Home › Forum › Zeverhoekje › Hoe werkt Ebay en ervaringen omtrend
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 5 maanden geleden door Setakira.
-
MakerDiscussie
-
24 juni 2006 om 16:44
Wat de meeste Ebayers niet weten is dat de optie ” Onmiddelijk kopen ” automatisch vervalt bij het eerste normaal bod. De verkoper heeft ook geen reserveprijs ingeschakeld en zal dus, volgens de Ebay regels, aan de HOOGSTE bieder moeten verkopen !!!!!!
Het is niet echt wat ik zoek maar heb toch contact opgenomen met de verkoper, zijn prijs is 15000, met werk aan interieur.
Daar komen nog vodden van !!!!! 😈
TO BE CONTINUED……
-
MakerDiscussie
-
Vandaar dat je best voor kleinere bedragen met Paypal betaalt.
Heb het ook al voorgehad, betaald voor iets dat nooit aangekomen is. Via Ebay bij Paypal een case gelogd voor niet ontvangen object.
Heeft wel twee maanden geduurd maar heb mijn geld terug gekregen.En voor grote bedragen, zoals bv een auto, die je in het buitenland koopt gebruik je best een ESCROW service. Daar betaal je wel een beetje voor maar zowel de verkoper als de koper zijn beschermd en de deal is pas rond als beide partijen tevreden zijn.
zo loop je ook niet het risico dat ze met je geld gaan lopen !och je moet eerlijk verkopers hebbe maar als het niet doorgaat dan doet ebay ook niks ik heb ooit een paar schoenen gekocht dik betaald en nooit iets aangekomen klacht tegen die persoon gaan neerleggen maar allemaal zonder gevolg
ooit met duitser gehandeld wou zijn iban code niet geven om zo de betaling te doen een paar dagen erna brief van incasso in d ebus nu mag hij zijn lichten nu steken waar de zon niet schijnt zo werkt het hier niet met mij
ik wou betalen met eban maar hij wou via zo 1 of ander ander betaal ding maar dat lukte mij niet dus
soms doen ze echt moeilijk
[quote=”wekki”:o7onfnvx]ebay, kan je dus ook als verkoper serieus in’t zak gezet worden ofwa?[/quote]
ALTIJD goed opletten en zien dat je eerst de centen hebt alvorens je object op te sturen !
Zoals bij alles je verstand gebruiken hé
Voor grote bedragen en handel met het buitenland kan je best een goede ESCROW service gebruiken. Ik dacht zelf dat ebay er een paar aanbeveelt.
Voor kleinere bedragen is Paypal dan weer goed. daar heb je een buyer-protection.
Die werkt traag maar werkt wel. Spreek uit ervaring…[quote=”ferdy”:4px6nsxz]WOW, bedankt Stef
Men is nooit te oud om iets te leren, maar kan je mij dan verklaren hoe zij achterhalen dat biedingen met verschillende pseudo’s van dezelfde PC komen ???? Ik dacht aan het I.P. address maar blijkbaar is het anders.
Of zouden wij een EBAY forum starten !![/quote]
het beste denk ikebay, kan je dus ook als verkoper serieus in’t zak gezet worden ofwa?
WOW, bedankt Stef
Men is nooit te oud om iets te leren, maar kan je mij dan verklaren hoe zij achterhalen dat biedingen met verschillende pseudo’s van dezelfde PC komen ???? Ik dacht aan het I.P. address maar blijkbaar is het anders.
Of zouden wij een EBAY forum starten !!
[quote=”ferdy”:tb6wzxg0]Helemaal akkoord, maar je moet dan 2 zaken in het oog houden.
1)Als je op je eigen spullen zit te bieden en je hebt uiteindelijk je eigen rommel gekocht, dan ga je toch de commissie op de verkoop moeten betalen.
2) Vroeg of laat krijg je last met Ebay en zal je geschorst worden, vergeet niet dat elke PC een uniek I.P. ADDRESS heeft en dat zij van ieder bod weten van welke PC het bod komt. Je kan onder 25 verschillende namen bieden, toch blijft je I.P. ADDRESS altijd hetzelfde.
Ik koop en verkoop op Ebay sinds 1999 en heb vandaag 1648 feedbacks.
Ik denk dat je mij niet veel gaat leren over Ebay.[/quote]
Ik hou ook van eerlijk maar dat geld niet voor iedereen op ebay hé.
