Hoe ga je 911 modeldetails na?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Hoe ga je 911 modeldetails na?

• Maker
    Discussie
  • Dag iedereen,

Ik ben nieuw op het forum. Ik rij momenteel met een BMW Z4 E85 als weekendwagen en overweeg om (opnieuw) naar een 911 over te stappen. De voornaamste reden is de uitbreiding van ons gezin. We gebruiken de weekendwagen meestal samen, dus een kleine achterbank zal nuttig zijn als de kleine er is. Ik heb al eens een jaar met een 996 gereden maar ben toen zwaar ontgoocheld geweest in die wagen: er scheelde wel altijd wat aan… Nu overweeg ik eerder een oudere 911 (SC, 3.2, 93 Targa…) maar wat ik vooral wil weten: hoe weet je of een model ook volledig en correct is? Met andere woorden, kan ik ergens info terugvinden waaruit ik kan afleiden of een bepaald model correct in orde is? Je ziet wel vaker bijvoorbeeld een 930 in 964 turbo-look. Dat is wel al wat eenvoudiger om te spotten, maar wat met kleine verschillen in bumpers, lichten, interieur, kleur etc…? Hoe weet je of alles gewoon klopt?

Alvast bedankt voor de hulp jongens!

Tussen nu en dan, geniet ik nog even van mijn Black Pearl…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • [quote=”dirk l” post=140577]Het boek ‘Porsche 911 in detail’ van Peter Morgan behandeld alle opeenvolgende modelseries tot in de puntjes. Jaar na jaar, alle uitvoeringen, kleurcodes, serienummers ……
      Ondermeer aan de hand hiervan heb ik mijn keuze kunnen maken .[/quote]

Dirk, enig idee waar ik dat boek best kan bestellen? Zal ondertussen eens googlen ook :mrgreen:

EDIT: nevermind, heb het gevonden op Bol.com 🙂 (30 euro)

0

[quote=”Gette” post=140661]Misschien ook even bezinnen over het feit dat het een serieuze stap achteruit is van een 996 of Z4 naar een type-G Porsche.

Zo een wagen is in niks te vergelijken met een “moderne” kar ❗
        Torsievering, geen servo, amper geluiddemping en het gevoel je gaat opstijgen terwijl je amper 120km/h rijdt maakt het voor sommige mensen een beetje een ontgoocheling wanneer ze er de eerste keer mee onderweg zijn. Zo zijn er hier al een paar de revue gepasseerd….

Als je dit beseft kan je pas voor de volle 100% genieten van het pure rijplezier van je oudje….. en indien nodig de moderne juppie in zijn eco-BMW eens ferm afdrogen aan het rode licht :P[/quote]

oud model Z4 is ook geen wereldwonder hoor…

0

[quote=”Gette” post=140661]Misschien ook even bezinnen over het feit dat het een serieuze stap achteruit is van een 996 of Z4 naar een type-G Porsche.

Torsievering, geen servo, amper geluiddemping en het gevoel je gaat opstijgen terwijl je amper 120km/h rijdt maakt het voor sommige mensen een beetje een ontgoocheling wanneer ze er de eerste keer mee onderweg zijn. Zo zijn er hier al een paar de revue gepasseerd….

Als je dit beseft kan je pas voor de volle 100% genieten van het pure rijplezier van je oudje….. en indien nodig de moderne juppie in zijn eco-BMW eens ferm afdrogen aan het rode licht :P[/quote]

Daar heb ik niet meteen een probleem mee, ik hou wel van wat meer spartaanse wagens. Performance en sound is belangrijker 😈

0

Misschien ook even bezinnen over het feit dat het een serieuze stap achteruit is van een 996 of Z4 naar een type-G Porsche.

