Hoe Tricky is het forum eigenlijk …

Home Forum Porsche Talk Hoe Tricky is het forum eigenlijk …

• Maker
    Discussie

• Mart WTL
    Deelnemer

Hoe Tricky is het forum eigenlijk … :popcorn:

Het forum heeft meer dan 5.000 leden, waarvan er hooguit 100-200 regelmatig chatten, waarschijnlijk minder.

En hoeveel bezoeken zijn er door niet geregistreerde leden, waarschijnlijk stukken meer dan nog eens 5.000.

Dus komen hier zo maar 10.000 mensen die mee kunnen lezen.

Wie zijn de bezoekers en leden dan wel?

Ik denk zo maar 98% met een goed hart en goede intenties.

Kans is dus ook groot op aanwezigheid van mensen met slechte intenties, 2% x 10.000 = 200.

Maar ja, hoe slecht zijn die intenties en wat kan men ermee?

Het lijkt me op zich niet zo moeilijk om een vage Hotmail account te openen ofzo, en als lid toch anoniem door het leven te gaan. Of, je kunt je voordoen als who ever je wilt, dat is nu eenmaal zo in het digitaal landschap.

Over criminaliteit. In mijn beleving heeft de georganiseerde criminaliteit het forum niet nodig om z’n targets te vinden, daar zijn meerdere wegen voor. Desalniettemin wil je het ook niet al te gemakkelijk maken qua vindbaarheid, dus laat je foto’s zien zonder nummerplaten.

Zelf zal ik niet snel op voorhand publiceren waar ik wanneer ben, en of ik bijvoorbeeld op vakantie ben ofzo … dat is wel heel erg adverteren met.

Maar echt verstoppen doe ik ook niet meer. Ik ben hier als 911 luftie liefhebber gekomen en alszodanig uit de 911 kast gekomen. Vind het enorm fijn om dagelijks te kunnen levellen zoals op het forum over ons aller virusje. Maar alert zijn we wel, ik bedoel maar, sinds openlijk op het forum is het toch iets meer opletten geblazen ten opzichte van de tijd dat de buren niet eens wisten dat hier een bolide staat. Zo werden we hier vorige week nog gespot door een vaag type, ik had um vol in het vizier, maar kan tuurlijk van alles geweest zijn.

Desalniettemin, de 911 kluizenaar uithangen, daar zijn we klaar mee, daar is het speelgoed en de hobby veels te leuk voor!! Het gaat denk ik om een evenwicht te bereiken tussen speelse naiviteit en gezonde paranoia waakzaamheid. Als ik de Remie uit zou moeten blijven hangen, zou ie wat mij betreft aan de wilgen kunnen …

Ofwel, Bless het forum dat we onze ervaringen, meningen en flauwekul kunnen en mogen delen! :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
      • Hahaha Harley G, das een mooi aanbod, regio Rotterdam, ja zouden ze Frans tegen me praten, hahaha. Ik kom graag in regio Antwerpen, zoals Merksem, Kontich, Temse, ik ga ook wel es naar de Patrol als het mijn muzikale genre is, vorige week nog met een paar maten bij zaal Bart geweest in Merksem voor een leuk feestje. Dan gaan we eerst naar een bierlokaal, daarna lekker een hapje eten en dan gezellig een Skankje maken met het altijd gemailleerde Belse gezelschap van oud-jong-jongens-en-meiden. Lekker eenvoudig, super gezellig, helemaal geweldig!

Ik had onlangs BC911 over de vloer, hij heeft ook Nederlandse klanten, maar als we dus ons best doen, en een beetje rustig en duidelijk spreken, dan kunnen we elkaar perfect verstaan. Maar als hij dan een beller uit omgeving Antwerpen aan de lijn krijgt, dan hoor je de verschillen tussen of iemand zijn best doet zich verstaanbaar te maken of gewoon lekker alles in ‘dialect’ eruit knalt. Soms gaan de heren hier ook wel eens over op ‘in Dialect schrijven’, vind ik wel leuk, maar heb dan al wel snel geen idee meer waar het over gaat. :mrgreen:

Marcolini67, zo zie je maar weer, valt allemaal best mee, met een beetje nuancering en gewoon eruit gooien wat je dwars zit. Lucht lekker op en kom je vaak ook verder mee. En zodra we weer op de weg zitten, gaan de scherpe kantjes er ook weer snel vanaf.

