Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Hoe rijden jullie met jullie porsche ?
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 8 maanden geleden door gert 944.
-
MakerDiscussie
-
Anoniem30 juni 2005 om 23:19ben eigenlijk eens nieuwsgierig hoe jullie met jullie porsche rijden (sheuren / flammen / touren ?)
Meestal als ik de P neem dan geef ik nogal goed gazzzzz, zonder gelijk ne wakko te rijden.
Rijden jullie ook vlotjes door of wie tourt er graag op zen gemak?
Dagelijks rij ik wel een hoop kilometers (70000 km op een jaar) in men dagelijkse auto een X5, misschien vandaar de wat vlottere 8) rijstijl als ik in de P kom.
let me know
-
MakerDiscussie
-
Anoniem18 juli 2005 om 21:51
Yep, ik ken de beschreven wegen. Inderdaad leuke banen om te rijden. Spijtig dat wanneer ik er passeer het meestal ofwel rond 8u30-9u ‘s morgens of 17u30 ‘s avonds is. Veel verkeer op dat ogenblik dus.
Nog enkele leuke: de afrit van de E40 naar de ring komende van Gent (dus in groot bijgaarden). Lange bocht naar rechts met mogelijkheid tot inhalen. Echter oppassen, ik heb er al enkele keren iemand in de berm zien hangen…
Nog een andere: afrit E40 in Aalst, richting Ninove. Zeer scherpe bocht naar rechts. Oppassen echter want iets verder een fietspad !!!!!. Ook de oprit E40 komende van Ninove richting Brussel in Aalst is een leuke, korte draai. Oprit is trouwens redelijk kort.
En tenslotte: als je van N8 in Dilbeek aan Vandenbroecke rechts rijdt, dus naast de ring naar beneden (om naar westland shopping te rijden): daar beneden is het een zeeeer korte draai naar links om richting centrum te rijden. Heb er al enkele keren mooie “slides” gemaakt… . In die bocht heb je echt niet veel nodig om uit de bocht te gaan. Bovendien zijn het 2 rijvakken en heb je dus plaats indien je te ver bent gegaan 😕
Enz…………Bon, ben terug 😉 )
Ik zal dus eens een poging ondernemen om mijn post die ik eigenlijk wou sturen te “reconstrueren” 🙂 )
Eerst en vooral: de leuke banen voor verantwoorde fun:
In de buurt van de N8 zijn er niet zoveel, maar ‘k zal er toch 2 vernoemen: (De meeste leuke banen zijn de kleine baantjes naar Asse vb)
1: Aan het kruispunt “De Spanuit”, bovenaan aan de lichten waar de oude brouwerij is. Komende van Brussel ga je daar naar rechts. Deze baan altijd blijven volgen, zijn een paar leuke stukjes op… Als je deze baan blijft volgen kom je in Wambeek uit op de Edingse Steenweg. Aan die lichten neem je links en je komt vanzelf na een tijdje op de Ninoofse Steenweg uit!
2: Veel leuker/mooier: Het kruispunt ervoor, “den Bettendries”, aan de splinternieuwe Mini-garage (ex Cardoen). Komende van Brussel aan de lichten naar links. Baan volgen, en opletten voor de voorrangs-straatjes!! Deze baan gaat helemaal naar beneden naar Sint-Anna-Pede. Eens helemaal beneden, voorbij de kerk en de plaatselijke gezellige cafétjes kom je aan een kruispunt. Daar naar rechts, na even is de bebouwde kom gedaan! Deze baan volgen, ze komt vanzelf uit op een andere (grotere) baan, je volgt gewoon mee naar rechts. Hier is een leuk stuk, bergop, met paar bochten… Je komt vanzelf weer uit aan de Ninoofse Steenweg, namelijk aan het kruispunt beschreven in 1! (Als je rechtdoor zou rijden kan je beiden zelfs combineren 😉 ) )
Niet zozeer héél leuke banen dus, maar wel mooie omgeving, met oa de bekende 17 bruggen/bogen(?)