Als je dit beseft kan je pas voor de volle 100% genieten van het pure rijplezier van je oudje….. en indien nodig de moderne juppie in zijn eco-BMW eens ferm afdrogen aan het rode licht 😛

0

Black_Pearl schreef:

0

[quote=”Malkovitsj77″ post=140608]Yo man

Nummer 2 blijkt terug van te zijn weg geweest zo te zien. Stond lange tijd te koop, dan weer tijdje niet..
              Zoveel miserie met je 996??[/quote]

Ja, dat was een echte ramp! Had ongeveer 6.000 euro kosten op amper 10 maanden. heb de wagen verkocht en toen ik de wagen ging afleveren, ging onderweg de brandstofmeter nog eens kapot. Ik had ook regelmatig witte rook als ik hard optrok. Het gekke was: als ik er “normaal” mee reed, viel dat allemaal wel mee (motorisch) maar als ik plankgas ging (op warme motor uiteraard) werd ik elke keer gestraft met witte rook… En dan was er echt vanalles mis: stuurslot cilinder plots kapot, dan was de klink kapot, dan waren de spoelen versleten, dan waren mijn catalysatoren kapot. Ik kreeg elke 5 voeten een alarm op mijn dashbord. Die wagen kreeg als bijnaam “Satan”… lol. Ik was blij dat ik er vanaf was, zonder al te veel verlies (behalve de kosten dan).

0

[quote=”Momenol” post=140600]Den Bad_Pritt zie. Welkom op Porscheforum :applaus:
                De overstap kan ik alleen maar beamen![/quote]

lol, gij zit ook overal eh! :respekt:

0

Yo man

Nummer 2 blijkt terug van te zijn weg geweest zo te zien. Stond lange tijd te koop, dan weer tijdje niet..
                  Zoveel miserie met je 996??

0

Den Bad_Pritt zie. Welkom op Porscheforum :applaus:
                    De overstap kan ik alleen maar beamen!

0

Een mooie dikke 993 S is helemaal top :up:
                      Bezit mijn S 8 ½ jaar en heb nauwelijks problemen ❗
                      En wat ook niet verkeerd is lekker waardevast 😉

PS
                      Heb net naar de auto’s gekeken van autoscout 😳
                      Kan daar niet echt vrolijk van worden 😥

Attachments:
                      • PICT3709.JPG
                      0

Ik zou zeggen, als je tijd hebt, gewoon rustig wagens gaan bekijken. Dat is één van de beste manieren om te weten te komen wat er op de markt is. Koop daarnaast inderdaad een boek aan met nuttige informatie. Een perfect originele ga je moeilijk vinden, maar is dat echt nodig … ? (zeg een originaliteitsfreak … 😉 )

0

[quote=”dirk l” post=140577]Het boek ‘Porsche 911 in detail’ van Peter Morgan behandeld alle opeenvolgende modelseries tot in de puntjes. Jaar na jaar, alle uitvoeringen, kleurcodes, serienummers ……
                          Ondermeer aan de hand hiervan heb ik mijn keuze kunnen maken .[/quote]

Dat is alvast een goeie tip 😀

0

Thanks 😉

De aankoop is eerder gepland voor het voorjaar van 2014, maar wil me ondertussen goed informeren, om beginnersfouten zoveel mogelijk te vermijden. Moest ik vandaag al kopen, dan zou ik bijvoorbeeld zeker naar deze gaan kijken:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=236921430&asrc=st%7Csr (Belgische wagen, roestvrij)

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=232579913&asrc=st%7Csr (allicht amerikaanse versie, maar wel lage km-stand)

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=232603108&asrc=st%7Csr (SC zou één van de beter 911 modellen zijn)

0

Het boek ‘Porsche 911 in detail’ van Peter Morgan behandeld alle opeenvolgende modelseries tot in de puntjes. Jaar na jaar, alle uitvoeringen, kleurcodes, serienummers ……
                              Ondermeer aan de hand hiervan heb ik mijn keuze kunnen maken .

0

Welkom!
                                Persoonlijk denk ik dat je pech gehad hebt met de 996, otoh was ‘t bij de mijne de laatste tijd ook het ene achter het andere, maar ja, het beestje had ook 220.000 km achter de kiezen. Dat brengt me naadloos bij jouw eventuele nieuwe aanwinst: die gaan ook zo’n kilometeraantal hebben en ‘t gaat waarschijnlijk ook altijd iets zijn (kijk maar eens op de “OK, pré-impact graag” thread).
                                Een goed begin is al te posten welke auto’s je op ‘t oog hebt. De wizards hier kunnen er dan hun zegje over doen, de volgende stap is een AKK en voor de rest: duimen maar! :up:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.