Home › Forum › Porsche Talk › Hoe krijg ik euronorm op inschrijvingsbewijs
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 7 maanden geleden door Erwin Verdonck.
-
MakerDiscussie
-
18 april 2019 om 11:47
Heb een attest van Porsche ontvangen waaruit blijkt dat mijn Porsche Carrera 2 964 van 1991 aan Euronorm 2 voldoet. Hoe krijg ik dit op mijn inschrijvingsbewijs kwestie van geen boete in de LEZ zones te ontvangen (tot en met 2024)?
-
MakerDiscussie
-
Heb vorig jaar een wagen ingevoerd met EURO2 op Duitse Fahrzeugbrief.
Bij invoerkeuring naast de keurder blijven staan tot ik zag dat hij het invoerde in het systeem.
Bij inschrijving nogmaals vermeld dat de EURO2 niet mag vergeten worden.
Stond echter uiteindelijk niet op mijn Belgische kentekenbewijs.Dan gebeld met DIV call center en vervolgens mail gestuurd aan: Help.div@mobilit.fgov.be
Volgend antwoord gekregen:
Beste,
U stuurt het foutieve inschrijvingsbewijs ( 2 delen) naar de DIV – dienst correcties – Vooruitgangstraat 56 – 1210 Brussel met de vermelding dat de euronorm niet vermeld staat.
U vermeldt ook het rekeningnummer van de klant om de 26 euro voor het nieuwe inschrijvingsbewijs te recupereren.Mvg,
H. De Spiegeleer
DIV CallcenterHeb dit gedaan en iets later stond postbode met nieuw inschrijvingsbewijs aan de deur (kenteken blijft hetzelfde). Retributie betaald en naderhand 26 € teruggekregen.
Alles in orde.
Anoniem19 april 2019 om 15:23Bij inschrijving van het voertuig heb ik het attest voor Euro2 niet meegestuurd (had het nog niet), maw op mijn inschrijvingsbewijs staat Euro 0.
=> Voor verkeersbelasting (is 1993) dus bewaarschrift met attest in bijlage (gewoon online!) => zonder problemen wordt dit rechtgezet.
=> Voor LEZ-zones => voor Antwerpen online ‘afwijking’ gevraagd met het attest in bijlage en ook afwijking ontvangen.
Zonder afwijking in de database van de LEZ, wordt gewoon gekeken naar de Euronorm op je inschrijvingsbewijs en betaal je een boete. Achteraf je attest opsturen heeft geen zin, dat wordt niet retro-actief aanvaard.
In deze digitale tijden is het wel absurd dat je niet gewoon via de DIV de correcte Euronorm kan laten registreren ipv dat dit je dit nu voor iedere LEZ apart moet doen. Na de groene revolutie bij de volgend verkiezing, zal binnenkort ieder boeregat, provinciestad en slaapgemeente zijn LEZ zone willen hebben.
[hide]Ik heb duits inschrijvingsbewijs doorgestuurd naar onze antwerpse vrienden
Doodleuk geweigerd
Uitleg: staat niet op uw inschrijvingsbewijsTja, willekeur van de ambetantenaar zekers[/hide]
Mijn 11je van ’84 heeft op zijn invoerdocument euro 1 staan (bijna niet meer relevant), heb geen gelijkvormigheidsattest noch andere rommel want het beestje komt uit Duitsland.
Je hoeft dit niet op uw inschrijvingsbewijs te hebben.
Als je u aanmleld op de LEZ webpagina kan je alles invullen tot op de eeuronorm.
Je hebt de mogelijkheid om een ‘betere’ euronorm te bewijzen via een ingescand document.
Dus, poepsimpel en legaal voor de LEZ.
Ben zo al meer dan een jaar door Antwerpen aan hetr cruizen zonder boetes. :happydance:Bij onze 968 staat er euro 2 op het inschrijvingsbewijs. Ik ben op aanraden van de kenners hier de aanvraag persoonlijk gaan afgeven bij DIV in Gent en daarbij extra erop gewezen.
Ondertussen al ettelijke keren in Brussel geweest met de 968, geen issues gehad.
Ik heb nu zelfs de groene umwelt sticker zodat we overal in de Duitse binnensteden, waar het systeem van toepassing is, binnen kunnen. Moest ik wel bij TUV aanvragen, bij ons leveren ze dat niet af voor zo een oude kar.
