Hoe snel is een SC

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche filmpjes Hoe snel is een SC

• Maker
    Discussie
  • :mrgreen:

Snel genoeg 😈

http://www.youtube.com/watch?v=vDZD4Lxj6lg

Dit is een filmpje van mezelve (Bordeaux 911 SC) gefilmd door een andere deelnemer in een Porsche Boxster (987) die ik daar heb leren kennen. De andere 2 grijze 911’jes zijn Carrera 3.2’s.

Geen commentaar op het bochtenwerk van de knoeier achter het stuur (tenzij constructief 😉 ), maar mijn wagen doet het erg goed op het circuit van Mettet !

Bij 2:43 zie je trouwens hoe ik bijna uit de baan ga 😳

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”bully”:1cwl4c2h]Heel leuk filmpje, ook mooi hoe zo’n oudje nog mee kan komen 😉 [bedoel dan de SC :mrgreen: ][/quote]

Hopelijk, ik zit er nu al mee dat ik binnenkort nog maar 1 jaar van de 30 verwijderd ben 🙁

[quote=”fdeville”:3czqd8a7]Neen hé, PSM = Porsche Stability Management, dat is wat bij de anderen meestal ESP noemt. Simpel gezegd zorgt de PSM of ESP ervoor dat je minder snel de bocht uit gaat dankzij afremmen van de juiste wielen. Remember de fameuze eland test op de mercedes A ? Daarna hebben ze standaard ESP op de A klasse geinstalleerd.[/quote]

Het zal PSM zijn dan, hij had de ganse elektronische bollenwinkel alleszins op staan 😉

Ik heb dat geriefke niet, vandaar de verwarring waarschijnlijk 🙂

Anoniem

[quote=”bully”:2azgyz3l]Heel leuk filmpje, ook mooi hoe zo’n oudje nog mee kan komen 😉 [bedoel dan de SC :mrgreen: ][/quote]
          Laten we het even technisch bekijken 😀
          – SC, 204 pk (als ze er nog allemaal zijn), 1100kg 5,5kg per pk
          – boxster 2009, 255 pk, 1350kg 5,3kg per pk
          Dus de boxster zou iets sneller moeten zijn en dat is hij (in dit filmpje) ook. Natuurlijk zeggen die kg’s per pk niet alles, maar het verwondert me dus toch niet zo dat die SC heel goed meekan met de rest.

Heel leuk filmpje, ook mooi hoe zo’n oudje nog mee kan komen 😉 [bedoel dan de SC :mrgreen: ]

Anoniem

Neen hé, PSM = Porsche Stability Management, dat is wat bij de anderen meestal ESP noemt. Simpel gezegd zorgt de PSM of ESP ervoor dat je minder snel de bocht uit gaat dankzij afremmen van de juiste wielen. Remember de fameuze eland test op de mercedes A ? Daarna hebben ze standaard ESP op de A klasse geinstalleerd.

rjf

Is dat hetzelfde als de PSM button om mijn 986 ?

Anoniem

PASM = Porsche Active Suspension Management
                  Controlleert dynamisch de schokdempers en ik dacht dat je een “normal” en “sport” mode hebt waarbij die laatste de wagen wat harder afveert. Dat zal wel wat uitmaken op circuit, maar of hij daarmee dan gered werd ???

De volgende keer dat k em zie zal k t em zeggen 😉

Hij had zijn PASM op staan en dat heeft em een paar keer gered 🙄

Al weet ik niet wat dat doet in die situatie ?

Leuk filmpje 🙂

Misschien een kleine tip voor de Boxster driver: Bij het terugschakelen voor en vooral in de bocht zou ik toch aanraden om te tip-hielen… De kans zit erin dat hij anders wel eens achterstevoren gaat eindigen. 😐 (Als je remt en daarbij nog eens op motor remt maar zonder het toerental te matchen, dan rem je ineens extra op de achterwielen! Met als gevolg dat je dus wel eens zou kunnen rond gaan. Daarom dat deze techniek in de racerij ook steeds toepast wordt…)

2 voorbeeldjes van hoe de techniek toegepast wordt:

http://www.youtube.com/watch?v=H3ULS7pnxyg
                      en
                      http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4

😉

Die naait er nog goed uit 😛

Op dat moment nam ik mijn bochten nogal breed en tussen hem en mij was er plaats genoeg. Hij ging wel au fond want wou erook volledig voor gaan 😀

Ik had alleszins nooit het gevoel dat we echt gevaarlijk bezig waren.

rjf

Die boxster gaat daar wel 2 keer stevig aan de binnenkant voorbij, als die zich misrekent .. 😯

Ralf, thx!

De mensen achter mij hadden ook zoiets van ‘ok, mooi gecorrigeerd’, maar mijn gezicht had op dat moment alle kleuren van het spectrum :mrgreen: . Ik ging ongeveer 120/130 en de marges waren niet ZO groot. 😉

Dat gaat er lekker aan toe daar :mrgreen:
                                mooi gecorrigeerd slip 😉

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.