Hoe een roadtrip voorbereiden?

Home Forum Porsche Uitstappen Hoe een roadtrip voorbereiden?

• Maker
    Discussie
  • Ik heb net de zoekterm “roadtrip” ingegeven. 374 resultaten. Vooral van Bladerunner die met zijn aanstekelijk proza ons regelmatig blij en jaloers maakt.
    Maar ook rondritten worden er duchtig georganiseerd!

Maar hoe steek je dat in mekaar?

Hoeveel km per dag kan je doen?
    Welke websites worden gebruikt?
    Hoe selecteer je restaurants, hotels?
    Welke streken, binnen en buitenland, zijn aanbevelswaardig?
    Wat doe je met de bagage? Tips and Tricks
    Welke GPS gebruik je?
    Bolleke Pijl : wat is dat?
    In groep of alleen?
    Wat als het regent?
    Wat bij pech (vooral voor de “ouderen”)?
    Hoe maak je een roadboek?

Volgens mij zou het ook tof zijn om een plaats te maken op het forum alwaar roadbooks kunnen opgeladen worden en gekocht worden tegen een hele kleine vergoeding die dan naar het forum gaat.

Kortom, alles wat met de voorbereiding en uitvoering van roadtrips te maken heeft, past hieronder.

Wie geeft als eerste zijn goede raad weg?

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • [quote=”Drip” post=237733]… aan de Mods; hoe gaan we dit delen, databank opzetten te consulteren via ‘t forum als je een donatie badge hebt? Verscshillende bestndtypes mogelijk,…[/quote]

ik heb iig handenvol roadbooks (meestal O ->) die ik in PDF beschikbaar kan maken voor PFB :popcorn:

Veel info kan je vinden op http://www.mr.gps.nl

[quote=”Yenthe125″ post=237732]Werkt Basecamp enkel voor Garmin en al hun toestellen?
          Ik heb hier nog nooit mee gewerkt en een lijst op welke toestellen het nu al dan niet werkt vind ik niet echt.[/quote]

nee, niet elke garmin kan routes downloaden en dat vind je ook niet terug in de specificatie.
          Het is niet omdat je in een Garmin toestel routes kan maken, dat die ook gemaakte routes van Basecamp of het wereldwijde web kan uploaden.
          De Nuvi 2597LMT kan het in elk geval wel.
          Ik maak al jaren mijn routes met Mapsource of Basecamp van Garmin. Vergt wel wat ervaring, maar je kan dan ook wel erg veel met dit programma.
          Ondertussen met succes de routes van TACB.

XXX

Yenthe, ik plan de route via google maps, daar kan je al veel vinden.
            dan neem ik de gratis app *MapFactor Navigator*, daar kun je de route via waypoints in zetten.
            Enkel een smartphone met GPS ontvanger is voldoende, je laad de kaarten die je wenst op voorhand op en update enkel via WiFi.

Wel geen slecht idee van de Sensa om wat info te verzamelen in een documentenmap, gereden routes, routeboeken, routeboek software of biblioteek,… :up:

aan de Mods; hoe gaan we dit delen, databank opzetten te consulteren via ‘t forum als je een donatie badge hebt?
            Verscshillende bestndtypes mogelijk,…

Werkt Basecamp enkel voor Garmin en al hun toestellen?
              Ik heb hier nog nooit mee gewerkt en een lijst op welke toestellen het nu al dan niet werkt vind ik niet echt.

de link via aaitjoens naar de GTS routes kan je ook rechtstreeks op deze P website vinden

Ik denk dat ik mij even moet verduidelijken. Bedoeling van dit topic was het samenbrengen in EEN topic van tips and tricks, websites, GPS’en, aan te bevelen routes, manier van aanpakken van een roadtrip cq gezamelijke uitstap. Ik weet hoeveel tijd en energie er gaat in het in mekaar steken van een roadbook, Drip weet dit ook, andere ongetwijfelt ook. Ik zoek dus help voor de werkenden. :engeltje:

Ik geef een voorbeeldje : Aangaande de routes heb ik (Dank U Bccars) GTS Routes ontdekt. Hier te downloaden : “GTS Routes” gedownload … https://itunes.apple.com/us/app/porsche-gts-routes/id838200762?mt=8

In de Garmin Basecamp moet ik ook nog eens induiken! Harley, ik stel voor van het eerste gedeelte van de ontmoeting zonder alcohol te doen (Behalve de dames, die mogen “net” iets te veel drinken :sarcastisch

Wim

Ik weet wel dat je bepaalde toeristische trips via tomtom kan uploaden en heb ik een keer gedaan.
                    Werkt goed, maar met andere systemen via telefoon geen ervaring. 😳

Prefereer altijd nog bolletje pijltje, is ook leuk om te doen.

Ik ben op zoek naar een goede manier om een ritje uit te stippelen via de pc en dit vervolgens via de iPhone te kunnen rijden.
                      Liefst zou ik graag een makkelijke app vinden die mij naar de start navigeert, en vervolgens mijn uitgestippelde rit laat rijden.
                      Als het kan zou het top zijn met offline kaarten natuurlijk zodat ik ook vrolijk het buitenland in kan rijden.
                      Iemand hier toevallig een oplossing voor?

Goede vraagvan de auteur van het mooie roadbook ”Rijden in de provoncie Trento” …
                        😉
                        Voornaamste tips:
                        – Eindbestemming kiezen.
                        – Kies voor een traject via secundaire wegen. Maak een print met bv. Viamichelin. Steek de gps in de koffer en zorg voor een goede landkaart. Zo heeft de co ook iets om handen. Oefen om kaart te lezen en te rijden tegelijkertijd. 😯
                        – Tussenstops kiezen, kan vlot via booking.com of andere sites. Kies voor genre hotels of b&b dat je liefst hebt. Beknibbelen op comfort zeker niet doen. Niks zo plezant als na een dagje auto een plons in het zwembad kunnen doen.
                        – Beperk het aantal km per dag. Secundair haal je zelden meer dan 60 à 70 km per uur.
                        – Bagage ordenen zodat je niet hopeloos op zoek moet naar iets onderaan de koffer.Dagelijks alles uitpakken is verloren moeite.

Fantastische manier van reizen, gratis relatietest inbegrepen. 😉
                        Kan het je enkel aanraden. Zelf al met een Spitfire en Boxster onderweg geweest. Telkens zeer geslaagd.

bolleke pijl:

roadbookvb.jpg
                          onderaan: links = tussenafstand km, centraal n° situatie, rechts opgetelde km

Antwoorden via het geschreven word zou te veel tijd in beslag nemen.
                            Ik ga je dit moeten uitleggen met het gesproken word op uw terras met de nodige alcoholische drank in handbereik en een laptop met Garmin Basecamp.
                            :drink:
                            Een serieuzer antwoord is in voorbereiding en zal gepost worden zijner tijd….

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.