hoe bedieningsknoppen dashboard verwijderen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 hoe bedieningsknoppen dashboard verwijderen?

• Maker
    Discussie
  • hey mannen,

Ik heb al mijn moed eens samengeraapt, en na heel wat opzoekingswerk op internet mij gewaagd aan de uitbouw van mijn middenconsole om zelf te spuiten in de wagenkleur!I know, stelt misschien niet veel voor ivm met wat anderen hier kunnen, doch kan niet enige fierheid verbergen… :mrgreen:
    Nu is er iets wat ik niet direct terug kan vinden op het net; namelijk hoe je de bedieningsknoppen voor bvb de ramen (middenconsole) of de zetelverwarming (frontconsole) kan verwijderen? Het zijn van zie zwarte ovale tuimelknoppen aan de buitenkant, en binnenin zitten die vast aan een bakje/switch waar de elektrische connectiepinnetjes aan vast zitten. Nu wil ik graag die knoppen verwijderen uit enkele kleinere panelen om ook te spuiten, maar heb geen zin om die kapot te maken… Weet iemand hoe die knoppen/switches verwijderd dienen te worden??

Dank bij voorbaat!!

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • “…mij gewaagd aan de uitbouw van mijn middenconsole om zelf te spuiten …”

wel een dubbelzinnig stukje tekst :mrgreen:

[quote=”reys” post=89832][quote=”porschky” post=89772]hey mannen,

…mij gewaagd aan de uitbouw van mijn middenconsole om zelf te spuiten in de wagenkleur!…[/quote]

ouderdomsverveling toegeslagen? :D[/quote]

Over wie heb je het? Over Porschky of over zijn Porsche ? :mrgreen:

Anoniem

[quote=”porschky” post=89772]hey mannen,

…mij gewaagd aan de uitbouw van mijn middenconsole om zelf te spuiten in de wagenkleur!…[/quote]

ouderdomsverveling toegeslagen? 😀

“de knoppen verwijderen wijst zichzelf uit”, zegt ie dan… :wtf: :mrgreen: Het zal wel weer aan mij liggen; heb waarschijnlijk te veel dampen van die spuitbussen ingeademd, maar die ‘switches’ (de engelse term die ik op internetfora vond, dus waar de connectiepinnen op zitten, op de achterzijde van die panelen met de tuimel-bedienknoppen aan de andere zijde) lossen dus geen milimeter als je daar gewoon aan trekt? Ik ga er mij voorlopig niet aan wagen, heb al miserie genoeg met de rest! 😕 Het spuiten in de wagenkleur was eigenlijk best wel mooi gelukt. Op de bus stond dat metaalkleuren na 30 minuten dienden overgespoten te worden met de glanslak… en daar is het helaas fout gelopen! 👿 Onderaan is het beginnen ‘rimpelen’ Dus dat wordt weer afschuren en herbeginnen… 😳

Leuk project, ben het met de mijne ook al van plan geweest en met mijn vorige (de Boxster) zelf gedaan. Je kan die knoppen alleen verwijderen van de achterkant, dus eerst paneeltjes losmaken en dan pas knoppen losmaken.
              ‘t Makkelijkst om al eens te doen zijn de 2 knoppen aan de asbak. Je opent de asbak, haalt de asbak er gewoon uit en dan zie je 2 plastic vijzen zitten, die draai je los en dan komt het paneeltje waar de knoppen voor de bediening van de ruiten inzit al los.
              De knoppen verwijderen wijst dan zichzelf uit.

Het hoefijzer-plastic (waar de knoppen voor de achterruitverwarming etc… inzitten) trek je ook gewoon los, niets losmaken, gewoon trekken 🙂

Have fun! En foto’s posten hé??!! :sarcastisch

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.