Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Historiek porsche911 3.0 van 1977
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door jacques911.
-
MakerDiscussie
-
3 februari 2010 om 20:33
Bestaat er een mogellijkheid om de historiek te achterhalen van een NL porsche .
Ik heb zojuist een porsche 911 targa 3.0 vanuit Nederland gekocht .
Deze wordt nu ingevoerd en mechanisch in orde gezet in later staduim komt de carroserie aan de beurt.
Nu ik de wagen toch heb, had ik ook graag een beetje het verleden ervan geweten.
Targa 3.0 van 1977
chassis nr: 9117610292
kenteken nr: 68-PA-44 -
MakerDiscussie
-
Eindelijk met de wagen mee rondgereden ,ben er wel aangenaam van verrast hoe de wagen aanvoelt op de baan.
Is wel degelijk een toeren machientje welk je ook onmiddelijk aanvoelt bij het rijden.Denk eraan: een C3 is GEEN SC: en heeft contactpunten. Hoe heet dat in koetervlaams: Vises Platinees?!)
Zorg ervoor dat mechanicien het volgende afstelt:
dwell angle on contacts set at 38 degrees ( plusminus 3degrees)
When set, re check ignition timing 5degrees after TDC at 900 rpm with vacuum pipe ON
Als je de CO meet, mag ze gerust een beetje rijk staan, meer tegen de 3,5 ipv 1,5 tot 2%Gearbox linkage + gearbox selector bushes nieuw, swepco 201 of 210 in de box, koppelingskabel linkage goed smeren en op JUISTE spanning brengen (omegaveer), trottle (accelerator) linkage even vetten en op spanning zetten, accelerator plasticje waar de linkage naar de k-jet gaat even kijken of dat niet aan het barsten/ kapotgaan is (hoeveel C3 rijden er rond met het gaspedaal op de vloer maar de accelerator maar half open aan de motor??), ophanging uitlijnen en ik garandeer je dat je losgereden C3 (zeg maar 3000 Duitse Autobahn km of belgische autostrade km aan 120km/h in DERDE versnellling, dus boven de 5500 rpm) de vloer aanveegt met de 3.2. De 3.2 zal aanvoelen als een -excusez l’expression- “lompe TDI. ” in vergelijking met de buzzing c3. Het is dat 6boutige vliegwiel en de hemi pistons….
Denk eraan, het modeljaar ’76 heeft geen rembekrachtiger, dat kwam pas met modeljaar 1977 (dus van sep 76 tot juli 77). Remmen is super effectief, MAAAAAR je moet even de mentale schakelaar omzetten om durven “op de dode kat te duwen”: zet er gewicht achter en wees een beetje meer agressief dan met de 3.2. Eerst LIJKT het alsof er niets gebeurt, en dan “met die nase gegen de voorruit”. De remvoet moet zich aanpassen.
Als de motor in goede staat is en na het bovenstaande onderhoud, kan je de wagen stilletjesaan losrijden. Weerom, dit is een porsche OUDE stijl: de power komt in de top. Dus: vanaf 4200toeren heb je het koppel en dan krijgt de c3 eindelijk lucht in de longen. Blijf dan doortrekken tot 6000/6200rpm. Niet bang zijn, daar is ze voor gemaakt. Het geluid dat je hoort is anders dan met je 3.2 omdat er ( wellicht) de sneldraaiende 5 bladige fan op zit (maakt een erg specifiek turbinegeluid) en er is natuurlijk een 40kg minder mee te sleuren aan geluidsdimmend materiaal en metaal dan met je 3.2 cabrio.
Dat gezegd zijnde, de C3 targa zou standaard 1170 kgs zijn, maar
Just returned from an absolute superb evening at Chris Franklins “Centre Gravity”.
Now, as my car was used to demonstrate corner weighting, it came in at 1166 kgs.
Factory weight is 1170kgs. I have a standard carrera 3.o targa, weighted with roof on and equipped with a GRP ducktail.
