Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Historiek KM-standen Porsche 996
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door
AudiPorsche.
-
MakerDiscussie
-
13 november 2014 om 23:02
Ik heb een Porsche 996 op het oog, datum 1e indienststelling is: 27/06/2002.
Het is een Carrera 2 en heeft momenteel 57174 km gereden.
Uit de historiek blijkt wel dat deze 996 in 2006 werd ingevoerd, met een km stand van 36808,
Nu is mijn vraag is het mogelijk, hoe dan ook, om die kilometerstanden van 2006 te laten verifiëren enventueel aan de hand van het chassisnummer.
Vanaf 2006 is de historiek van de kilometerstanden wel te volgen. -
MakerDiscussie
-
[quote=”911cabriog50″ post=185232]Klopt volledig, en dan nog zijn er sommigen die er dan zelfs nog niet in slagen de cijfertjes mooi op dezelfde lijn naast elkaar te zetten…
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Bij mijn camionette 127999km stond al sinds het vorige jaar op de keuringsbewijs teller was kapot van te veel aan te prutsen. (Wieltjes)Heb er een andere ingestoken met 300000 km op eens benieuwd naar de reactie op de keuring.
Klopt volledig, en dan nog zijn er sommigen die er dan zelfs nog niet in slagen de cijfertjes mooi op dezelfde lijn naast elkaar te zetten…
Sent from my iPhone using Tapatalk
[quote=”993″ post=185221]… daarbij denk niet dat de mechanische kmteller kan aangepast worden hoor.[/quote]
daar vergis je je schroomlijk; kijk eens in mijn topic en dat van rocco waar we tellerplaten vervangen hebben van een 993 (964 en nog ouder is hetzelfde);
eens je zover bent is het een karweitje van nauwelijks 5 min voor een amateur.9 a 10000 km per jaar….ben ik dan zo een uitzondering.
Ik heb ’em nu 1.5 jaar. er stonden toen 178000 km op en nu 182000.
Ik heb dan ook nog de 968, de lambda en de daily…en de 993 wordt maar 6 maanden ingeschreven
Daarbij…denk niet dat de mechanische kmteller kan aangepast worden hoor.om te kotsen hé :puke: wissen van service….. :what:
Mijn mening:
Ik denk dat de modale P-rijders (en andere bestuurders) zich hier niet mee bezighouden!
Ik heb aanvraag gedaan om de CarPass te laten wijzigen en dat was niet zo eenvoudig.
Oplichters en zeveraars heb je overal! De zoekertjessites staat er vol van…….Ik schrijf dat ook niet om wat te komen zeveren. Ik wil enkel aantonen dat elke wagen zijn kilometerstand en bijhorende parameters heel snel kan gewijzigd worden. Bij sommige wagens is het geheugen niet zomaar te overschrijven maar daar passen ze het systeem van omruiling PROM (of zoiets) geheugen op toe. Dit is iets duurder maar is ook een complete vervanging van een elektronica module (met ook een 100% waterdichte garantie dat elke parameter dan ook volledig klopt).
Plausibele uitleg : op 10.000km wordt het geheugen door een “leeg” geheugen gewisseld. Na 20.000km wordt terug het originele geheugen geplaatst waar 10.000km in staat. Het geheugen met 20.000km wordt gewist en wordt terug geplaatst als de wagen 20.000km heeft (op zijn originele geheugen). Enzovoort …
[quote=”RODONDO” post=184720]Tja, maar dan ben je meer kwijt aan het herprogrammeren dan dat je (eventueel) meer zal krijgen bij verkoop.[/quote]
Weet niet. Ik heb denk ik ooit hier al eens ergens een voorbeeld geplaatst. Een 991 met 200.000km gedaan maar op de tellerstand 120.000km. En de OHB, carpass en facturen volgen perfect die 120.000km stand. Daarvoor waren acht ingrepen nodig die in totaal 1200 euro hadden gekost. Verschil in verkoopprijs 200.000 of 120.000km is echter een veelvoud van die 1200 euro.Ik ga hier geen webistes, namen of telefoonnummers plaatsen maar ik ken een Nederlands bedrijf dat voor 150 euro aan huis komt -ook in België- en alle parameters komt herprogrammeren. En dat is geen pietpraat maar nu met eigen ogen gezien. In Nederland is dat trouwens legaal en er wordt zelfs een factuur voor uitgeschreven (aanpassing en herprogrammatie software auto-elektronica). Zij passen trouwens ook digitale tachografen ed. aan (veel transportbedrijven zijn daar trouwens vaste klant).
Wat ik schrijf over die 991 turbo S is geen alleenstaand geval. Ik heb zelf nog wagens gezien waarvan ik zeker weet dat ze enkele maanden ervoor een hogere kilometerstand hadden. Juist aangepast voor ze op officieel onderhoud binnen gingen. En de turbo S zou nu ook al verkocht zijn.
[quote=”Vincent_991″ post=184712] Ondertussen iemand heel goed leren kennen die daar een aardige zakcent mee bij verdient (grootte van een *porsche op de oprit).[/quote]
Vincent, dit is a b s o l u u t niet persoonlijk bedoeld maar ik hoop dat je voor die kennis binnenkort appelsienen moogt kopen!
Net even de website bekeken : bedrijfje dat een adres zou hebben in Venlo en een telefoonnummer in Duitsland. :puke:
Video’s laten niets aan de verbeelding over… . Het is duidelijk dat deze bedriegers zich als doel hebben gesteld : ons verrijken door nog meer bedriegers bij te maken :puke: .Zo’n gasten (en hun klanten) zijn parasieten … die zich nog snel voorplanten ook! :puke: :puke:
Ik ben niet naief, maar als ik zie hoe eerlijk sommige van de forumleden bezig zijn, kennis delen… het contrast is groot!Tja, maar dan ben je meer kwijt aan het herprogrammeren dan dat je (eventueel) meer zal krijgen bij verkoop.
Carpass wordt enkel ingeleid door officiele garages of de keuring, maar op de keuring dus pas na 4 jaar. Als je voor dat je naar de garage gaat je kilometers laat terug zetten ziet geen kat dit.
Dus 40.000 km gereden, op 15.000 km laten zetten, daarna naar officiele garage om onderhoudsbeurt te laten doen en op de carpass zal 15.000 km staan. Volgende keer op 55.000 km eerst terugzetten op 30.000 km, naar garage voor onderhoud en op carpaas staat 30.000 km terwijl er eigenlijk al 80.000 km op staan enz. enz. :what:carpas is ook om mee te lachen vrees ik :coolness:
stel: je doet jaarlijks een 60.000 km, als je net voor je naar de keuring gaat effe je computer laat recetten, en er 50.000 km zou afpitsen, geen haan die erover zou kraaien… ah ja, wij gebruikten hem alleen in het weekend zeggen ze dan
denk dat enkel onderhoudsfacturen wat duidelijkheid kunnen geven al zal daar met de km’s die erop vermeld staan bij sommigen ook wel mee gefoefeld worden :what:
een afgestempeld onderhoudsboekje op zich zonder bijhorende facturen van onderhoud op regelmatige basis is ook niet waterdicht vrees ikin de meeste gevallen is de enige wagen waar je alles met zekerheid van weet diegene die je zelf nieuw (geen directiewagen) hebt gekocht
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.