Home › Forum › Zeverhoekje › Hoe werkt Ebay en ervaringen omtrend
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 2 maanden geleden door Setakira.
-
MakerDiscussie
-
24 juni 2006 om 16:44
Wat de meeste Ebayers niet weten is dat de optie ” Onmiddelijk kopen ” automatisch vervalt bij het eerste normaal bod. De verkoper heeft ook geen reserveprijs ingeschakeld en zal dus, volgens de Ebay regels, aan de HOOGSTE bieder moeten verkopen !!!!!!
Het is niet echt wat ik zoek maar heb toch contact opgenomen met de verkoper, zijn prijs is 15000, met werk aan interieur.
Daar komen nog vodden van !!!!! 😈
TO BE CONTINUED……
-
MakerDiscussie
-
Intresten? Kunnen die gasten dan niet tellen?
Als je het bedrag betaald hebt in het begin zoals het hoort (alhoewel niet zoals het hoort want item was niet verkocht maar allé 🙄 ) en zij zijn dat vergeten te noteren. Dan heb jij bewijs dat je op laat ons zeggen 1/1/1970 het betaald hebt.
Hun intresten beginnen te tellen voor iedere maand dat er later dan 1/1/1970 werd betaald. Dus bewijs intresten is makkelijk.Maanden te laat betaald = 0
intrest% op 0 = 0Bewijs intrestbetaling is dus een groot wit blad met een grote zwarte NUL in het midden 8)
allez vooruit, the story continues, vandaag opnieuw een aanmaning gekregen, nadat ze eerst toegaven dat het reeds betaald was , eisen ze in hun opnieuw opgestuurde aanmaning terug het reeds betaalde bedrag én de interesten die lustig blijven doortikken…
Ik heb hen opgebeld, eerst met rede en redelijk kalm (tiens kan ik dat dan toch?) het hele verhaal gedaan en dan begon de discussie, ik moest het weer maar eens opnieuw bewijzen, ik heb nu intussen al drie keer een betalingsbewijs gestuurd, 1x per fax en 2x per post.
Vandaag dus voor de 4e keer per fax terwijl de persoon via mn gsm bevestigde dat het binnenkwam.
nadat ze zei , ja ik zie het dat is inderdaad al lang geleden betaald zei ze doodleuk , nu het bewijs van de interesten nog !
Ik heb hen gezegd dat als deze pesterij niet stopt ik een klacht ga indienen… nu ben ik het echt beu !
Ik gebruik al jaren eBay, en eigenlijk nooit echt problemen gehad met eBay zelf. Wel al ‘n paar keer met kopers/verkopers, maar doorgaans loopt alles prima…
[quote=”Setakira”:3er30k7e]Mag dat volgens de wet wel de kosten doorrekenen aan de klant?
Mijn vader is ook zelfstandige en heeft altijd gezegd dat kosten van deurwaarder bijvoorbeeld moeilijk of niet kunnen overgehaald worden op de niet betalende klanten (heb ik altijd straf gevonden). Hoe zit dat dan bij zo’n incassobureau?[/quote]
Die wet is vorig jaar gewijzigd, wanneer door een rechtbank of vredegerecht een betaling afgedwongen is dient de klant alle kosten te dragen die de schuldeiser gemaakt heeft om de bedragen in te vorderen, maar in de praktijk lukt dat niet altijd, zo heb ik een rechtzaak gewonnen maar mijn advocaat was “vergeten” die kosten te recupereren en ik zit intussen dus al een jaar te wachten op een aardig bedrag dat ik wel heb mogen voorschieten 🙁
Mag dat volgens de wet wel de kosten doorrekenen aan de klant?
Mijn vader is ook zelfstandige en heeft altijd gezegd dat kosten van deurwaarder bijvoorbeeld moeilijk of niet kunnen overgehaald worden op de niet betalende klanten (heb ik altijd straf gevonden). Hoe zit dat dan bij zo’n incassobureau?
Er zijn veel buro’s die zich “incassoburo” noemen maar die hebben geen poot om op te staan !
Enkel na een uitspraak van een rechtbank en/of via een deurwaarder kunnen ze je echt dwingen.
