Hoe een roadtrip voorbereiden?

Home Forum Porsche Uitstappen Hoe een roadtrip voorbereiden?

• Maker
    Discussie
  • Ik heb net de zoekterm “roadtrip” ingegeven. 374 resultaten. Vooral van Bladerunner die met zijn aanstekelijk proza ons regelmatig blij en jaloers maakt.
    Maar ook rondritten worden er duchtig georganiseerd!

Maar hoe steek je dat in mekaar?

Hoeveel km per dag kan je doen?
    Welke websites worden gebruikt?
    Hoe selecteer je restaurants, hotels?
    Welke streken, binnen en buitenland, zijn aanbevelswaardig?
    Wat doe je met de bagage? Tips and Tricks
    Welke GPS gebruik je?
    Bolleke Pijl : wat is dat?
    In groep of alleen?
    Wat als het regent?
    Wat bij pech (vooral voor de “ouderen”)?
    Hoe maak je een roadboek?

Volgens mij zou het ook tof zijn om een plaats te maken op het forum alwaar roadbooks kunnen opgeladen worden en gekocht worden tegen een hele kleine vergoeding die dan naar het forum gaat.

Kortom, alles wat met de voorbereiding en uitvoering van roadtrips te maken heeft, past hieronder.

Wie geeft als eerste zijn goede raad weg?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • Oeps ja, dat klopt… Thanks!

Deze kwam ik tegen voor de Champagnestreek… Wel in een mx5

Porsche 911 4S Carrera: Meisjesdroom

Voor diegen die graag ricthing Toscanie reizen, kwam ik deze zonet nog tegen :

http://tuscany-travel.blogspot.be/2014/03/the-7-best-photographic-routes-through.html

:driver:

Oeps, de 24ste zit ik normaal gezien nog in Italie, ik moet nog wat werken om die Samsung af te betalen 🙂 Maar toch bedankt. En ik denk er zonet aan dat ik een Ipad heb … daar zou dat toch op moeten lukken zeker!

Ik heb ondertussen nog deze link van ADAC gevonden, met 16 kaarten met toerritten. Kwaliteit van de kaarten is niet echt hoog, er is nog wel wat werk aan, maar als ik de streken zie waar ze gereden hebben, moet ik concluderen dat ze weten wat ze doen!

https://www.adac.de/reise_freizeit/motorrad/tourenkarten/default.aspx?ComponentId=40672&SourcePageId=45907

Ja how, nog niks drastisch doen Sensa. Ik zal je in Paal de 24ste die app eens laten zien, dan kan je welgeïnformeerd al dan niet je samsung tegen de grond kwakken.

Nog iets gevonden …

http://video.gelocal.it/trentinocorrierealpi/natura/le-25-strade-piu-belle-d-europa-3-sono-italiane/57696/57964?refresh_ce

Bccars, ik denk dat ik de volgende keer een Iphone moet nemen, op mijn Samsung kan ik die app niet vinden. Ik heb zo’n voorgevoel dat ik een keer onvoorzichtig ga zijn met die Samsung … :mrgreen:

Voor de trips die ik met die van ons rij gebruiken wij eigenlijk zelden de GTS Routes omdat we de app MAPP op de Iphone beter vinden. Hier kan je gps bestanden in opladen en narijden, ook met offline maps. Enige nadeel is dat er geen voice commands zijn om je de weg te wijzen, dus je hebt altijd een co driver nodig met de MAPP app.

Persoonlijk vind ik het weinig zinvol zelf routes beginnen te maken. Er bestaan zoveel routes die je gratis en voor niks kan downloaden dat het al die gespendeerde tijd niet waard is volgens mij !

Een bolleke pijltje kan je heel eenvoudig maken met de Tripy soft.
                      Die maakt dan een roadboek dat je volledig kan bijwerken.
                      De Gps is niet goedkoop maar doet wat het moet doen.

http://www.tripy.eu/en

Ik heb alles zorgvuldig bekeken en eentje kwam in aanmerking vermits dit ongeveer op de route lag, maar we hebben uiteindelijk gekozen om in enkele historische stadcentra te slapen. We hadden dit op onze Champagnetrip van vorige maand ook gedaan waar we in het centrum van Epernay sliepen. Handig omdat de auto dan veilig binnen staat en je te voet de stad in kan.
                        Toch bedankt voor de info, ik heb deze bewaard op de harde schijf. :drink:

Iets kunnen gebruiken van de door mij doorgegeven locaties?

hey luc
                            veel plezier samen en goede en veilige reis maar
                            dan morgen !!!
                            :drink:
                            :applaus:

[quote=”Sensa911″ post=237679]!

Maar hoe steek je dat in mekaar?

