Hoe voor onvoorziene kosten komen te staan

Home Forum Porsche Talk Hoe voor onvoorziene kosten komen te staan

• Maker
    Discussie

• turbo
    Deelnemer

Na weken zandstralen (welliswaar met glasparel, dus geen risico op enige beschadiging aan schroefdraad of fijne onderdelen) van allerhande schroeven, moeren, klemmen,….de onderdelen weggebracht naar een firma in Kinrooi (Belgie) voor alles opnieuw geel te laten passiveren.

Alles afgehaald (zat allemaal in afgesloten emmers) en netjes cash betaald.

Kom ik thuis om alles mooi te sorteren….. WHAT THE FUCK..!! .. alles gewoon naar de kl@#ten :bang: :bang:
      Firma gebeld en ze trekken hun compleet terug…. alles te wijten aan het material krijg ik te horen, dus zij treffen geen schuld?

Ik post dit hier even dat jullie best even goed afwegen waar je dingen laat behandelen. Ik had hier eerder al materiaal binnen gebracht en was best wel tevreden over de service en werk. Wat ik niet wist is dat de firma recent is overgenomen (ben ik pas achter gekomen)

Hier wat foto’s hoe het dus NIET moet
      [url=http://s266.photobucket.com/user/Porscheke/media/20140910_154645_zpsb70acab1.jpg.html]

Ik heb het materiaal ook door een expert laten checken en de oorzaak ligt blijkbaar in:
      Veel te lang in het zuur te laten liggen

Grapje gaat me een dikke duizend euro kosten (alles is herleid tot schrot en dus niet meer bruikbaar) en uren zoeken welke nummer bij welke part hoort om te bestellen 😥

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Waarom zou je een slechte ervaring met een bedrijf niet met naam mogen vermelden.
        Het is toch jou ervaring en die mag je toch delen.
        Zeker als ze niet willen toegeven dat ze fout zitten.

Wat een knoeiboel. Beter energie steken in positieve dingen maar kan mij voorstellen dat ge U droog in
          .. …… gepakt voelt. Zou het op zo veel mogelijke sites zetten, de power van internet durven zulke oelewappers nog wel is verstaan.

Wim

Is balen natuurlijk als je zo iets afgeleverd krijgt.

Maar een kleine tip: in de reguliere handel zijn dezelfde bouten, moeren, clips of andere zaken te verkrijgen, en dit tegen een niet Porsche prijs. 💡

Maakt Porsche ook iet zelf hoor, maar je betaal wel voor het zakje waar dat op staat.
            En kan wel een voorbeeld opnoemen van een forummer die een paar zelftappers nodig had die hij bestelde bij Porsche en bij ons in de schuif lagen tegen een centenprijs. :engeltje:

@ Maarten VR

Alles is schrot, ik ga hier zeker geen item meer van terug plaatsen op mijn Porsche.
              Ik heb de PET lijst op mijn PC, maar geloof me als je zoveel schroeven, klemmen, en klein spul moet gaan opzoeken…..hier ben je effe zoet mee hoor.

Nadeel is wel dat het soms om zeer kleine items gaat en dat het dan soms moeilijk is deze teug te vinden op de PET lijst …maar komt allemaal wel weer goed (hoop ik 😀 )

Anders wil ik wel met jou een dag voor zijn deur gaan staan met foto’s van zijn knoeiwerk en aan iedereen die binnenkomt zo’n flyertje geven met tekst en uitleg. Neen, flauw grapje, heb je er niet aan gedacht om gewoon klacht in te dienen bij politie, dan moet er een pv komen en een vervolg.
                Is natuurlijk negatieve energie en daar hou ik eigenlijk ook niet van. Zonde dat zulke mensen daar ook niet zo over denken, je was waarschijnlijk al geholpen. Indien je nog eens, of iemand anders op het forum, ijzerwerken wil laten doen zoals jij mogen jullie altijd wel iets vragen, ik weet waar je zeker geholpen zult worden met garantie en zeer prijslijk, het is ook een autofreak en heeft een zeer hoog eergevoel, doet zijn werk met passie. Legeringen zijn geen simpele materie.

de PET kan je hier vinden:

Is idd heel jammer, hopelijk kan je nog iets recupereren…

Als je het PET programma hebt van jouw wagen is het redelijk te doen om alle juiste nummers te vinden.
                    Of via Rose Passion, daar kun je ook browsen per schema
                    en onmiddellijk alle schroefjes, boutjes, moertjes,… in je winkelkarretje zetten. 😉

Veel succes. :up:

XXX

Ik heb een collega die zijn rechtsbijstand een advocaat heeft laten afvaardigen om zijn snelheidsboetes voor het gerecht te laten aanvechten (neen, geen cowboyverhaal).
                      Met succes, dus ik zou maar eens navragen je weet nooit, uw geval heeft volgens mijn boerenverstand daar véél meer recht op.

@sensa911; ik post de naam bewust niet omwille van de forumregels hier, maar als je op google “Belgie – pasieveren- Kinrooi” intikt kom je er wel snel achter 😉

Ik heb zelf geen zin meer, na al de discussies om nog meer energie in deze zaak te steken.
                        Ik ga nu uren en uren zoeken naar de juiste code nummers om alles nieuw aan te kopen.

Het is een dure les geweest maar we zullen dit alles maar snel vergeten en door gaan met nieuwe onderdelen, veel keuze heb ik niet

[quote=”Ive” post=180272]pfff da’s dikke pech en kei harde zonde.
                          Maar om ff te antwoorden op Peter_targa_84: Daar komt de rechtsbijstand van de autoverzekering niet in tussen hoor. Die dient alleen voor geschillen in ongevallen. helaas[/quote]

Ive: ik heb indertijd motorschade opgelopen ( zie eerder post hier van mij ) dus geen ongeval
                          mijn rechtsbijstand van de autoverzekering is nu aan het procederen tegen de vorige verkoper van mijn P.
                          @ Turbo je kan het altijd vragen aan de verzekering.

Als halve Limburger ben ik niet fier op mijn Provinciegenoten! Wie was het eigenlijk of is het tegen de regels van het forum om dat de vragen?

Als brave burger inderdaad netjes betaald. 😥

Had hier eerder al werk laten uitvoeren en toen was het in orde, dus vandaar dat ik het werk niet gecontrolleerd had ter plaatse
                              Ondertussen ben ik er achter gekomen dat de frima overgenomen is. 😕

Ik heb als laatste nog voorgesteld om me het “pasieveerwerk” terug te vergoeden, en zelfs hier waren ze niet toe bereid.
                              Dit was voor mij de druppel. :what: :what:

Ik maak zoveel mogelijk “reclame” voor deze bende kl@”… opdat geen enkel van ons hier nog hetzelfde zal meemaken.

Lang zal deze service niet blijven duren…. ik noem het zelf zeer onproffesioneel gedrag en de klant wordt wandelen gestuurd met de boodschap zoek het zelf maar uit

Ive

helaas, maar +1

Verzekering zal toch eens lachen vrees ik. Het bedrijf heeft gewoon een fout gemaakt en bij afhaling had men het resultaat moeten bekijken en onmiddellijk zijn ongenoegen laten blijken en zeker niet betalen. Als ze dan nog bij hun standpunt blijven een expert zijn oordeel laten vellen. Natuurlijk als het over een relatief klein bedrag gaat en ge moet een expert aanstellen en advocaat eventueel…. ge weet al waar ik naar toe wil. Dus was het misschien beter geweest ter plaatste het resultaat gecontroleerd te hebben en dan eventueel voet bij stuk gehouden en het bedrijf te overtuigen om hun fout in te zien. Trouwens indien het ligt aan het materiaal dan hadden ze u toen al hierop moeten wijzen dat er problemen kunnen voordoen. Zij zijn de vakman niet? 🙂
                                  Dit is vrees ik duur leergeld.

keer tot daar gaan met gans die emmer mee….
                                    Een beetje vakman, weet dat hij met zo iets zwaar de fout is ingegaan. Trachten overeen te komen om een nieuw setje vijzen/bouten/moeren aan te kopen op zijn kosten.

Voor de vespa’s kan je bvb een set kopen voor elk model, hier zit alles in. Weet niet in hoeverre dit kan bij Porsche….?

Vredegerecht zou ik hiervoor niet doen. Dat is het toch niet waard…..al die negatieve energie die je daar moet insteken.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.