Hoe ga je 911 modeldetails na?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Hoe ga je 911 modeldetails na?

  • Maker
    Discussie
  • Dag iedereen,

    Ik ben nieuw op het forum. Ik rij momenteel met een BMW Z4 E85 als weekendwagen en overweeg om (opnieuw) naar een 911 over te stappen. De voornaamste reden is de uitbreiding van ons gezin. We gebruiken de weekendwagen meestal samen, dus een kleine achterbank zal nuttig zijn als de kleine er is. Ik heb al eens een jaar met een 996 gereden maar ben toen zwaar ontgoocheld geweest in die wagen: er scheelde wel altijd wat aan… Nu overweeg ik eerder een oudere 911 (SC, 3.2, 93 Targa…) maar wat ik vooral wil weten: hoe weet je of een model ook volledig en correct is? Met andere woorden, kan ik ergens info terugvinden waaruit ik kan afleiden of een bepaald model correct in orde is? Je ziet wel vaker bijvoorbeeld een 930 in 964 turbo-look. Dat is wel al wat eenvoudiger om te spotten, maar wat met kleine verschillen in bumpers, lichten, interieur, kleur etc…? Hoe weet je of alles gewoon klopt?

    Alvast bedankt voor de hulp jongens!

    Tussen nu en dan, geniet ik nog even van mijn Black Pearl…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • [quote=”dirk l” post=140577]Het boek ‘Porsche 911 in detail’ van Peter Morgan behandeld alle opeenvolgende modelseries tot in de puntjes. Jaar na jaar, alle uitvoeringen, kleurcodes, serienummers ……
      Ondermeer aan de hand hiervan heb ik mijn keuze kunnen maken .[/quote]

      Dirk, enig idee waar ik dat boek best kan bestellen? Zal ondertussen eens googlen ook :mrgreen:

      EDIT: nevermind, heb het gevonden op Bol.com 🙂 (30 euro)

        [quote=”Gette” post=140661]Misschien ook even bezinnen over het feit dat het een serieuze stap achteruit is van een 996 of Z4 naar een type-G Porsche.

        Zo een wagen is in niks te vergelijken met een “moderne” kar ❗
        Torsievering, geen servo, amper geluiddemping en het gevoel je gaat opstijgen terwijl je amper 120km/h rijdt maakt het voor sommige mensen een beetje een ontgoocheling wanneer ze er de eerste keer mee onderweg zijn. Zo zijn er hier al een paar de revue gepasseerd….

        Als je dit beseft kan je pas voor de volle 100% genieten van het pure rijplezier van je oudje….. en indien nodig de moderne juppie in zijn eco-BMW eens ferm afdrogen aan het rode licht :P[/quote]

        oud model Z4 is ook geen wereldwonder hoor…

          [quote=”Gette” post=140661]Misschien ook even bezinnen over het feit dat het een serieuze stap achteruit is van een 996 of Z4 naar een type-G Porsche.

          Zo een wagen is in niks te vergelijken met een “moderne” kar ❗
          Torsievering, geen servo, amper geluiddemping en het gevoel je gaat opstijgen terwijl je amper 120km/h rijdt maakt het voor sommige mensen een beetje een ontgoocheling wanneer ze er de eerste keer mee onderweg zijn. Zo zijn er hier al een paar de revue gepasseerd….

          Als je dit beseft kan je pas voor de volle 100% genieten van het pure rijplezier van je oudje….. en indien nodig de moderne juppie in zijn eco-BMW eens ferm afdrogen aan het rode licht :P[/quote]

          Daar heb ik niet meteen een probleem mee, ik hou wel van wat meer spartaanse wagens. Performance en sound is belangrijker 😈

            Misschien ook even bezinnen over het feit dat het een serieuze stap achteruit is van een 996 of Z4 naar een type-G Porsche.

            Zo een wagen is in niks te vergelijken met een “moderne” kar ❗
            Torsievering, geen servo, amper geluiddemping en het gevoel je gaat opstijgen terwijl je amper 120km/h rijdt maakt het voor sommige mensen een beetje een ontgoocheling wanneer ze er de eerste keer mee onderweg zijn. Zo zijn er hier al een paar de revue gepasseerd….

            Als je dit beseft kan je pas voor de volle 100% genieten van het pure rijplezier van je oudje….. en indien nodig de moderne juppie in zijn eco-BMW eens ferm afdrogen aan het rode licht 😛

              Black_Pearl schreef: