Hoe herken ik het verschil tussen een 2.7 3.0 en 3.2?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Hoe herken ik het verschil tussen een 2.7 3.0 en 3.2?

• Maker
    Discussie
  • Hoe kan ik het verschil in motor optisch herkennen tussen een 2.7 3.0 en 3.2, aangezien er veel oldtimers zijn waar de eigenaars beweren dat er een “nieuwere” motor inligt

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Je kan het verschil vrij snel zien tussen een 3.0 en een 3.2 motor. Als de luchtfilter boven op de motor staat is het een 3.0 en als hij er rechts naast staat en je ziet in het midden de luchtmeter zitten dan is het een 3.2. Het andere type kan je dan ook wel snel herkennen.

Luc

Een heel handig boekje om op zak te hebben als je naar een 911 op zoek bent:

Hier te bestellen

Hier kan je alles in terugvinden van Serienummer, motornummer, opties, kleurcodes, interieur….

En zoals Johan zegt: met orginele motor ( Matcing numbers ) zijn ze het meeste waard !

typenummer op de motor effe nakijken…

maar ik ben vooral geen voorstander van oude types waar een nieuwere motor in zit… en dit om verschillende redenen… (minderwaarde, problemen met keuring, probleem bij eventueel ongeval met zwaar letsel enz…)

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.