Hoe bestuurderszetel verwijderen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Hoe bestuurderszetel verwijderen

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Mijn 944 (S2, 1990) heeft electrische zetels (de versie met verstelling in acht richtingen d.m.v. 2 knoppen, die je elk op-neer en voor-achter kan kantelen). De voorste van die 2 knoppen is afgebroken (ik heb hem eigenlijk zo gekocht enkele jaren geleden), maar met een kleine vijs houdt het goed stand en werkt de knop nog. Nu heb ik via ebay in de US een vervangknop van het juiste type kunnen kopen, het part nummer 92861318200 (zie klik), en wil ik het installeren. Blijkt nu dat dit niet zo eenvoudig is, en er op het eerste zicht, om de aansluitingen goed te kunnen bereiken, ziet het er naar uit dat de zetel er uit moet.
      Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand met wat verder helpen zodat ik geen domme of onnodige dingen doe ? Of kan iemand me zeggen hoe die zetel er uit moet ?
      Bedankt !
      Filip

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Anoniem

Voila, heb deze namiddag de reparatie gedaan. Was niet zo eenvoudig: eerste inderdaad zetels losmaken (4 vijzen achter, 2 voor), dan zetel wat kantelen zodat je er onder kan, en de kabels losmaken (is wel iets speciaals, maar eens je het weet is het simpel), dan de zetel eruit en rustig op een tafel het stuk vervangen, en dan weer erin. Heeft toch nog een 2 uurtjes werk gekost. En dat voor een onnozele knop die ik eigenlijk (bijna) nooit gebruik… maar ja…”quand on aime…” 😀

hahaha grappig maar liefst niet tis al vuurwerk genoeg hier maar toch bedankt

😆 😆 😆

Anders werkt DIT ook steeds 😉 😆 😆 😆

merci rsr tis inderdaad gelukt maar ge moet wel veel macht gebruiken

Je kan gewoon met je voet er tegen drukken of gebruik maken van een rubberen hamer om er tegen te kloppen achteraan.

Luc

hoe maak ik een gewone zetel los?

ik zie echt niet hoe ik hier iets moet losmaken

mijn andere zetel schuift niet meer naar achter of voor wat doe ik eraan???

[quote=”924carreragt”:1biirjsy]Als het hetzelfde is als een 911:

– fiches onder de zetel losmaken
                      – de inbusbouten losmaken in de zetelsrails
                      – zetel verwijderen

Groeten

😉 [/quote]

Idd 2 voor L + R en 1 achter L + R

Als het hetzelfde is als een 911:

– fiches onder de zetel losmaken
                        – de inbusbouten losmaken in de zetelsrails
                        – zetel verwijderen

Groeten

😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.