Met de wind in de haren en het geronk in de oren, das wat ons allen kan bekoren! :driver:

ik ben zeer blij met dit forum, heb mensen zoals deepee leren kennen en die heeft nog een serieuze pint te goed van mij. De tips die je krijgt zijn soms zeer belangrijk alvorens je honderden of duizenden euro’s gaat vergooien. Er zitten op dit forum mensen die echt wel weten waarover ze praten en dat is leuk en zeer leerrijk voor een beginnende Porsche rijder. Had ik het geweten ik had me eerst aangemeld en dan pas een boxster gezocht al mag ik zeker niet klagen van de mijne, hij is super, denk dat ik één van de weinigen ben die een wagen op gevoel heb gekocht en een goede zaak heb gedaan. Wist niks van problemen van bepaalde modellen of zo maar ben hier al veel te weten gekomen daarvoor mijn respect voor de mensen die dit mogelijk maken :respekt: :respect2:

Harley :up:

@Mart, ik weet niet uit welke regio in Nederland jij komt maar ik kan je best wel wat Kempisch Vlaams aanleren, hoor! Westvlamingen zijn zowieso moeilijk verstaanbaar :coolness: En als je er echt niets van begrijpt, dan is het wellicht een Frans dat men tegen je aan het spreken is 😛 (grapje)

@marcolini67
              , ik ben zelf ook niet de meest sociale persoon die er op deze aardkloot rondloopt maar ik zie dat je niet zo heel ver van bij mij woont dus ik wil gerust weleens samen met jou naar een meeting rijden. Komen we er tenminste niet alleen aan :salut:

Eerst en vooral heb ik niemand willen schofferen laat dat duidelijk zijn! Een apart wereldje was mss een betere uitdrukking geweest! Ik heb ook al veel bijgeleerd op dit forum en de mensen erachter verdienen dan ook een pluim.
                Ik zal zeker wel is deelnemen aan een of ander evenement om de mensen beter te leren kennen.
                De eerste wagen die ik hier voorgesteld heb is “afgekraakt” of beter gezegd het werd afgeraden om hem te kopen (kleine nuance) maar mijn uiteindelijke aankoop uiteraard niet! Ik heb dus wel degelijk naar jullie goede raad geluisterd en het nodige geduld (een jaar of 4) gehad.
                Het mooie weer mag beginnen want vanaf volgende week ga ik ermee de baan op, voor allen een prettig weekend!

Hoe Tricky is het forum eigenlijk? … is een vraag die meerdere facetten raakt, leuk!

Ook een keertje quoten dan:

[color=#ff0000]”MAAR wat ik wel vind is dat dit toch een gesloten wereldje is waar je zo maar niet komt binnenstappen.”
                  [/color]

Ik ben er heel erg voor dat een ieder schrijft wat ie op z’n tong, hart of lever heeft qua uitlatingen, dat maakt de fora juist leuk en dan kun je nog wat van mekaar opsteken. Als we alleen maar met mekaar mee lullen, is de lol er ook snel af.

MAAR ik begrijp de quote dus niet? Hoezo gesloten wereldje? Hoezo kun je niet zomaar binnen komen stappen? Dat je verder niemand kent, als je niemand ontmoet? Ofdat, je niet de gewenste reacties krijgt die je had verwacht? Graag toelichting van degenen die die gevoelens delen, want ik ben het spoor even bijster.

Mijn ervaring, je schuift een keertje aan en dan leer je enkele mensen beter kennen. De nicknamen die hier op het forum voorbij komen, zeggen mij veelal niets, die kan en ga ik niet onthouden of uit elkaar houden. Maar als ik dus wel iemand heb ontmoet en daarmee in real life handen schut en een praatje heb gemaakt, dan weet ik veelal wel welke Nick bij diegene hoort. Dan ken ik dus nog steeds bijna niemand hier, maar heb er al wel een stuk of 10 redelijk scherp. En een eerste keer, is enige terughoudendheid mijnerzijds dan toch wel het geval denk ik. Maar wat je vooral opvalt bij een meeting, dat is die grote snoepwinkel, die gedeelde passie, voor welke bolide men dan ook koestert.

Wat is er gebeurd, hebben we/ze je voorgestelde auto bekritiseerd ofzo, ik snap um echt niet?

