Hoe Tricky is het forum eigenlijk …

Home Forum Porsche Talk Hoe Tricky is het forum eigenlijk …

• Maker
    Discussie
  • Hoe Tricky is het forum eigenlijk … :popcorn:

Het forum heeft meer dan 5.000 leden, waarvan er hooguit 100-200 regelmatig chatten, waarschijnlijk minder.

En hoeveel bezoeken zijn er door niet geregistreerde leden, waarschijnlijk stukken meer dan nog eens 5.000.

Dus komen hier zo maar 10.000 mensen die mee kunnen lezen.

Wie zijn de bezoekers en leden dan wel?

Ik denk zo maar 98% met een goed hart en goede intenties.

Kans is dus ook groot op aanwezigheid van mensen met slechte intenties, 2% x 10.000 = 200.

Maar ja, hoe slecht zijn die intenties en wat kan men ermee?

Het lijkt me op zich niet zo moeilijk om een vage Hotmail account te openen ofzo, en als lid toch anoniem door het leven te gaan. Of, je kunt je voordoen als who ever je wilt, dat is nu eenmaal zo in het digitaal landschap.

Over criminaliteit. In mijn beleving heeft de georganiseerde criminaliteit het forum niet nodig om z’n targets te vinden, daar zijn meerdere wegen voor. Desalniettemin wil je het ook niet al te gemakkelijk maken qua vindbaarheid, dus laat je foto’s zien zonder nummerplaten.

Zelf zal ik niet snel op voorhand publiceren waar ik wanneer ben, en of ik bijvoorbeeld op vakantie ben ofzo … dat is wel heel erg adverteren met.

Maar echt verstoppen doe ik ook niet meer. Ik ben hier als 911 luftie liefhebber gekomen en alszodanig uit de 911 kast gekomen. Vind het enorm fijn om dagelijks te kunnen levellen zoals op het forum over ons aller virusje. Maar alert zijn we wel, ik bedoel maar, sinds openlijk op het forum is het toch iets meer opletten geblazen ten opzichte van de tijd dat de buren niet eens wisten dat hier een bolide staat. Zo werden we hier vorige week nog gespot door een vaag type, ik had um vol in het vizier, maar kan tuurlijk van alles geweest zijn.

Desalniettemin, de 911 kluizenaar uithangen, daar zijn we klaar mee, daar is het speelgoed en de hobby veels te leuk voor!! Het gaat denk ik om een evenwicht te bereiken tussen speelse naiviteit en gezonde paranoia waakzaamheid. Als ik de Remie uit zou moeten blijven hangen, zou ie wat mij betreft aan de wilgen kunnen …

Ofwel, Bless het forum dat we onze ervaringen, meningen en flauwekul kunnen en mogen delen! :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • mooi gezegd: afsnuffelen :drink:

btw: is er een jaarlijkse happening voor de leden van het forum? zodat we elkaar allemaal is in real life kunnen ontmoeten :drink:
      ik heb buiten Maarten nog niemand ontmoet en zou wel leuk zijn om al de trotste bezitters en hun bolides irl te zien :happydance:
      raf

[quote=”marcolini67″ post=161301] MAAR wat ik wel vind is dat dit toch een gesloten wereldje is waar je zo maar niet komt binnenstappen.[/quote]
        En net DAT wordt door de meeste leden op prijs gesteld :applaus:
        Vroeger, toen we nog werkten zonder systeem van de “eerste 3 posts moeten goedgekeurd worden door een mod” en er kwam hier een nieuw lid zijn velgen verkopen zonder boe of ba stond heel het forum in rep en roer :what:

Nu is er een drempel. Je moet al iets prijs geven voor je erin komt. Dat kan goed zijn dat iemand al van in 2003 meeleest, maar als hij pas in 2014 de eerste keer iets post blijft hij een “nieuw” lid.
        Da’s zoals bij de honden: mekaar eens afsnuffelen 8) :mrgreen:

Wim

[quote=”marcolini67″ post=161327]Wim dit was 1 jaar geleden terwijl ik al bijna zo lang lid ben dan jij! Moet ik telkens ik een vraag stel mij voorstellen ofwa??[/quote]

Helemaal niet, als je dat de eerste keer gedaan hebt kun je daarna gewoon posten, geen probleem.
          Maar als we zien dat het iemand zijn eerste post is, en deze midden in een draadje van iemand anders valt, kan ik dit jammer genoeg niet waarderen, en de andere mods ook niet denk ik.
          Dus stuur ik meestal een PM naar het nieuwe lid wat zich aangemeld heeft met kleine uitleg van hoe en waarom.
          En meestal is daarbij het probleem opgelost, een posten ze daarna vrij zonder zich elke keer te hoeven bewijzen wie ze zijn. 😉

Gewoon een beetje sociale omgang met elkaar is toch veel prettiger, als binnen komen met de vraag van: Hey, ik zoek een Porsche 2.7 wie kan mij helpen of weet er eentje te staan.
          Maar zal dan wel aan mijn leeftijd liggen dan. 😉

Persoonlijk denk ik dat de omgang en integratie op een real life meeting makkelijker is dan hier op het forum. Communicatie zwart wit op een forum zonder nonverbale signalen is veel moeilijker, veel makkelijker mis te interpreteren. Real life heb je sneller door wanneer iemand iets niet serieus meent en kan je sneller relativeren …

Wim dit was 1 jaar geleden terwijl ik al bijna zo lang lid ben dan jij! Moet ik telkens ik een vraag stel mij voorstellen ofwa??

