Het velgentopic

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Het velgentopic

• Maker
    Discussie
  • (edit by mushroom: dit topic even afgesplitst van een topic waar we way off-topic aan het gaan waren)

Een andere velg is niet onomkeerbaar.
    Het is zo weer origineel gezet zonder extra problemen of gaten of weet ik veel…

Elke wagen leeft op van een paar cm. lager en een set velgjes. Zet mijn 4S tegen elke andere 4S met standaardvelgen en ik weet zo wat 90% het mooist zal vinden (behalve een paar originaliteitsfreaks). Ik kan hem ook op elk moment weer origineel zetten.

Nee, ik begrijp die idolatrie naar de originele Porsche velgen niet goed. Kosten evenveel als een set mooie 3-delige velgen die er veeeeel beter uitzien en de wagen net dat cachet geven.
    De 4S van Audiotronics bvb… :first:
    Zet daar de gewone velgen onder en ja, ‘t is ne 4S, nu is het te mooi voor woorden :applaus:

Marcel, Snoer heeft op zijn 993 ook 3-delige cup velgen: looks a million bucks! :lekker:
    Wel effe de originele velgen bijhouden natuurlijk 😉

14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
    • ‘k zal het op den duur toch nog moeten geloven dat al die Porscherijders een bende uitvijzers zijn… 😆 😉

911 lover :first: Ja op deze site vind je een ruim aanbod aan velg bouten .Maar de prijzen zijn niet mals natuurlijk als je er 136 stuks van moet hebben .Alsook de gepaste dopsleutel om ze te monteren heeft een speciale prijs .Maar toch zeer tevreden over de service dat die firma geeft hoor . Nogmaals dank aan 911 lover voor het adres te posten als ik mijn velgen herdaan heb vorige winter :applaus: Ben in alle geval tevreden met het resultaat :lekker:

Toch nuttig hé 😉

PT

Voilà :

http://www.titanium-touch.de/produkte.php?page=felgenschraube

(911-lover heeft deze website een tijdje geleden op het forum gepost, waarvoor dank 😉 )

Naar ‘t schijnt zouden die vijsjes kapot zijn als je die lost. Dan moet je al weten waar die nieuwe vijsjes te kopen, moet je een momentsleutel hebben, etc…
              ‘t Blijft imo toch risky business om zoiets te doen bij zoiets belangrijk als een velg, dat geef ik dan ook liever uit aan een pro.
              Ik moet er dan toch ergens mee heen om de banden er laten op te trekken…
              Zal eens horen bij t-s 😀
              Zij deden tot voor kort ook mijn vering van de T5 voor de keuring, en vering erop, en weer eraf, en erop, en eraf… :wtf:
              Dan rest alleen nog de vraag: goud of zwart… 😕

[quote=”Mushroom” post=85953]Een andere velg is niet onomkeerbaar.
                Het is zo weer origineel gezet zonder extra problemen of gaten of weet ik veel…

Elke wagen leeft op van een paar cm. lager en een set velgjes. Zet mijn 4S tegen elke andere 4S met standaardvelgen en ik weet zo wat 90% het mooist zal vinden (behalve een paar originaliteitsfreaks). Ik kan hem ook op elk moment weer origineel zetten.

Nee, ik begrijp die idolatrie naar de originele Porsche velgen niet goed. Wel effe de originele velgen bijhouden natuurlijk ;)[/quote]

100% gelijk :applaus:

Anoniem

@ mushroom; http://www.t-s.be
                  Ik heb er hem al enkele sets zien doen.

Daar zou ik zelf aan durven beginnen hoor. Zelfde boutjes gebruiken ( op het juiste moment en in de goede volgorde aandraaien)en goed afdichten met siliconen.

Proficiat, mooie 993. :drink:

[quote=”funny” post=85956]
                        Onlangs zitten kijken om Manthey-velgen in het zwart op mijn wagen te leggen ,toch weer aan het twijfelen .[/quote]
                        Gewoon doen! :engeltje:
                        Ik ben aan’t denken om bij de mijne het hart in ‘t zwart of goud te laten spuiten. Heb wel gehoord dat zo’n demontabele velg dan uit elkaar moet en al die vijsjes moeten vervangen worden 😥
                        Iemand een idee van wie of waar ik dat kan laten doen? Hoeveel $$?

hier wat foto’s :

real life hulst

real life oostende

Anoniem

Naar de Real life cafe’s komen en je ogen uitkijken naar al dat knap Porsche gerief .

In het voorjaar 2012 zal er een Real life Cafe gehouden worden door Jol178 .De exacte datum en locatie zijn nog niet geweten maar het vindt plaats in de provincie limburg .

waar vind je hier fotos van de wagens van forumleden?

Anoniem

@Mushroom ,wat betreft de velgen heb je volledig gelijk .
                                Ik zie het graag bij een andere auto .Bij mijn eigen wagen ben ik heel klassiek .Het zal met de leeftijd te maken hebben zeker 😕 .

Als je snoer zijn wagen ziet dan is het eerste waar je naar kijkt zijn velgen .
                                Onlangs zitten kijken om Manthey-velgen in het zwart op mijn wagen te leggen ,toch weer aan het twijfelen .

14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.