Hoe ga je 911 modeldetails na?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Hoe ga je 911 modeldetails na?

  • Maker
    Discussie
  • Dag iedereen,

    Ik ben nieuw op het forum. Ik rij momenteel met een BMW Z4 E85 als weekendwagen en overweeg om (opnieuw) naar een 911 over te stappen. De voornaamste reden is de uitbreiding van ons gezin. We gebruiken de weekendwagen meestal samen, dus een kleine achterbank zal nuttig zijn als de kleine er is. Ik heb al eens een jaar met een 996 gereden maar ben toen zwaar ontgoocheld geweest in die wagen: er scheelde wel altijd wat aan… Nu overweeg ik eerder een oudere 911 (SC, 3.2, 93 Targa…) maar wat ik vooral wil weten: hoe weet je of een model ook volledig en correct is? Met andere woorden, kan ik ergens info terugvinden waaruit ik kan afleiden of een bepaald model correct in orde is? Je ziet wel vaker bijvoorbeeld een 930 in 964 turbo-look. Dat is wel al wat eenvoudiger om te spotten, maar wat met kleine verschillen in bumpers, lichten, interieur, kleur etc…? Hoe weet je of alles gewoon klopt?

    Alvast bedankt voor de hulp jongens!

    Tussen nu en dan, geniet ik nog even van mijn Black Pearl…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • +1 :happydance:

        +1 :up:

          Strikt genomen moet dat allemaal wel kunnen vind ik. Het zijn op forums vooral de puristen die problemen hebben met een “Kelly” of backdaten van 911jes. Er wordt soms wat teveel naar de toekomstige waarde gekeken. Een Porsche is ergens wel een investering, maar in de eerste plaats een passie die je kan personliseren volgens eigen smaak en budget.

            M.a.w een Singer is een Travestiet!!!? 😯
            Verd*mme zeg , ik zat daarnet nog te kwijlen op een foto van een zwarte Singer :wtf: 😕

              Bwa, de Singer Porsche’s worden volledig op smaak van de klant gebouwd.

              Ik vind de ene al mooier dan de andere maar als je het volledige bouwproces bekijkt is en blijft dat een fenomenale wagen die gelukkig niet voor iedereen betaalbaar is ❗

                Oeps!! Excuseer!! :mrgreen: :happy:

                J

                  Ik weet wel wat een backdate is hoor maar toch bedankt.
                  Ik vroeg me gewoon af of daar ook een naam voor gegeven was.
                  Persoonlijk vind ik een backdate beter kunnen dan een update… Maar dat is mensengoesting…
                  Singer is er wat over, wat te graag willen, te geforceerd. (Ze zullen wel goed rijden maar niet echt mijn ding)

                  XXX

                    Wim Cabrio heeft eens iets laten vallen over ‘Kelly van der Veer’ effe googelen en het ‘Kelly’ verhaal verklaart alles :engeltje:

                    Backdaten, wel de Mush heeft het mooi uitgelegd, is de trend tegenwoordig gezien de opstartende draadjes erover :drink:

                      Een backdate is een jonger model Porsche er ouder laten uitzien. Zoals Singer nu doet met de 964 welke ze een pré-impact uitzicht meegeven.
                      Even “Kelly” als de rest, maar om één of andere reden wordt er minder op neergekeken…

                      J

                        En wat is een back date dan? Germaine??
                        😀

                          [quote=”G-man” post=145179]Wat is een Kelly??[/quote]

                          Blijkbaar de bijnaam voor bijvoorbeeld een 911SC omgebouwd tot 964, dus 911jes die omgebouwd zijn naar een later model.

                          J

                            Wat is een Kelly??

                              [quote=”Jefferson” post=141249]Welkom

                              Als je voor de lijnen van de klassieke 911 valt, maar toch iets meer moderne techniek en wat punch wil zou ik zeker een ook een 964 of 993 overwegen.[/quote]

                              Ik vrees dat ik daar het budget niet voor heb… Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven zodat ik voldoende ruimte heb voor andere hobby’s én voldoende reserve heb om de wagen verder in orde te zetten en op orde te houden…

                              Ik denk dat een 911 SC 3.0 of de 3.2 met een klein beetje werk aan het interieur voor mij de beste opties zullen zijn. Als het gaat om de klassieke lijnen, dan is een pre-impact voor mij écht het mooiste, zeker als ik het recente Singer model bekijk, dat ding is bloedmooi… Maar die auto’s hebben vaak relatief weinig PK’s, zijn al vrij duur en vragen vaak toch wat meer onderhoud en restauratie. Dat is mss wat te hoog gegrepen voor iemand die technisch onvoldoende onderlegd is…

                              dat gezegd zijnde, heb ik dit weekend ontdenkt dat SYNTRA cursussen aanbiedt omtrent restauratie en onderhoud van oldtimers en de cursussen zijn erg schappelijk van prijs:
                              http://www.syntra-ab.be/opleidingen/restauratie-en-onderhoud-oldtimers-carrosserie
                              http://www.syntra-ab.be/opleidingen/restauratie-en-onderhoud-van-oldtimers-carrosserie-voor-gevorderden
                              http://www.syntra-ab.be/opleidingen/restauratie-en-onderhoud-oldtimers-mechanica
                              http://www.syntra-ab.be/opleidingen/restauratie-en-onderhoud-oldtimers-elektriciteit
                              Als ik elk jaar een module volg, heb ik meteen elke winter een projectje 🙂

                                Nog even dank aan iedereen. Ik heb ondertussen het beroemde boek gekocht en heb alweer heel wat bijgeleerd. Het blijft soms moeilijk om de modellen perfect uit elkaar te halen, temeer als er zoveel “Kelly’s” zijn die te koop worden aangeboden. Maar met het boek naast de computer is het veel makkelijker 😉

                                  Welkom

                                  Als je voor de lijnen van de klassieke 911 valt, maar toch iets meer moderne techniek en wat punch wil zou ik zeker een ook een 964 of 993 overwegen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.