@marcolini67, jammer dat dat je ervaringen zijn, mijn ervaringen hebben me geleerd dat je op de diverse fora enorm moet relativeren, je komt met zoveel verschillende karakters in contact die allemaal een andere opvoeding en opleiding genoten hebben, allemaal wel een andere manier van humor hebben enz… je valt in dergelijke groepen alleen maar goed door je sociaal op te stellen en vooral jezelf te blijven… Ik hou me meestal ook op de achtergrond ‘als’ ik al eens op meetings kom, en ik ben dan het zogenaamde opperhoofd hier… veel van de ervaringen die je opdoet heb je zelf in de hand, en als je het niet probeert zal je het ook niet weten hé, heel wat mensen zijn irl héél anders dan op het forum, het forum is anoniemer, dan zeg je al eens makkelijker dingen anders én (heel belangrijk) worden ze al gauw verkeerd geinterpreteerd…

[quote=”marcolini67″ post=161301]
                  MAAR wat ik wel vind is dat dit toch een gesloten wereldje is waar je zo maar niet komt binnenstappen.
                  Overtuig mij dat ik fout ben, maar dit is het gevoel dat ik na 1 jaar *porsche -forum overhoud en wat mij weerhoud om mij in te schrijven in één of andere meeting. Ik geniet dan nog liever anoniem van mijn zalige BOXSTER![/quote]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook wel wat kan erkennen in wat je hier beschrijft ! Maar dat ligt niet alleen aan dat “gesloten wereldje”, ligt ook deels aan mezelf …

Wim

Amai uw ogen en oren………….dus als jij ergens voor de eerste keer ergens komt stel jij je dus ook niet even voor, en/of een hand geven.
                    En dat laatste hoeft nu hier niet, maar misschien wel in real life.

En dat is het probleem in deze moderne tijd, voeding krijgen of geven we, en het woordje op kennen we niet meer. 💡 😉
                    Maar mooi dat je een droom Porsche hebt gevonden, en geniet lekker in anonimiteit van uw Porsche Boxster. :respect2:

Hoe tricky is dit forum? Ik ga is eerlijk zijn! Ik ben lid sinds 2008 geregistreerd! Sindsdien was ik op zoek naar een *porsche Boxster! Als ik mij niet vergis heb ik vorig jaar voor het eerst is gevraagd wat “het forum” vond van een Boxster die ik wou kopen. Amai mijn ogen en oren! Eerst voorstellen bla bla bla, enz….
                      Ik ben nu ook *porsche bezitter en dit is een droom dat in vervulling is gegaan doch 15 jaar geleden was mijn BMW cabrio ook een droom. Een mens leeft maar 1 keer en is hier maar tijdelijk en dat hebben jullie al zelf kunnen ondervinden, waarvoor zeel veel respect.
                      Mijn persoonlijk gevoel is dat je niet kan uitsluiten dat mensen soms “fake” zijn, dit heeft het forum niet in de hand, MAAR wat ik wel vind is dat dit toch een gesloten wereldje is waar je zo maar niet komt binnenstappen.
                      Overtuig mij dat ik fout ben, maar dit is het gevoel dat ik na 1 jaar *porsche -forum overhoud en wat mij weerhoud om mij in te schrijven in één of andere meeting. Ik geniet dan nog liever anoniem van mijn zalige BOXSTER!

Oeps, :mrgreen: :bounce: , back on topic dan maar weer!

Voor zover ik mee ben is TS= Topic Starter…..en dat ben jij Mart….:)

TS?

Zit je wel in het goeie draadje Wim? 😉

Wim

Eigenlijk weer een leuk topic, want TS vraagt iets over een forum, en na een paar goede antwoorden zitten we weer totaal over iets anders te typen. :think:

:happy: :happy: :happy:

helemaal mee eens, ik snap niet dat sommigen op fb inchecken op bepaalde plaatsen, al dan niet via foursquare, zo geef je zij die het niet zo goed met ons voorhebben echt wel vrij spel :bounce:
                                niet al je fb vrienden zijn immers je vrienden, als je begrijpt wat ik bedoel… :what:
                                een gewaarschuwd man is er twee waard :first:

Inderdaad zeg, al helemaal met google maps, kan je gewoon thuis vanaf de bank de zwakke plekken van een woning of kantoor inspecteren. De eerste officieel aangetoonde poging is ze vorig jaar gelukt hier, maar verder dan een poging zijn ze ook niet gekomen. Daarvoor hadden ze ook al enkele keren in de sloten staan kloppen, idioten. Ik zou ze alsnog graag postuum de hersens in slaan, of heet dat dan ineens voorbedachte rade! :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.