Hoe rijden jullie met jullie porsche ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Hoe rijden jullie met jullie porsche ?

• Maker
    Discussie

• Anoniem

ben eigenlijk eens nieuwsgierig hoe jullie met jullie porsche rijden (sheuren / flammen / touren ?)

Meestal als ik de P neem dan geef ik nogal goed gazzzzz, zonder gelijk ne wakko te rijden.

Rijden jullie ook vlotjes door of wie tourt er graag op zen gemak?

Dagelijks rij ik wel een hoop kilometers (70000 km op een jaar) in men dagelijkse auto een X5, misschien vandaar de wat vlottere 8) rijstijl als ik in de P kom.

let me know

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
      • [quote=”ken”:1qbvqd93]De eerste 15min, laat ik de motor opwarmen en kom ik niet boven de 3000 à 3500 toeren.[/quote]

Idem uiteraard 😉 )

En dan eens hij warm begint te worden stillekes aan meer en meer gas geven 🙂 )

Ik heb ‘m dus ook als 2e wagen, normaal door de week rij ik met een Golf II van ’88 (nen “1800 carburateur”).

Als ik met de P rij dan is het idd niet om op’t gemakske mee te rijden… Hoewel dat ook soms gebeurt natuurlijk 😉 ) Dat is eigenlijk het fantastische hè. Je kan er echt heel op’t gemak mee cruisen, en dan kom je ergens aan een tof baantje en hupla, daar gaan we weer ff voluit!
        Ik probeer wel altijd op te letten. Hier in Dilbeek hebben praktisch alle straten voorrang van rechts, dus je let echt wel op dat je kan stoppen indien nodig! Maar soms op van die lege banen waar je maar 70 mag… zet er maar een 1-tje voor dan 😈
        Tegenwoordig moogde dat eigenlijk niet meer zeggen hè maar kom 😉 )

Maar het hoeft niet altijd snel te zijn, er is hier ergens een leuk kort kasseibaantje dat omhoog gaat met 2 zwakke bochtjes, echt maar heel kort stukje, maar hoho, ik neem dat dus gewoon altijd voor de fun hè, ge zet ‘m in 1e, en dan mooi al glijdend met de gas naar boven, daar kan ik echt van genieten 😀

Of ook, als je vol aan het optrekken bent, en je gaat van 3e naar 4e, dan zit je zo juist iets boven u 4000 toeren, en da geluid, hmmmm is ook zalig!

Enfin, ik kan hier nog pagina’s vol vertellen zenne 🙂 )

Kortom, ik let altijd wel op, maar ik rij er zeker niet braaf mee!

Bon en nu ga ik slapen 😉 )

Greetz,

SidewindR.

Voor mij hetzelfde zoals voor vele cabrios denk ik. Vooral cruizen maar af en toe eens goed optrekken voor de fun. Max snelheid tot nu toe zonder dak 160 met dak 230km/u gewoon eens om te zien hoe dat aanvoelt en moet zeggen, gaat heel goed 🙂

Ik los dat als volgt op:

Ik bel naar de politie en als ze mij zeggen dat ze niet willen komen dan zeg ik erbij dat ik hun dag ga verkloten omdat ze uiteindelijk toch zullen moeten komen om die gast te komen opruimen nadat ik hem zijn smoel gepeerd heb 😆

Dan zijn ze al wat ontvankelijker …

Trouwens idd, als zo ne klootzak mijne kleine iets zou aandoen, gaat ‘m eraan. Ge krijgt er uwe kleine niet mee terug, maar hij zal zoiets ook niet meer kunnen aandoen aan anderen. Dat ik daarvoor dan gezorgd heb, is mij al een troost…

Gr.

😈

ik had mijne kleine 5 minuten ervoor afgezet bij de onthaalmoeder
              moest die erbij geweest zijn en er iets aan overgehouden hebben zat ik nu in den bak voor moord zo simpel is dat

[quote=”etieke”:nt29i370]wel om dat van die dronken chauffeurs effe te bevestigen
                deze morgen om 9u30 heeft ene l*l mijn camionette in de prak gereden
                ik zeg tegen de flikken dat de man in kwestie gedronken heeft en krijg als antwoordt dat maakt in dit geval toch niet want hij is toch in fout.
                zo zie je maar[/quote]

Ook meegemaakt, kom mijn vrouwke van een concertje in den AB en sta aan het licht in de belliartstraat.

Vlamt er ne pool met transitplaten en ne grote volvo in mijn gat tegen 70 km/h.
                Mijne 1 jaar uoden wagen prd total !
                Die gast stonk uren in de wind naar den drank.
                Ik bel de flikken en die wilden gewoon niet komen !!!
                Meneer is toch in fout was hun uitleg. Ik heb hen 3 maal HEEL duidelijk gemaakt dat hij zo zat was als ne patat !

Geen verschil, de flikken wilden gewoon niet komen ! SCHANDALIG !
                Dan hebben ze de kans om ne zatte chaufeur te pakken op heterdaad terwijl die een zwaar accident veroorzaakt !

Die gast is dus nog vertrokken met ne volvo zonder snuit en lichten hé, HEEL VEILIG !

