hoe het niet moet…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 hoe het niet moet…

  • Maker
    Discussie
  • knutselvrienden,

    vorig weekend onderhoud gedaan, verse motorolie en filter, “speciale” versnellingsbakolie om de 915 wat soepeler te doen schakelen, nieuw riempje…
    Maar toen ik een tijdje terug de vuldop van de versnellingsbak in de gaten kreeg moest ik nog eens goed kijken… Volgens de documentjes die ik heb (heb de P nog geen twee jaar) is er een paar jaar geleden een nieuwe (niet originele) koppeling in gegaan, dus denk ik dat er daar een poging is gedaan om de versnellingsbakolie te verversen… Daar de leiding van de oliekoeling vlak onder de vuldop doorloopt is deze niet zo toegankelijk, tenminste niet als je de stop reeds hebt verkloot! Het resultaat kan je onderaan bekijken. Het verschil van 9 (negen) eurokes uit te sparen… Sommige mensen zouden ze niet aan Porsches mogen laten sleutelen…

    Groetjes,

    Gijsbeer.
    DSC_4455.JPG

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
    • Daar heeft Ghost zeker gelijk in ❗

      Ooit een Porsche gekocht – die wel verlaagd was, maar niet uitgewogen en uitgelijnd omdat de (eerdere) eigenaar dat te duur vond.

      … kocht de wagen met nieuwe velgen – en banden – waarvan ik de banden na 2500 km alweer kon vervangen, omdat deze aan de binnenzijde tot het canvas waren versleten :wtf:

      Maarrr .. Ik kan me niet voorstellen dat de aftap-plug waaraan geprutst is bij TS z’n Porsche een goedkopere oplossing is dan een nieuwe plaatsen (als je de tijd – en de kosten van de apparatuur door-rekent).

      En zelfs als het een gerenommeerd Porsche-Specialist is – dan nog zie je dat ze (soms grove) steken laten vallen.

      … ben met een motorblok bezig welk nog geen 5000 Km geleden een grote OH beurt heeft gehad.

      Naast losse bougies, niet juist afgestelde kleppen vond ik dat het snaartje van de dubbele ontsteking er niet helemaal fris meer uit zag. Voor de Km’s had deze dan ook niet vervangen te hoeven worden (als je Porsche mag geloven), maar voor de leeftijd zeker wel.

      IMG_5512.JPG

      Nu kan ik me ook voorstellen dat de (vorige) eigenaar tegen de specialist heeft gezegd: laat maar zitten … en vervolgens z’n wagen te koop heeft gezet :popcorn:

        Klopt misschien.
        Maar dan moet de klant het ook willen betalen 💡

          de beste stielman is degene die elk werk uitvoert alsof het voor zichzelf zou zijn !!

            jammer genoeg zijn er ook verschillende prutsers
            die in wezen eigenlijk supermecaniekers zijn …
            en toch kloten en prutsen terwijl ze in wezen
            best weten hoe het moet en het ook kunnen :puke: :puke:

              Soms kom je wat tegen, :bounce: der zitten veel prutsers tussen de echte mecaniekers…..

                [quote=”gijsbeer” post=131113] En toch blijft het idee om een 964 aan te schaffen in mijn hoofd rondspoken… *porsche[/quote]

                Je weet nu wat je hebt …. niet wat je krijgt :coolness:

                  Ondertussen de volgende verrassing ontdekt, veerpoot rechtsvoor staat lichtjes krom zodat de P niet uit te lijnen valt!
                  Op zich rijdt ze mooi rechtuit, maar ik wil dit in orde!
                  Voor de rest geen schade te zien vanbinnen of onderaan, gelukkig :up:
                  Dus, nieuw veerpootje eronder, en… Gaan! :driver:
                  4 x Potenza S02 gescoord, dus dat is al zeker perfect. :first:

                  En toch blijft het idee om een 964 aan te schaffen in mijn hoofd rondspoken… *porsche

                    :puke: :puke: :puke: :bounce: :puke: :puke:

                      Ik verschiet ook van niks meer. Als ik het “werk” zie dat de “specialist” waar mijn wagen vandaan komt dan vrees ik dat de zoektocht naar een garage al even veel gaat inhouden als de jacht op een wagen.

                        Ik verschiet sinds kort van niks meer; brandstof leidingen laten persen door ” specialist ” , maar de buis zelf is geen naftleiding maar gewoon hard plastic dat niet geperst kan worden…….. resultaat is gekend :bounce:

                        Hij vroeg mij 12 Euro voor het buiske, maar het waren er 13 te veel bleek achteraf !

                          Jawadde echt heel onprofessioneel
                          :wtf: :wtf: :wtf:

                            Als dat allemaal mag, wordt ik vanaf nu ook garagist :relaxman: wat een stelletje prutsers zijn daar mee bezig geweest :loser:

                            Zo zie je maar hoe belangrijk een goede garage is :think:

                            Al goed dat je het nu wel deftig kunt fiksen :up:

                              Zo hoort het idd niet, en dan noemen ze dat ook nog “lassen” :ass: :think:

                                Wat een vakmanschap! :applaus: :puke:

                                  schoon metsel werkje…

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.