- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 november 2012 om 23:20
Beste forumcollega’s en porsche-fanaten,
Soms heb je van die dagen dat je je afvraagt in wat voor wereld we toch wel leven. Heeft niemand dan nog enige beroepsfierheid?
Hieronder kort het verhaal dat mijn pa deze week overkwam:
Mijn pa droomde zijn hele leven al van een porsche cabrio, die hij dan ook de maand voor zijn pensioen kocht. Het moest en zou een luchtgekoelde cabrio zijn (993 c4).
Ondertussen zijn we 10 jaar verder en de cabrio schittert nog steeds in al z’n glorie (zie fotoreportage Olivier V eerder deze zomer). Wagen rijdt +/- 5000 km per jaar en komt enkel buiten onder ideale omstandigheden.Nu was de 993 aan een groot onderhoud toe en gezien ikzelf recent ook een 993 S aankocht, waren we dus eigenlijk beiden op zoek naar een goeie garage in de buurt. Omdat ikzelf nog een stuk maniakaler ben op mijn wagen dan mijn pa, besloot hij om als eerste zijn wagen binnen te doen in een porsche garage in de buurt.
Enige tijd later en enkele duizenden euro’s lichter mocht mijn pa zijn wagen afhalen. Groot onderhoud, nieuwe remblokken, pomp cabriodak… enfin ‘la totale’.
Ik bespaar jullie het verhaal van de ‘oh ja, we hebben per ongeluk over uw afstandsbediening van het alarm gereden’ want dit geraakte uiteindelijk wel opgelost.
Na een paar dagen stelde mijn pa echter vast dat er een enorm stroomverlies op de wagen zat. Vroeger kon zijn beauty ruim twee weken in de garage blijven staan om daarna direct te starten. Aan de batterij (is ondertussen getest) kan het niet liggen want die is zelfs geen 6 maand oud. Dus nu ligt zijn wagen constant aan de lader en soms zijn er al startproblemen na enkele uren…
Komt daarbij dat telkens hij remt, de remmen zodanig piepen dat je zelfs beschaamd bent om er ergens mee toe te komen. De bussen van de Lijn zijn er muisstil tegen.
Mijn pa maakte dus een afspraak en vorige week mocht hij zijn wagen terug binnenbrengen onder het motto ‘we zullen er eens naar kijken’. Twee dagen later mocht hij bellen. Na twee dagen ‘oh, nog geen tijd gehad, bel over een paar dagen eens terug’. Ik vraag me dus echt af waarom je een afspraak maakt!?
Uiteindelijk mocht hij zijn wagen terug gaan ophalen met als bilan:
– remmen piepen nog steeds even fel (ja, ja we hebben ernaar gekeken),
– ‘oh ja, dat stroomverlies van u’ daar kunnen wij niets aan doen, daarvoor moet je bij een ‘specialist’ gaan…Bestaat er dan echt niets zoals professionele service? Mag je dan echt niet verwachten dat als je bij een garage gaat die zichzelf ‘porsche center’ noemt, je wagen beter terugkomt dan dat je hem gebracht hebt?
Hoe moet dit nu verder? Is er dan geen ‘dienst na verkoop’? Mijn pa heeft toch alles correct betaald, heeft hij dan geen recht op een correcte volledige herstelling?Hoe dan ook, het is hier niet de bedoeling om het proces van een garage op dit forum te maken maar zij die een PB sturen krijgen zeker naam en adres van de garage in kwestie.
Man, man man (of vrouw, vrouw vrouw) in wat voor ne wereld leven wij toch?
Enfin, dit wou ik nou effe kwijt, si! Gedeelde smart..
Kolya
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.