Een beetje algemene ongeschreven regel die hier denk ik heerst, is dat als er een auto op Koopjes onder het voetlicht wordt gebracht, of er serieus door iemand voor aanschaf om feedback/meningen/ervaringen wordt gevraagd, dat die auto dan aan de beurt is, dan gaat iedereen er met de loep op zitten, dan volgt een inventarisatie van onhebbelijkheden. Maar als iemand ‘zijn’ auto hier netjes presenteert, dan zal niemand die wagen afkraken, dan worden je gewoon fijne, veilige kilometers en een hoop passie toegewenst!

Mijn handicap qua geslotenheid. Ik versta mijn Belgische vrienden bijzonder slecht als ze niet hun best doen om zich voor d’n Ollander verstaanbaar te maken. Maar dat is hun goed recht, “when you go to Rome, do what the Romans do”. Dan mis ik maar de helft van wat er tegen me gezegd wordt. Zal andersom wel hetzelfde zijn. Maakt het er ook wel weer leuk hoor die taalbarriere, want ik heb mijn Zuiderburen hoog zitten toevallig!!

De knop “Recente onderwerpen” al eens geprobeerd?
                    It’s a hoot! :coolness:
                    Alles nieuw in één oogopslag :salut:

Ik ben nu ongeveer een jaar en enkele maanden lid van het Forum en ik vind het best leuk. Ik ga bijna elke dag een kijkje nemen.
                      Omdat ik een 3.2 heb ben ik natuurlijk het meest gaan kijken naar de kategorie 911, maar ondertussen moet ik toegeven dat de andere categoriën ook best interessant zijn. Ik heb ondertussen al veel bijgeleerd en werd telkens vrij vlug geholpen als ik een vraagje had of op zoek was naar een mening over een aantal dingen die mij interesseren. het Forum is OK, de verbeteringen op de site overigens ook.
                      Ik kan cabrio Wim alleen maar bijtreden. Het is een vorm van soclale omgang voor mensen met eigenlijk dezelfde interesse in welke Porsche ze ook rijden.
                      Dit is persoonlijk naar Wim gericht. Ik werd door hem steeds als nieuwkomer verdergeholpen op een zeer vriendelijke en correcte manier en hij beschikt over heel wat ervaring.

deal :drink:

Ok, makker, help jij me ook eraan herinneren als het zover is?
                          😉

kan alleen maar beamen wat peter schrijft, het is super leuk te zien hoe snel al wie een vraag stelt hier geholpen wordt, snap echt niet dat er hier zoveel mensen anderen zitten sorry voor het woord ” af te zeiken”, hoedje af voor de mods die hun tijd in het forum steken, dat sommigen beweren dat ze zichzelf hier verrijken, lijkt me nogal moeilijk niet, er wordt geen lidgeld noch geld gevraagd per gestelde vraag :respekt:
                            zal blij zijn als ik ze is irl ontmoet, kan ik hun trakteren :drink:

Honden en wafblief, hoe kom je erbij. 🙄 Voel meer voor de uitleg van Wim, het is ouderwets maar degelijk.

Je stelt je voor als je ergens voor het eerst komt. Alleen was dat heel vroeger over het kanaal zelfs voor gentlemen not done , je liet je door een gemeenschappelijke bekende voorstellen. Vandaar dat het de duivel was die zei Please allow me to introduce myself …

Pas op, dat beleefd zijn komt terug in de mode, ooit eens.

XXX

Mijn ervaring met het forum (toch al een dikke twee jaar) is dat hier véél technische kennis zit en er véél mensen zijn die dit willen delen. Ik ben telkens weer verbaasd hoe snel je hier antwoord krijgt. Wim is de koploper wel – volgens mij toch – als ‘t op plaatwerk of techniek aankomt van de oudjes. Ik heb intussen ook al een aantal toffe mensen leren kennen op een RLC, een uitstapje of rit. Leuk zijn de onderwerpen over backdaten, herstellingen,… vooral als er foto’s bijzitten, daar vragen we altijd om hé. 😯
                                Het tricky zijn van een forum, daar heeft diegene die iets post meestal zelf veel in de hand, ik wil maar zeggen dat je altijd moet opletten wat je neerschrijft.

perfect, zoals ik daarnet in een ander draadje postte, vanaf volgende week heb ik eindelijk tijd om vèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèl te gaan tanken :happydance:

XXX

20 april RLC in omgeving Antwerpen, en er zijn er nog andere ook hoor :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.