I.v.m. de Porschekes in Dilbeek: Een zwarte 944 cabrio heb ik nog niet gezien… Wel 2 straatjes verder een zwarte 968CS, nog iets verder een 928, de eigenaar van de visvijver heeft een 996 3.4 (een van de aller aller eerste 996’en btw). In Ternat heeft de eigenaar van het Fina pompstation/bandenwinkel een rode 964 RS 3.8 (enfin, voor zover ik kan zien of het een echte is…) en last but not least…
Mijne gebuur werkt bij D’ieteren Porsche Import en dan nog net onder Lallemand! (Ja sorry, kheb dat hier tot nu toe nog niet gemeld 😳 )
Is best wel leuk, hij rijdt altijd met de nieuwste modellen, meestal wel met een Cayenne S, maar als er iets nieuws uitkomt zoals de Cayman is de kans groot dat ik ‘m zie voordat hij bij de dealers staat 🙂 wink:Anyway, genoeg getypt!!! Hopelijk lukt mijne post nu wel, toch maar ff dees tekstje kopieren voor de veiligheid 😀
Cya!
SidewindR.
AAAAARGH!!!!! Ik had hier net ne mega lange reply getypt, ma door mijn getreuzel had het forum mij uitgelogd!!!!!!! Alles kwijt dus!!!
Pff nu heb ik zéker zin in een toerke gekregen!!!
Tot later 😉 )
SidewindR.
Anoniem15 juli 2005 om 21:36yep, doe dagelijks traject Haaltert/Dilbeek via N8, tot mijn spijt. Heb je tips over die leuke banen in dilbeek ? Voor wat (verantwoorde…) fun doe ik graag om kleine omleiding.
Filip
PS rijdt er in Dilbeek ook geen zwarte 944 cabrio, exact dezelfde als de mijne rond ?[quote=”fdeville”:wfuh3ham]Op een gewestweg die ik goed ken (N8 Ninove Brussel) is de max snelheid 70, met tussen Ninove en Dilbeek zomaar efkes 13 kamera’s in elke richting. Daar is er dus meestal ook niet veel te beleven. [/quote]
Idd, de Ninoofse Steenweg is echt niet te doen! Maar het grappige is wel dat er dan van die mensen zijn die tussen de cameras alles geven om dan vol in de remmen gaan. Heel dikwijls staan die dan aan een rood licht te wachten en rijd je ze toch weer voorbij aan 70 😉 ) Het gebeurt ok wel eens dat ze er eentje missen en dan merk je dat die flitsbakken wel degelijk werken :p
Maar in de buurt van Dilbeek zijn er toch nog een aantal leuke banen hoor, dus al bij al valt het nog “redelijk” mee…
Greetz,
SidewindR.
PS: van waar ben jij juist fdeville?
Anoniem15 juli 2005 om 10:21Ik start altijd kalm en zeg altijd bij mezelf “vandaag gaan we het eens rustig aan doen”. Maar na 10-15 km’s gaat het altijd maar sneller en sneller. Zo van: je komt op de autosnelweg en rijdt netjes 120. Maar dan rijdt je iemand voorbij en plots doe je 140. Minderen kan dan niet of die die je voorbij reed passeert je terug. En dan is er daar weer iemand voor je, en plots rijden we 160. Enz… en voor ik het weet zit ik tegen of over de 200. En dan besef ik meestal dat we wat te ver zijn gegaan en wordt het minderen.
In de bebouwde kom doe ik het altijd zeer rustig aan (heb zelf ook kinderen nietwaar). Op een gewestweg die ik goed ken (N8 Ninove Brussel) is de max snelheid 70, met tussen Ninove en Dilbeek zomaar efkes 13 kamera’s in elke richting. Daar is er dus meestal ook niet veel te beleven.
Enfin, het wordt hier zeer triestig in ons belgenland om met een Porsche te rijden.Ik rijd soms wel eens boven de 250 maar niet veel. Meestal rijd ik met de P in het weekend, meestal tussen de 120 en de 200. aardig kalm dus 😛
Alleen rijd ik er nu niet meer mee aangezien ik hem aan het verbouwen ben 🙂Dat kan inderdaad ik geweest zijn alhoewel ik er nog eentje ben tegen gekomen.
[quote=”911-lover”:1gxydohe]In ons land vrij rustig en meestal hou ik me aan de verkeersregels.
Als ik in Duitsland zit ga ik daar waar het mag en verantwoord is er vol voor 8) [/quote]BTW, zat jij gisteren niet in duitsland, in de buurt van Keulen ?
Ik zag plots in tegengesteld richting een 968 zelfde kleur als de jouwe op de autobahn.
Ik kon spijtig genoeg de nummerplaat niet zien dus weet niet welke nationaliteit.
Als jij het niet was zal het wel een duitser geweest zijn.
In ons land vrij rustig en meestal hou ik me aan de verkeersregels.
Als ik in Duitsland zit ga ik daar waar het mag en verantwoord is er vol voor 8)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.