Hoe zit dit nu werkelijk ????

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Hoe zit dit nu werkelijk ????

• Maker
    Discussie
  • In mijn zoektocht naar een geschikte 996 turbo cabrio of een 997 turbo cabrio kwam ik deze auto tegen.
    http://nl.ww3.autoscout24.be/classified … firmation&

Zo op het oog een mooie auto en voor ons de mooiste kleurcombi. Helaas een automaat, en bouwjaar 2011 komt in mijn beleving niet overeen met de foto’s, maar soms kan je niet alles hebben, dus toch maar meer info opgevraagd.
    Kreeg twee extra foto’s , die van het boekje (eerste beurt in 2013 bij 45000 km ?? en tweede beurt in juni 2015 bij 71.000 km), verder schoon boekje. Ook een foto met het chassisnummer (wpozzz99z8s706029). Dus is even wat gegoogled: en als ik op renntech dit VIN nummer invoer kom ik op de volgende gegevens:

Porsche 911
    Model 997 – Manufacture Year 2008
    Carrera Coupé (RoW spec)
    3.6-Ltr, 325-bhp, Flat 6-Cyl, 6-Spd Std, 5-Spd Auto, Bosch ME-7.8

Dus blijkbaar niets geen turbo, niets geen cabrio. Zie ik iets over het hoofd (in mijn gebrek in Franse taal waardoor ik de advertentie niet geheel kan ontcijferen), of worden de kopers hier gewoon 100% opgelicht?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Ive

Ik blijf er bij, volgens mij kloppen de foto’s niet met de gegevens in de advertentie.
      Een 997 met 325pk tover je zomaar niet om tot een Turbo(look)
      :coolness:

S2

Deze morgen gewoon even bellen naar Carrera en je weet meer 🙂

Zo simpel kan het soms zijn 🙂

Voila, hierboven staat het dan al verkeerd… :salut:

[quote=”Mushroom” post=221108]
            Hoe zeker ben je van die VIN, en hoe zeker ben je dat een nul in die VIN een nul is en niet de letter O[/quote]

de letter O mag nooit in een chassisnummer gebruikt worden, een O is dus altijd een nul 😉

auto kan perfect 3jaar in showroom hebben gestaan alvorens in te schrijven, of een tijd op Z platen hebben rondgereden terwijl deze nieuw was

volgens mij is het chassisnummer weldegelijk van een cabrio, maar van een C2S

VIN is juist, zo staat het op de sticker in het bijbehorende boekje (volgens handelaar). auto is 2008 uit de fabriek geleverd, volgens de VIn als zijnde Carrera coupe met 325 PK, staat nu als Turbo te koop. Is door Carrera Motors in 2011 op kenteken gezet. Veel vraagtekens dus rondom deze auto. Ik ga er dus maar met een grote boog omheen. Hopelijk heeft iemand nog wat meer informatie en hopelijk kan ik hiermee iemand van een miskoop weerhouden.
              Nu weer op zoek naar een betrouwbare 996 turbo cabrio of 997 turbo cabrio :driver:

de kleur combinatie is idd zeer uitzonderlijk maar het jaar tal klopt zeker niet! Hij heeft wel de spyder velgen van de GTS en carbon remmen. Prijs kan ik weinig over zeggen , ik zou een bezoekje brengen en de wagen eens inspecteren. Het is een tiptronic met PDK look. Er is een aerokit geplaatst maar zonder de spoiler. Het is een mix…

Moet mij nog eens in de 997 Turbo verdiepen pesies, ‘k dacht dat dit de facelift was :mrgreen:

Is een 997 mk1 die tot 2009 in productie was, dan was de mk2 er met de directe injectie (model als PDS). Dus als 2011 is dit mss over de inschrijving niet over modeljaar, dit is max modeljaar 2008.

Ive

Volgens mij was in 2011 al lang de tweede versie van de 997 uit. Dus de facelift-versie. En die ziet er toch anders uit dan de wagen op de foto’s.
                      Dus ofwel klopt de advertentie niet, ofwel de foto’s.
                      Maar dat er iéts niet juist is, is zo klaar als een klontje :wtf:

Uw link hierboven werkt niet, die uit jouw eerste post hieromtrent werkt wel

Klik

Auto is van 06/2011, toen de 991 nog niet uitgerold werd 💡 het model klopt dus met wat je te zien krijgt.
                        Hoe zeker ben je van die VIN, en hoe zeker ben je dat een nul in die VIN een nul is en niet de letter O

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.