Die gast had één geluk, onze kleine zat niet achterin, want dan had hij het niet overleefd, die gast dan hé.
                Ik zou moeite gehad hebben om mijn vrouw voor te zijn om zijn keel dicht te knijpen 😈

wel om dat van die dronken chauffeurs effe te bevestigen
                  deze morgen om 9u30 heeft ene l*l mijn camionette in de prak gereden
                  ik zeg tegen de flikken dat de man in kwestie gedronken heeft en krijg als antwoordt dat maakt in dit geval toch niet want hij is toch in fout.
                  zo zie je maar

Anoniem

ik hou het over het algemeen vrij kalm….. 😆
                    in de bebouwde kom is het meestal onder de snelheid (auto laat ook niet meer toe of ik kan constant andere bumper steken 😉 ) ).
                    De autosnelweg durf ik wel doorgeven maar ik pas altijd wel op (bang voor boetes 🙁 ( )

[quote=”RSR”:159oedw3][quote=”stefx911″:159oedw3]hebben ze er al een prijskaartje opgeplakt ?[/quote]

Nee ik heb er nog niets van gehoord voor het moment, mijn advocaat zou normaal deze voormiddag gaan zien maar die heeft nog niets van hem laten horen. Ze zijn echt moeilijk hoor in Dendermonde zeker als het over snelheid gaat maar als je een stuk in u voeten hebt en ze pakken u dan ja dan kom je er van af met 50 euro of zo. Ik ben gisteren nog eens gaan zien op de plaats van de misdaad en daar staat zelf nog geen huis langs die weg, zelf de oversteekplaatsen zijn er niet, er is zelf geen school. Alles langs die weg is landbouwgrond dus waarom je daar maar 50 mag vraag ik mij nog steeds af.

Luc[/quote]

Om geld te verdienen natuurlijk !

Ze zouden inderdaad beter de dronken bestuurders eens wat harder aanpakken, is veel gevaarlijker dan op zo een baan wat te snel te rijden.

[quote=”gert 944″:woz3n1lq]Dat van die oprit op een autostrade is idd wel waar 😉

Gert[/quote]

Opritten zijn heel leuk !

Probleem is wel dat ik dan de autosnelweg opkomal snel rond de 160 – 170 zit…en dan vertragen is veel minder leuk…

Laat ons hopen dat ze nooit flitsbakken aan opritten gaan plaatsen !

[quote=”stefx911″:2mv0t2i8]hebben ze er al een prijskaartje opgeplakt ?[/quote]

Nee ik heb er nog niets van gehoord voor het moment, mijn advocaat zou normaal deze voormiddag gaan zien maar die heeft nog niets van hem laten horen. Ze zijn echt moeilijk hoor in Dendermonde zeker als het over snelheid gaat maar als je een stuk in u voeten hebt en ze pakken u dan ja dan kom je er van af met 50 euro of zo. Ik ben gisteren nog eens gaan zien op de plaats van de misdaad en daar staat zelf nog geen huis langs die weg, zelf de oversteekplaatsen zijn er niet, er is zelf geen school. Alles langs die weg is landbouwgrond dus waarom je daar maar 50 mag vraag ik mij nog steeds af.

Luc

Dat van die oprit op een autostrade is idd wel waar 😉

Gert

ken

Meestal in het weekend als het goed weer is dan doe ik wel eens een toereke.
                              De eerste 15min, laat ik de motor opwarmen en kom ik niet boven de 3000 à 3500 toeren.
                              Daarna kan het wel eens zijn, dat het beestje in toeren jaag, zonder zot te gaan doen en in de bebouwde kom en in een woonzone hou ik netjes aan de toegelaten sneheid.
                              Op een oprit van een autosnelweg kan je hem ook goed laten gaan 😀

Dus denk ik dat ik een gewone normale en een gezonde rijstijl heb 😉

greetz

Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad 91 in zone 50 (industriezone 👿 ).
                                Resultaat…… 14 d. rijverbod,een voormiddag ff gezellig naar de rechtbank,een een boete van rond de 475 euri’s. 😥
                                Dit was dus wel de min. staf die ze kunnen uitspreken.
                                Als je rechtsbijstand hebt in je verzekering maak er dan gebruik van…

volgens mij zit het in deze buurt:

[i]Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
                                  Uw gereden snelheid na aftrek van de tolerantiemarge is 86
                                  U beging een zware overtreding 2° graad

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
                                  Onmiddellijke inning
                                  175€
                                  ->intrekking rijbewijs (indien ter plaatse staande gehouden)

Minnelijke schikking
                                  185€

Rechtbank
                                  275-2750€
                                  ->Verval van het recht tot sturen : facultatief[/i]

Life can be a bitch!!

😈

[quote=”RSR”:29e7var3][quote=”stefx911″:29e7var3]Nu gaan jullie toch niet vertellen dat jullie je niet aan de opgelegde maximumsnelheid houden hé ! 😯

Ik woon in zone 30, dus ik rij altijd en overal 30, 😆

Ik heb dus nog enkele versnellingen over, iemand interesse in een 3de, 4de en 5de ? :mrgreen: [/quote]

Kan ik inkomen zone 50 best 50 rijden 😈 [/quote]

hebben ze er al een prijskaartje opgeplakt ?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.