hoe bedieningsknoppen dashboard verwijderen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 hoe bedieningsknoppen dashboard verwijderen?

• Maker
    Discussie
  • hey mannen,

Ik heb al mijn moed eens samengeraapt, en na heel wat opzoekingswerk op internet mij gewaagd aan de uitbouw van mijn middenconsole om zelf te spuiten in de wagenkleur!I know, stelt misschien niet veel voor ivm met wat anderen hier kunnen, doch kan niet enige fierheid verbergen… :mrgreen:
    Nu is er iets wat ik niet direct terug kan vinden op het net; namelijk hoe je de bedieningsknoppen voor bvb de ramen (middenconsole) of de zetelverwarming (frontconsole) kan verwijderen? Het zijn van zie zwarte ovale tuimelknoppen aan de buitenkant, en binnenin zitten die vast aan een bakje/switch waar de elektrische connectiepinnetjes aan vast zitten. Nu wil ik graag die knoppen verwijderen uit enkele kleinere panelen om ook te spuiten, maar heb geen zin om die kapot te maken… Weet iemand hoe die knoppen/switches verwijderd dienen te worden??

Dank bij voorbaat!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • :respekt: Voila zo heb je dat goed gedaan zie ,Inderdaad als het er uit is (de schakelaar )zie je natuurlijk hoe het vastgeklemd zit natuurlijk :relaxman: succes verder .

dank je Snoer! Eerlijk gezegd, door de foto van dat onderdeel goed te bestuderen, was ik ondertussen er zelf ook opgekomen dat het iets met die pinnetjes ging te maken hebben, en inderdaad: met twee zeer fijne horloge-schroevendraaiertjes in die schachtjes die die pinnetjes moeten begeleiden te schuiven, heb ik ze los kunnen krijgen! 😉 Zoals zo vaak: eens je het doorhebt is het allemaal makkelijk! 😀 Maar ik vraag liever eerst alvorens iets kapot te trekken…

Van bovenaan aan de zijkant met een heel fijn schroevendraaiertje de haakjes die je ziet induwen terwijl je de schakelaar omhoog trekt,( eventueel met een 2de schroevendraaier )Ik denk dat je dat bedoelde ,succes 😕

om deze gaat het dus…

je ziet hier de onderzijde, met de connectorpinnetjes zoals ik ze benoemde, aan de andere zijde zit dus die tuimeschakelaar om bvb ruiten te bedienen of zetelverwarming aan te zetten enz… Als men er gewoon aan trekt, komt er niet veel beweging in, en heb niet veel zin om die paneeltjes naar de jeweetwel te helpen door te veel forcing uit te voeren met schroevendraaiers en dergelijke… Iemand deze toch al losgekregen?

Attachments:
            • windowswitch.jpg

man man man, ik durf amper het jaar (!) nog raden dat ik nog eens gepoold heb, terwijl ik dat eigenlijk wel graag deed (of pogingen daartoe)… We zijn niet goed bezig, hé… Vandaag artikel gelezen over de 5 meest vermelde spijtbetuigingen bij palliatieve, terminale mensen. In de top 5: ik wou dat ik wat minder gewerkt had… :wtf: 👿

😀

[quote=”Rocco” post=89937]kijk dat apprecieer ik nu aan Porschky … die man is van beroepswege gewoon van met geesteszieken om te gaan, dus kan ik gewoon mezelf blijven op het forum :mrgreen: :lol:[/quote]
                  In case of Porschky… it takes one to know one! :sarcastisch :mrgreen:

Altijd welkom voor e poolken hé Porschky…

nee, heb het inderdaad zelf gedaan, met de ‘correcte kleur’ van MOTIP volgens de Porsche codenummer

Niet even alle losse onderdelen naar een carrossier brengen voor de spuiting (met verf) ? Of heb ik dat van die spuitbussen verkeerd begrepen ? (lees soms diagonaal als ‘ snel moet gaan 😉

kijk dat apprecieer ik nu aan Porschky … die man is van beroepswege gewoon van met geesteszieken om te gaan, dus kan ik gewoon mezelf blijven op het forum :mrgreen: 😆

:mrgreen: alez, ik zie dat we weer op dezelfde golflengte zitten qua dubbelzinnigheden…

nee, ik heb nu reeds de onderdelen gespoten (met verf Rocco! 😀 ) waar geen knoppen aan vast zitten, zijnde de middenconsole en het zijdeksel aan de handrem. Ook het asbakje kan ik al spuiten, maar het dekseltje waar de vier knoppen van de ruiten inzitten, dat heb ik aldus nog niet kunnen spuiten. Ook het kleine panneeltje waar de knoppen van de stoelverwarming inzitten (vooraan) stelt een gelijkaardig probleem…
                          anyway, eerste job wordt toch het herdoen van die middenconsole, dus daar gaat het eerste werk naar, en dan hebben we nog wat tijd om het uit te vogelen… (jaja Rocco, vogelen!! :mrgreen: ) Misschien indd tijdens een pooltje, al waar we stootjes met effect kunnen geven op onze ballen (Rocco slaat tilt…)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Spuiten zonder te moeten trekken ?????

That sucks 😈

??
                                Dus je hebt al gespoten zonder de knoppen eruit te halen?

IIRC moet je die connectors gewoon los trekken, zitten wel stevig vast. Beetje wringen met een goede brede schroevendraaier helpt.
                                Zoals ik zei: IIRC…
                                Voor ‘t zelfde geld zit er daar toch een soort van klemmetje op die je moet indrukken om de connector van de switch te halen. ‘t Is 2 maand geleden dat ik het gedaan heb en ben het alweer vergeten… 😳
                                Anders… komde ne keer flipperen of poolen hé? 😉

:happy: :happy: :happy:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.