Hoe meer hoofdruimte verkrijgen in een 911 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Hoe meer hoofdruimte verkrijgen in een 911 ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een 911 van ’77 met een schuifdak.

Aangezien ik 1,95 m ben heb ik dus geen hoofdruimte meer over.

Hoe kan ik meer hoofdruimte verkrijgen ?
    Zit ik met sportzetels lager ?
    Zitten zetels van een later bouwjaar lager ?

Wie kan mij hierbij helpen, en of heeft een idee hoe dit op te lossen ?

Alvast bedankt

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Zetel monteren van een 911 van na 1986 die kan je echt laag zetten. Je moet ook een kijken of er geen alu blokjes zitten tussen zetel en reel.

Luc

Ik heb het geluk een vrouwke te hebben met een grote interesse in auto’s.
        Die wil natuurlijk ook met “ons” p’ke rijden hé.

Spijtig genoeg blijken de rails aan het chassis gelast te zijn en dus niet makkelijk lager te zetten.

Zouden de originele sportzetels niet lager zitten ?

Anoniem

ben jij de enige bestuurder van je p’tje of zijn er nog mensen die ermee rijden? Als jij de enige bent kan je mss het schuifsysteem onder je zetel verwijderen zodanig dat je zetel rechtstreeks op het chasis ligt. nadeel hiervan is dat je de zetel niet meer zal kunnen verzetten in voor- of achterwaartse positie. Zal je toch gauw een 10cm opleveren in hoogte denk ik en je probleem oplossen.

– schuifdak opendoen en kop erdoor
            – rugleuning volledig achteruit klappen
            – …

ik kan er nog wel zo’n paar bedenken 😉

Bedankt voor de tips.

Echte kuipzetels zie ik niet echt zitten.
              Mijn zoontje van 3 rijdt regelmatig mee en ik moet hem vlot achterin kunnen zetten.
              (Hij vind het trouwens zalig om met “de Porsche” mee te rijden)

Heb wel gemerkt dat ik in een Targa meer hoofdruimte heb, daar loopt het dak recht tot aan de beugel.

Zo denk ik er soms over om mijn Coupe weg te doen en een Targa in de plaats te nemen.

Nu vind ik persoonlijk de lijn van een Coupe wel veel mooier.
              Een Targa is dan wel leuk als het goed weer is maar daar heb je dan weer het nadeel van een minder stijf chassis. Nog wel wat stijver dan bij een Cabrio…

Anoniem

je kan ook de vulling van de kussens van je zetels verminderen. Dat zou toch een paar cm moeten schelen. Heb ik eens in porsche scene gelezen bij een witte 993.

Anoniem

Een cabrio kopen en altijd met goe weer rijden. Nee grapje, misschien dat racekuipjes (is wel minder polstering dus keihard) je wel enkele centimeters kan opleveren. Misschien is er hier iemand die zulke stoelen in zijn 911 heeft staan

gr
                  Dakke

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.