Als ik het goed begrijp : ik zal hem dus opnieuw moeten inschrijven, zal wel wachten tot ik naar de jaarlijkse keuring moet (of wegblijven uit Antwerpen, Gent, Brussel, … waar gaat deze klucht eindigen?).
[hide][quote=”Woefke944″ post=276004]Mijn cabrio heb ik ingevoerd uit nederland, wagen komt origineel uit duitsland.
Op de nederlandse papieren en op de website van RDW staat EURO 2 voor deze wagen.
Bij de keuring voor verkoop werd dit overgenomen door de keuring en op mijn keuringsbewijs staat de melding dat ik tot 2024 dacht ? binnen mag in LEZ zones.
Weliswaar ontving ik vorige week m’n kentekenbewijs en daar staat het niet op…[/quote]
Inderdaad.
1/
Min of meer hetzelfde verhaal hier met Duitse 968
Duits attest vermeld heel uitdrukkelijk EURO 2. Ik vraag op de keuring dit in het systeem te zetten.
‘Komt in orde meneer’
Niks dus.
Aangetekend naar DIV Brussel met Duits attest natuurlijk en de uitdrukkelijke vraag dit mee op te nemen op het inschrijvingsbewijs.
Niks dus.
Ik dus kopij Duits attest meegestuurd naar Antwerpen.
Niks dus.
‘Moet op het inschrijvingsbewijs staan meneer’
Kafka 12/
Het kan nog erger
Belgische 928.
Ik betaal Porsche een fortuin voor een A4-ke met Euro 2 op.
Naar de keuring met het papier en gevraagd dit te vermeld.
Top op keuringsdocument staat LEZ proof tot 31/12/2024
Spijtig genoeg rode kaart voor snelheidscode banden (welke wel correct was maar soit, het waren oude banden, dus nieuwe gelegd en terug
Groene kaart.
Doch plotseling Euro norm onbepaald (pas op, zelfde dag hé)
Mijn verzekeringsagent ziet dit en dus terug naar de keuring
‘Nu zou het in orde moeten zijn’
Niet dus
Ik bel, zelfde man aan de lijn
‘Ja ge moet nog eens terugkomen ze, je krijgt een nieuw roos formulier wat dit is een technische aanpassing van een gekende/ Belgische wagen’
Nu staat er dus terug LEZ proof tot 31/12/2024 op alsook code 2 achter V2
Let op: dit staat niet zo in het systeem in Brussel (uw verzekeringsagent kan dit checken), dus papier moeten opgestuurd worden.
Liggen hier klaar nu. Ik ben benieuwd.
[/hide]Geen probleem voor mij in realiteit aangezien ik nooit antwerpen, brussel of gent zal inrijden…
T’is natuurlijk allemaal weer mooi geregeld dus…
RDW nederland zegt EURO 2, Keuring neemt dit over op het keuringsbewijs maar div zet het niet op het kentekenbewijs…
da’s weer op zen belgisch zeker ? :think:
@ Woefke944 : dan krijg je een boete bij het inrijden van een LEZ zone, zie : https://www.euromex.be/safety-world/lez-zone-is-mijn-voertuig-correct-geregistreerd
Mijn cabrio heb ik ingevoerd uit nederland, wagen komt origineel uit duitsland.
Op de nederlandse papieren en op de website van RDW staat EURO 2 voor deze wagen.
Bij de keuring voor verkoop werd dit overgenomen door de keuring en op mijn keuringsbewijs staat de melding dat ik tot 2024 dacht ? binnen mag in LEZ zones.
Weliswaar ontving ik vorige week m’n kentekenbewijs en daar staat het niet op…
Dacht dat het op het inschrijvingsbewijs moest staan, dat dit de databank is die door de LEZ zones wordt geraadpleegd.
@ jacques911 : heb al een inschrijvingsbewijs, moet ik dan een nieuw aanvragen samen met het attest?
@ Woefke944 : dus bij de eerstvolgende keuring attest mee overhandigen?
Waarom wil je het op het kentekenbewijs ?
Volgens mij is het voldoende dat het op het keuringsbewijs staat….
Hallo Geert ,ik heb dit destijds samen op de DIV aangevraagt .
Dus attest en mijn aanvraag voor inschrijvingsbewijs en dan staat het ineens op je inschrijvingsbewijs .
Mvg Jacques
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.