik eergisteren Alessio’s aangeschaft .

@Funny, heb ik da verkeerd op maar zitten er geen zwarte velgen op uw gt3-ke. :driver: :driver: :driver:

Anoniem

Misschien ook eens op ADV weels gaan kijken.
          Ook gesmede velgen :relaxman: zeer mooi.
          Voor alle merken, zelf lambo en rari.

Op iforged al eens gaan kijken funny?

Wim

OZ is beregoed en sterk. 8)

Anoniem

Zoals ik al aangegeven heb in andere topics ben ik aan het uitkijken naar andere velgen voor op een witte gt3 ,BBS velgen, Manthey velgen gemaakt door BBS in het zwart of Zwarte OZ velgen type Challenge of mat zwarte OZ Type Alleggerita . Heeft iemand ervaring met OZ ,positief of negatief ?

Anoniem

Mijn Porsche is in vrij goede staat.
                  Maar er zijn wat dingen die mij storen, ik wil dat het allemaal net iets strakker en beter gaat worden. De auto zal er enkel beter van gaan worden.
                  Dit alles gaat natuurlijk geld kosten.
                  Vandaar dat ik nu al ben beginnen sparen 😀
                  Ik kan dus nog een jaar misschien zelfs 2 rijden en dan de totaal restauratie in een korte tijd laten doen. Intussen kan ik misschien al wat onderdelen gaan bij elkaar zoeken en zo de kosten spreiden. Zoals de velgen bvb, ze kosten 4000 dollar zonder verzending en invoer kosten.
                  Als ik nu al begin rond te mailen en bellen kan ik misschien nog een andere plaats vinden binnen Europa waar ik de velgen kan kopen, komt dan misschien goedkoper uit.

Anoniem

Wow zier er super uit .
                    Wiliam ga je nog zolang wachten ? 😥 😥

Anoniem

Vind ik dus ook 😀
                      Mijn ’86 Turbo krijg deze make-over dan ook binnen een jaar of misschien 2.

Maar dat ziet er HOT uit…. Mjammie :respekt:

Yummie,
                          Zoals op de Singers…

Ik begin nu echt wel heel hard aan een 912 te denken hoor… 😕

[quote=”vawilliam2003″ post=86155]Zuffenhaus.us

Daar kan je de Fuchs 17 inch kopen. Ik zou deze wel willen in de RSR look (9″ en 11″ breed 8) )voor mijn Porsche Turbo 1986. Singer heeft deze ook onder hun ombouw.
                            Ik vraag mij af wat het mij zou gaan kosten, daar een set te bestellen en laten opsturen naar Belgie.
                            Duane en verzending zal niet meevallen vrees ik.[/quote]

Waauww… zo’n setje classic 17 inch staat mij wel aan 😆 Maar de prijs 😥

Anoniem

Zuffenhaus.us

Daar kan je de Fuchs 17 inch kopen. Ik zou deze wel willen in de RSR look (9″ en 11″ breed 8) )voor mijn Porsche Turbo 1986. Singer heeft deze ook onder hun ombouw.
                              Ik vraag mij af wat het mij zou gaan kosten, daar een set te bestellen en laten opsturen naar Belgie.
                              Duane en verzending zal niet meevallen vrees ik.

Even gezocht om een oude post van Wim terug te vinden…
                                Gewoon breedte, diameter en ET waarde ingeven en je kan zien hoe je (eventuele) nieuwe velgen zich verhouden tot de oude…

[quote=”cabrio wim”:3k5jgw7a]Banden en velgen calculator.

http://www.minispeed.nl/data/bandencalculator.xls [/quote]
                                Hieronder een screenshot …

😯 :applaus: :drink: :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.