hoe verzetten van 4WD naar achterwiel aandrijving?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 hoe verzetten van 4WD naar achterwiel aandrijving?

  • Maker
    Discussie
  • Dus de vraag is hoe veranderen bij ne 911 carrera4 van 4WD naar achterwielaandrijving? Tzit geen handleiding bij. En hoe kan je zien in wat je staat?

    thx

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”davedavy2″:1ioljlzk]Dus de vraag is hoe veranderen bij ne 911 carrera4 van 4WD naar achterwielaandrijving? Tzit geen handleiding bij. En hoe kan je zien in wat je staat?

      thx[/quote]

      Mag ik je bouwjaar eens hebben er zijn er al bij waar je echter niets aan kunt uitschakelen.

        [quote=”Der Ferry”:1e96ua1s]Die knop dient om het differentieel te blokkeren , vb om uit sneeuw weg te rijden . Er zal een geel lampje beginnen branden naast knop , vanaf dat je sneller dan 40km/h rijdt is het differentieel terug actief en gaat het lampje uit . Enkel de achterwielen aandrijven lukt volgens mij niet , het blijft 69 % achterwielen en 31% voorwielen .
        Misschien had een C2 voor jou beter geweest 😉 [/quote]

        dat klopt je kan niet alleen de achter wielen aandrijven .
        Met de schakelaar kan je het differentieel blokkeren zoals der Ferry schrijft, maar gebruik dit niet op een vaste ondergrond.
        Wel om iets van zand, sneeuw enz.
        Ga er ook niet even mee rijden want de auto is dan op een gewone weg redelijk onder stuurt, hij wil alleen maar recht door.
        En op een gewoon weg dek en dan toch bochten maken zou je wel eens iets stuk kunnen maken aan het diff, er komen hele andere krachten op te staan dan bedoelt.

        robert

          [quote=”Der Ferry”:2e3hqql0]Die knop dient om het differentieel te blokkeren , vb om uit sneeuw weg te rijden . Er zal een geel lampje beginnen branden naast knop , vanaf dat je sneller dan 40km/h rijdt is het differentieel terug actief en gaat het lampje uit . Enkel de achterwielen aandrijven lukt volgens mij niet , het blijft 69 % achterwielen en 31% voorwielen .
          Misschien had een C2 voor jou beter geweest 😉 [/quote]

          Wou dit gewoon even weten. Is trouwens de wagen van mijn vader. Maar hij en pc’s da gaat nog maar internet en forum’s 😆

          Dermee da ik hier wa vraag e.

            Die knop dient om het differentieel te blokkeren , vb om uit sneeuw weg te rijden . Er zal een geel lampje beginnen branden naast knop , vanaf dat je sneller dan 40km/h rijdt is het differentieel terug actief en gaat het lampje uit . Enkel de achterwielen aandrijven lukt volgens mij niet , het blijft 69 % achterwielen en 31% voorwielen .
            Misschien had een C2 voor jou beter geweest 😉

              der zit zo ne knop in waar het sumbool opstaat van de 4 wielen. je kan deze naar links en rechts draaien. Kvraag mij af voorwat deze dan is. Niemand met een 911 carrera4 van ’90?

              S2

                Bij mijn weten is een Carrera4, permanent 4-wiel aangedreven.
                Bij “normaal” gebruik gaat het merendeel van het vermogen naar de achterwielen. Indien deze beginnen doorspinnen zorgt een visco-koppeling ervoor dat een deel van het vermogen naar de voorwielen gaat.

                Dit is natuurlijk ver van volledig, maar het geeft je een beeld.

                  😕

                  S2

                    Je hebt diene kleine pook met een L en een H op en een pookje voor de veldversnellingen en dan heb je nog die grote met de nummertje 1 tot 6 🙂

                    Of was dat bij nen tractor?

                    Ik hoop dat je een grapje maakte 😉

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.