Heb ook al wel wat op ebay gekocht en verkocht…Dat vast IP adres klopt niet echt. naargelang je provider is er een bepaalde leasetermijn van het IP adres bepaald via hun DHCP server. Elke keer je de PC opnieuw opzet krijg je een ander IP… test dit maar eens met een ipconfig.
Iedereen een vast geven is onmogelijk. Het enige vaste is eigenlijk je MAC adres, het hardware adress ven je NIC (Netwerk kaart). Maar met Windows XP kan je zelfs dit aanpassen naar buiten toe en een ander “spoofen”. Zo geraak je bv ook zeer makkelijk binnen op Wireless netwerken die DHCP security gebruiken. Stelt eigenlijk niks voor…Wil je zeker niks leren over ebay hoor maar gewoon even aantonen dat “vals” spelen heel simpel kan zijn.
Ik heb het ook al voorgehad dat ik hoogste bieder was en de aanbieding werd beeindigt… Kan je niks tegen beginnen, hoe spijtig dat ik dit ook vond. Je kan dan zelfs geen negatieve feedback meer achterlaten
😥OEEEPS, STEF
Inderdaad, dit is de enige oplossing en moet gebeuren 24 uur voor het einde van de veiling.
Hij kan best zijn veiling opnieuw listen met een reserveprijs.
Ik weet niet wat jij ervan denkt maar voor 15000 knotsen moet zo’n wagen in orde zijn.
Volgens de verkoper hebben er ratten in de bestuurderszetel gewoond, mankeren er knoppen aan het dashboard, tapijten zijn erbij maar los en voorral : er zit geen hemel in de wagen, hij is er ook bijgeleverd, maar plaatsen moet nog gebeuren en alle ruiten moeten er terug uit, naturellement
A part ça, encore quelques bricoles !!!!!
[quote=”ferdy”:3ecvvt0v]Helemaal akkoord, maar je moet dan 2 zaken in het oog houden.
1)Als je op je eigen spullen zit te bieden en je hebt uiteindelijk je eigen rommel gekocht, dan ga je toch de commissie op de verkoop moeten betalen.
2) Vroeg of laat krijg je last met Ebay en zal je geschorst worden, vergeet niet dat elke PC een uniek I.P. ADDRESS heeft en dat zij van ieder bod weten van welke PC het bod komt. Je kan onder 25 verschillende namen bieden, toch blijft je I.P. ADDRESS altijd hetzelfde.
Ik denk dat je mij niet veel gaat leren over Ebay.[/quote]
Helemaal goed voor je 😉Helemaal akkoord, maar je moet dan 2 zaken in het oog houden.
Ik denk dat je mij niet veel gaat leren over Ebay.
[quote=”ferdy”:5h6osedy]Hoezo !!!! denk eens goed na, als er niemand anders een bod doet, gaat de verkoop door aan 10.000 €uro.
Ebay is geen spelletje, het is een VEILING site, als je daar iets te koop aanbied ga je akkoord met de algemene voorwaarde en moet je verkopen aan de hoogste bieder bij afloop van de veiling.
Deze verplichtingen moet je nakomen, gerechtelijke vervolgingen zijn in deze gevallen ZEER courant.
Als het om een paar postzegels gaat, riskeer je maar weinig, als het om 10.000 euro gaat kan het een heel andere zaak zijn. ❗ [/quote]De verkoper kan steeds de aanbieding vroegtijdig beeindigen…
Veel verkopers hebben 2 accounts of meerdere, waardoor ze gaan bieden op hun eigen advertentie om de prijs hoger te krijgen, let hier voor op en ga dus niet hoger dan je maxmimumbog, tenzij je het echt wil hebben
Ik ben ook op de hoogte hoe Ebay werkt hoort, zit er zelf op 😉
Hoezo !!!! denk eens goed na, als er niemand anders een bod doet, gaat de verkoop door aan 10.000 €uro.
Ebay is geen spelletje, het is een VEILING site, als je daar iets te koop aanbied ga je akkoord met de algemene voorwaarde en moet je verkopen aan de hoogste bieder bij afloop van de veiling.
Deze verplichtingen moet je nakomen, gerechtelijke vervolgingen zijn in deze gevallen ZEER courant.
Als het om een paar postzegels gaat, riskeer je maar weinig, als het om 10.000 euro gaat kan het een heel andere zaak zijn. ❗
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.