- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
4 september 2018 om 17:00
Porsche heeft een motorblok dat ergens geplaatst wordt waar hij eigenlijk niet hoort. Daarnaast doen ze ook nog iets wat helemaal niet hoort met datzelfde motorblok. Toch werkt het om turbolag tegen te gaan.
Verschillende fabrikanten komen met allerlei ingrijpende middelen om het vervelende turbolag tegen te gaan. Doorgaans verbruiken deze oplossingen meer peut of komt er een speciale elektromotor bij kijken. Porsche doet daar niet aan. Zij kwamen met een oplossing die zo simpel is dat je het bijna niet gelooft.
Om te beginnen is deze vorm van turbolag voorkomen niet zo effectief als degene die werken met omleidingen van de luchtstroom, extra verbranding van benzine of elektromotoren. Hetgeen Porsche bedacht heeft verbruikt helemaal niets en vereist geen extra onderdelen. Het wordt allemaal gedaan door de luchtinlaat open te laten staan wanneer de bestuurder zijn voet van het gas af haalt. Zo simpel is het. Mocht je het niet geloven, dan kan Jason Fenske van Engineering Explained het wat verder uitleggen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.