After leaving centre gravity, I tanked 55,05 litres of fuel so my tank was filled to the brim (80L incl of 8 litres reserve)
At home, I removed 43 kgs of junk (compressor, tool roll, tire weld, foot pump, safety triangle, yellow vest, barbour jacket, bottle of autoglym windscreen wash, megiuars cleaning kit, long distance 😉 , sunglasses, contact lenses, pen, map, etc etc
Spare wheel was 16kg.
I actually don’t know the “impactbumpers.com golden standard” for weighting. But following the previous, Ernst,
1166 kgs – junk 43kg + approximately 55 kgs petrol makes:
=>Car + full tank @ 1178kg;
=>Car – full tank @ 1098kg
Best regards,Bert
Met deze resto heb ik ook de bumpers vervangen door fibreglass items die weeral een pak lichter zijn.
Succes en fotos obligatoir!
Jack van de registry kijkt naar je registratie uit.
Groeten uit Nottingham,
Bert
Dank je ,geweldige site.Ik zal me wel registreren lijkt me wel interesant.
Normaal is hij volgende week volledig ingevoerd – gekeurd en technisch in orde .
Eens hij ingeschreven is ,dan pas kan ik er meer van vertellen hoe hij rijd.
Ondertussen rij ik verder met de 3.2 dus het dringt niet.Proficiat met de C3 targa!
Het is mijn favoriet Porsche (na de Carrera 2.7 die ik gereden heb) en die ik nog steeds persoonlijk heb.
http://www.911carrera3.co.uk
kijk ook eens op http://www.impactbumpers.comMvG,
Bert
Eigenlijk zonder het te weten heb ik wel een bijzonder exemplaar gekocht.
Ik heb juist de aankoopgids van flat6 gekocht en daar staan alle modellen in vermeld met richtprijzen in.
Prijzen liggen er wel hoog maar toch interesant om alles over de wagens te weten te komen.Dus als ik het goed snap heb je een 3.0 carrera in de Targa uitvoering.
Heb de volgende gegevens uit de boeken gehaald.Motor-Typ: 930/02 200 PS / 6.000 U/min / 2.994 ccm / 1.120 kg
Getriebe-Typ: 915/61911 = Type
7 = b.j 1977
6 = carrera
1= targa=
0292 = volgnummer van de bijna 700 die gebouwd zijn.Net antwoord gekregen van Pon porsche .Als importeur geven ze geen voertuiggegevens door .
Kan ik ergens voor inkomen.
Het is een originele nederlandse wagen met het eerste kenteken nr.Onderhousboekje loopt tot 270 dkm in 1997
Dan een paar gr.onderhouds facturen van 2006 en nieuwe koppeling op 314 dkm .
Op verschillende eigenaars ,het is toch moeilijk om een nederlandse wagen een beetje op te volgen.
Mischien eens op Nl porsche forum eens proberen.
Het leuke van deze wagen is dat er niet veel van gemaakt zijn en het de moeite is om deze volledig terug te verbeteren daar hij nog vrij origineel is.Inderdaad bij origineel in België geleverde wagens zou je bij D’Ieteren Import moeten zijn. Al is het daar ook niet altijd even vanzelfsprekend om de juiste persoon te vinden. Als hier iemand een contact heeft ….?
Ik denk dat je dan bij de Belgische Porsche importeur moet zijn. 💡
is di Pon alleen voor Nederlandse autos?
Bestaat er ook zoiets voor Belgsiche of Duitse autos de geschiedenis te vinden?
Wat ik al te weten ben gekomen is dat dit kenteken 68-PA-44 een origineel Nederlands geleverde auto is.
Dus denk dat Pon je wel een eind op gang kan krijgen. 💡Zal eens naar Pon een mailtje sturen zodat ik mischien er iets meer van te komen weet
Site werkt bij mij wel, maar geeft aan dat onder dat kenteken geen gegevens bekend zijn. 😕
[quote=”jacques911″:2y9l37je]Dank je, maar de site werkt niet bij mij.
Hoe kan ik Pon porsche bereiken.[/quote]En zo bereik je Pon.
http://www.pon.nl/pon-ondernemingen/ondernemingen/pon-holdings/pon-s-automobielhandel.1239.lynkx
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.