Hoeveel km per dag kan je doen? Max 300 km via binnenwegen
                              Welke websites worden gebruikt? Google Maps, Routeyou en nog enkelen maar ik ga meestal zelf aan de slag.
                              Hoe selecteer je restaurants, hotels? [color=#ff0000][b]Booking.com, Hotels;com
                              [/b][/color]Welke streken, binnen en buitenland, zijn aanbevelswaardig? [b][color=#ff0000]Alle wegen die er bochtig en groen genoeg uitzien.
                              [/color][/b]Wat doe je met de bagage? Tips and Tricks Je verschiet ervan hoeveel bagage er in een Porsche gaat en als de onderbroeken op zijn draai je ze gewoon om.
                              Welke GPS gebruik je? [b][color=#ff0000]Garmin Zumo 590
                              [/color][/b]Bolleke Pijl : wat is dat? [b][color=#ff0000]Hiërogliefen, gebruikt door de oude Grieken en Romeinen
                              [/color][/b]In groep of alleen? Liefst alleen zodat je kan doen en laten ,stoppen en rijden waar je wil.
                              Wat als het regent? Gewoon verder rijden, wat anders,
                              Wat bij pech (vooral voor de “ouderen”)? Touring bellen, maar een oudje blijft gaan, nog nooit pech gehad.
                              Hoe maak je een roadboek? [b] [color=#ff0000]Een Duveltje, Mapsoure of Basecamp en routes maken die er leuk uitzien.
                              [/color][/b]
                              Wie geeft als eerste zijn goede raad weg?[/quote]

Morgenvroeg zijn we weg. :driver: :driver:

[quote=”993″ post=237737]…De Nuvi 2597LMT kan het in elk geval wel.
                                Ik maak al jaren mijn routes met Mapsource of Basecamp van Garmin. Vergt wel wat ervaring, maar je kan dan ook wel erg veel met dit programma.
                                Ondertussen met succes de routes van TACB.[/quote]

Klopt! Komt door de eerste rit van TACB die ik meegedaan heb een paar maanden geleden, dat ik interesse heb gekregen in Basecamp en mijn Garminneke. 🙂

@ Sensa en drip, we (mods) zullen ergens in de loop van de komende weken de koppen bij elkaar steken om een aantal PFB gerelateerde zaken te bespreken. Jullie opmerking komt als geroepen en zal mee op de agenda gezet worden, wat mij betreft toch.

Wat versta je onder een roadtrip? Ik versta hieronder “een meerdagse autoreis”.
                                  Dat zou ik nooit met bolleke pijl doen want dat kost je maanden werk om een zevendaagse in elkaar te boksen met al die symbolen.
                                  Vandaar mijn opmerking over Garmin Basecamp voor de Garmin GPS bezitters onder ons.
                                  Naar aanleiding van de Toscanetrip heb ik dit eens uitgeprobeerd en moet zeggen dat dit goed werkt. Je kan hier heel gedetaileerd te werk gaan. Eens je trip voorbereid is, laad je alles in de GPS en je zit op je gemak gedurende de hele reis. Als ik ergens naatoe rij waar het landschap de moeite is, kijk graag rond en de misses ook. Met de GPS weet je steeds waar je zit, hoe lang je nog moet vooraleer ergens te moeten afslaan en is de kans op verkeerd rijden beperkt. ruzie
                                  Hotels opsnorren doe ik tegenwoordig via Booking.com. Keuze zat, de recensie geven je ook een goed idee van wat je kan verwachten. Je moet alleen de “azijnpissers” weten te onderscheiden van de objectieve recensie auteurs. 😆

Maar eigenlijk begint alles met “wat voor een autovakantie wil ik eigenlijk?”.
                                  Wil ik 3 passen met elk 2 x 40 haarspeldbochten op 1 dag doen of volstaat er eentje op een dag en voor de rest mooie glooiende wegen? Wil ik onderweg een dorpje of stadje bezoeken of liever een waterval en een grot? Mag de P buiten slapen maar toch veilig of moet die persé in een afgesloten garage staan?
                                  Wil ik een grote luxekamer aan 150 EURO/nacht of wil max 70 EURO/nacht betalen? Of in een iglotent?

Ik ben nu effe aan het freewheelen omdat op één of andere manier op basis van deze criteria (en nog vele anderen) een keuze moet gemaakt kunnen worden.
                                  Vandaar ook mijn oproep van enkele weken geleden voor “betaalbare, interessante overnachtingsplaatsen in het buitenland. Hoe ga je een databank opdelen? Op basis van land? budget? Wegen? Streken (Elzas, Moezel)? :think:
                                  Bedankt om eens mee na te denken hoe je dit het gekende format van het forum zou kunnen integreren zodat het nog overzichtelijk blijft.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.