Buiten dreigen enz kunnen ze je niet echt iets maken.En dan de kosten die ze durven aanrekenen ! Schandalig gewoon.
Dat kunnen ze helemaal niet hard maken.ik ga eens afwachten wat er gebeurd…
ik hou jullie op de hoogte…inderdaad moest dat zo zijn zou het makkelijk zijn een incassobedrijf te runnen, gewoon voor iedereen ten onrechte en dossier openen en dan kosten doorsturen, wel een gat in de markt mocht dit zo kunnen 😕
Kosten niet betalen, het is tenslotte Ebay die de opdracht heeft gegeven aan het Incasso buro. Jij moet voor deze kosten niet opdraaien.
Als zij bevestigen dat je hebt betaald is al wat NA de betaling gebeurd niet voor jouw.Zij proberen uiteraard !!!!!!!!! Hollanders zekers ??
Administratiekosten moeten altijd betaald worden of je nu gelijk heb of ongelijk, het kost moeite om het dossier terug te openen en dit in te kijken 🙄 😉
allez het is alsof ze het rieken, net nadat ik dit gepost heb krijg ik telefoon van het incassobureau, het is idd 6 maanden geleden betaald, de interesten laten ze dus vallen maar de kosten zal ik toch nog moeten betalen ondanks het feit dat hun klant de fout gemaakt heeft… 😕
Fijn is dat !
ik ga hier niet mee akkoord, en dan zegt die trut dat ik dan beter een advocaat onder de arm neem en een zaak aanspan om daar onderuit te komen… zijn ze nu helemaal ? 👿
[/b]Straf verhaal Dave, nu is nogmaals bewezen dat je altijd bedrogen wordt op de één of andere manier…
ik heb ook al heel wat gehandeld op ebay, maar na vandaag nooit meer !!
ik heb dus iets proberen te verkopen op ebay, dit raakte niet verkocht, heb het dan ingehouden en doorgegeven dat het niet verkocht was, vervolgens krijg ik een factuur dat ik toch mn commissie moet betalen , ik mail dus een klacht, geen reactie, ik start een geschil via de website, geen reactie, na wat zoeken vind ik een nummer en bel ik hen.
Ze zeggen dat ik het niet doorgegeven heb dat het niet verkocht was en dien vervolgens toch te betalen… (dom geweest dat ik het niet had afgeprint maar ja welke waarde heeft dat , dat kan je toch ook vervalsen ?) na een aanmaning besluit ik dan toch maar om die 74 euro te betalen… (grrrrr)
en nu 6 maanden na die betaling krijg ik van interum incasso (incassobureau) aangetekend een rekening , onmiddelijk te betalen van die reeds betaalde 74 euro + intussen na 6 maanden 6x 20 euro intrest + kosten voor briefwisseling nog eens 40 euro.dat is dus 74 euro + 160 euro kosten voor iets dat al betaald is !!!
ik bel interum incasso en zeg hen dat ik het betalingsbewijs zal doorfaxen, hun reactie is: ja meneer maar zo een bewijsje kan je makkelijk namaken hé, als onze client zegt dat het niet op zn rekening gekomen is gaan wij verder u dient dus te betalen, en indien het nu toch betaald mocht blijken dient u de interest en de kosten toch te betalen want die kosten zijn nu eenmaal gemaakt voor u !
Het scheelt dus niet veel of ik schiet uit mn sloffen en ga ebay in zwitserland persoonlijk mn gedacht zeggen hé !!!!
dank u wel ebay
Ben benieuwd of ik reactie ga krijgen op mn laatste mail van vandaag…
Anoniem29 juni 2006 om 01:13ik heb ook al wel wat gekocht op ebay, ga het altijd halen en betaal ter plekke na keuring van de goederen. Ben voor mijn kuipjes zo eens naar munchen gereden. Altijd een avontuur 🙂 )
Ik heb daar ook zo een probleem gehad en dit zit trouwens nu al bij een advocaat omdat hij me niet gerust laat. De verkoper wil me 2 keer laten betalen en het gaat zelf maar over 54 euro.
Ik doe er zeker geen zaken meer neem dat gerust aan van mij.Luc
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.