Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Hoe het beste leder behandelen
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Sensa911.
-
MakerDiscussie
-
24 juli 2013 om 18:18
Het is nu wel echt niet een technische vraag, maar hoe behandel je het beste leder.
Zijn er bepaalde producten? -
MakerDiscussie
-
Goed dan dat ik alleen maar zwarte broeken draag!
Maar misschien zal die die naast mij zit niet blij zijn. Ik zal voorstellen om de broek uit te doen om zodoende alles diep te laten inwerken…Het is geen klassiek zadelvet, maar niettemin ruikt het niet lekker. Ik zal het misschien toch bij klassieke producten houden!
veel succes met zadelvet :happy: dat blijft afgaan op je kleding (kijk maar eens naar de witte broek van de ruiter als die van het paard stijgt)
Beste Senza,
Gelukkig heb je een foto als bewijs…
Zonder gekheid: ik denk niet dat Nivea hiervoor geschikt is. Ik heb zelf nog helemaal niks gedaan aan het leder, maar voor het geval dat heb ik bij een ruitershop een crème gehaald voor zadels. Erg aantrekkelijk ruiken doet het echter niet…
Inderdaad goed gedaan *als refentiee erbij houdt*
[quote=”deepee” post=225856]
alternatief is met je blote k*nt achter het stuur gaan zitten en blijven rijden tot de zetels droog zijn.[/quote]Haha voor de zetel van de passagier is er dus al een oplossing
Voor de bestuurderszetel staat het stuur in de weg…
@Fabian, ik Ben niet in het bezit van een flannels pyjama… Die Milfs hebben die verscheurd :happy:
Ronny,
trek je flanellen pyjama aan,stap in de 964,rij naar Carrefour de l’Arbre (Parijs-Roubaix),vlieg erdoor als een gek.
De glans zal dan wel weg zijn en je velleke krijgt ondertussen een onderhoudsbeurt.Glans gaat snel weg hoor
Laat zo maar een 6 weken trekken :up:Ik reinig de zetels met een zachte lederborstel en een apc- oplossing (all purpose cleaner, bijv wehrle alzweck) Daarna kan het leder gevoed worden (maar ik gebruik hiervoor geen nivea, maar bijvoorbeeld gliptone…) hou zo niet van glanzend leder
😕 Sensa, ben je zeker dat je nivea gebruikt hebt?
Ziet er goed uit!veel van die glans trekt idd na een tijdje weg en alles wat er nog op zit na 6 weken mag je er met een zachte doek afwrijven (met je linkerhand deze keer 😉 )
alternatief is met je blote k*nt achter het stuur gaan zitten en blijven rijden tot de zetels droog zijn.Als ik mijn leren zetels schoonmaak en inwrijf met speciaal lederproduct, dan blinken ze ook een paar dagen, daarna zien ze er weer mooi mat en splinternieuw uit.
Wat niet nog verder in het leer gaat trekken zal wel in je kleren kruipen. Als ze er binnen 6 weken nog zo uitzien, dan kun je met een vochtige doek het teveel ook wegpoetsen, niet overdreven hard wrijven dan…
Heb ik het goed gedaan?? Deze vraag stel ik mij gedurende een paar dagen regelmatig…
Ik heb namelijk de zetels van mijn 964 behandeld met “nivea crème” (uit het blauwe doosje”.)
Het verhaal :
Na de lederen zetels herhaalde malen te hebben gewassen met natuurlijke zeep, heb ik ze afgelopen weekend behandeld, zeg maar gemasseerd, met nivea crème. In mijn jeugdige :engeltje: onbezonnenheid en met een niet te temperen enthousiasme en alsof het een dozijn opgewonden MILFS waren, heb ik de crème erin gemasseerd. Ik hoorde de zetels zachtjes kreunen van genot, ze slurpten de crème gulzig op alsof ze al maanden droog stonden.Echter, misschien ben ik te ver gegaan. De zetels zijn nu “ietwat vettig” maar het verschil met bijvoorbeeld de niet gemasseerde afdekhoes van het cabriodak, dat in hetzelfde dikke leder is, is bijzonder groot.
De wagen zie ik nu gedurende +- 6 weken niet meer, ik hoop dat alles er dan ingetrokken is of moet ik nog met iets nabehandelen???
Nog een bijkomstigheid : mijn rechterarm is door het langdurig masseren ontstoken en opgezwollen, zondagavond zat ik bij de dokter. Van het masseren van uw autozetels mmmm… ze keek wat bedenkelijk en het was duidelijk dat ze me niet geloofde en ze zij net niet van het mast*****en zekers … Mijn vrouw zat erbij, zag het gebeuren en die begon te giegelen…
Ik heb maar niks meer gezegd. Ik dacht, ik vraag het van die Nivea creme wel aan die mannen van het forum, die zullen mij wel geloven en goede raad geven.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.