Hoera een zusje erbij – 944 S2 3.0 Cabrio rood

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Hoera een zusje erbij – 944 S2 3.0 Cabrio rood

  • Dit onderwerp bevat 53 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door F.
  • Maker
    Discussie

  • Herman Reniers
    Deelnemer

      Waar een trip naar het Gardameer, tijdelijke onthouding door te lange onbeschikbaarheid van de 997 en last but not least een cursus polieren al niet kan toe leiden : gisteren overeenkomst getekend voor aanschaf van een ‘mooie en rooie’ 944 cabrio bouwjaar 1990. Dat krijg je ervan als The Fab, Harley G en Floere hun microben rondzaaien.
      Nu nog even zien uit te pluizen hoe wagen uit NL dient Ingevoerd. Uit ervaring met DLD weet ik dat ze daar dienden uitgeschreven maar over NL lees ik dat dit net NIET mag, kan iemand adviseren, ook gezien de rode dame met (of ondanks) haar 25 lentes in aanmerking komt voor een oldtimerbordje ?
      Lakwerk heeft wel flink geleden en is daardoor ideale case voor ‘The proof of the pudding is in the eating’ : Sven z’n cursus en nog meer z’n simoniseer euh excuus detailing producten zullen van pas komen en hard nodig zijn.

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
      • [quote=”icepo” post=218868][quote=”DST” post=218862]En 400 stuks van de 924 werden gemaakt door Tupperwaere en daar vragen ze nu zot geld voor :happy:[/quote]

        Dringend es nen home party organiseren dan :-)[/quote]

        Schitterende humor hier op het forum! :respect2:

        @ DST Misschien moeten we eens een meeting met CS’en bij den Aldi organiseren? :coolness:

          [quote=”Herman911″ post=218809]een trip naar het Gardameer, tijdelijke onthouding. microben rondzaaien.

          de rode dame met haar 25 lentes is daardoor ideale case voor ‘The proof of the pudding is in the eating’ [/quote]

          Herman, ik heb even al het overbodig uit je openingspost gehaalden wat er dan overblijft staat hierboven!

          Proficiat met de aanwinst, :first: zeg tegen Totmbo dat ik nu een keer met haar in de cabrio wil meerijden! :drink:

            [quote=”DST” post=218862]En 400 stuks van de 924 werden gemaakt door Tupperwaere en daar vragen ze nu zot geld voor :happy:[/quote]

            Dringend es nen home party organiseren dan 🙂

            XXX

              LOL DST :happydance:

                En 400 stuks van de 924 werden gemaakt door Tupperwaere en daar vragen ze nu zot geld voor :happy:

                  [quote=”DST” post=218858][quote=”youyou” post=218841]:hail: dikke welgemeende proficiat. DST uwe marketing werkt uitstekend al moet ik zeggen dat het product zichzelf verkoopt hé :D[/quote]

                  Mijne marketing geldt vooral voor de 968-jes hé :driver: :driver:
                  Deze zijn wel voor 80% verschillende hé (volgens Porsche dan toch :sarcastisch )

                  Nen 944 was gene echte porsche heb ik hier net nog gelezen 😈 😈 😈 :mrgreen:[/quote]

                  Heeft er hier al iemand geschreven dat een 968 cs nen 968 van den aldi is.
                  Bij deze dus :happy:
                  En verder is nen 924 nen volkswagen, nen 944 is nen 924 met aangepaste software.
                  De 928 is een prototype van de panamera zonder 4 deuren want toen hadden ze nog zoveel samengestelde gezinnen…
                  Ik begrijp niet dat iemand daar geld wil aan geven, iedereen koopt toch een 911.

                  PDS

                    Proficiat Herman ! 😆

                      [quote=”youyou” post=218841]:hail: dikke welgemeende proficiat. DST uwe marketing werkt uitstekend al moet ik zeggen dat het product zichzelf verkoopt hé :D[/quote]

                      Mijne marketing geldt vooral voor de 968-jes hé :driver: :driver:
                      Deze zijn wel voor 80% verschillende hé (volgens Porsche dan toch :sarcastisch )

                      Nen 944 was gene echte porsche heb ik hier net nog gelezen 😈 😈 😈 :mrgreen:

                        Leuk!

                        Wim

                          Gefeliciteerd met de aankoop. :up:

                          F

                            Proficiat met de nieuwe aanwinst. Zo kan ne mens voor de prijs van de herstelling van een moderne Porsche al eens een volledige oude Porsche aanschaffen hé 😉

                              :hail: dikke welgemeende proficiat. DST uwe marketing werkt uitstekend al moet ik zeggen dat het product zichzelf verkoopt hé 😀

                                vooreerst proficiat met de uitstekende keuze en de aankoop. :respect2:

                                er is nog een derde mogelijkheid om de auto (administratief) uit NL te halen:
                                – de verkoper rijdt met de auto tot bij de koper in B met NL kenteken en dito verzekering. dan de normale transacties mbt betaling.
                                – je brengt de verkoper terug naar huis met jouw DD en passeert onderweg aan de grens (of eender welk kantoor in het land) bij een RDW kantoor waar de verkoper z’n nummerplaten inlevert en de auto laat uitschrijven. tegelijkertijd wordt genoteerd dat de auto voor export bestemd is en als de koper er bij is wordt direct diens naam genoteerd.
                                – koper krijgt de autopapieren en brengt de verkoper verder terug naar huis.

                                zo kost het minder dan een tijdelijk NL kenteken aanvragen + verzekeren, of takelwagen, of trailer huren, … maar de verkoper moet wel willen mee stappen in dit verhaal.

                                nog een TIP als je naar de douane en DIV gaat: neem alles mee wat op papier staat van de auto. uit het blote hoofd vragen ze bij de douane uiteraard de exportpapieren maar ook een kopie van de aankoopfactuur. en vooraf eens bellen naar het douanekantoor kan ook nooit kwaad. FOD financiën heeft na de zoveelste herstructurering heel wat kantoren gesloten + openingsuren voor particulieren aangepast !

                                PS: dat de 944 (s2) in opmars is, ook op dit forum, is niet zonder reden. de huidige eigenaars zijn goede ambassadeurs voor nu nog betaalbaar porsche rijden. er zijn er zelfs die beweren liever met de 944 cabrio te rijden dan met hun 964, zeker als totmbo mee rijdt.

                                  Is dus niet anders.dan uit Duitsland als ik het zo lees Icepo,, dacht NL andere regeling, tks.
                                  Live aflevering uit De collega’s klopt helemaal, inderdaad al paar keer meegemaakt, niet te filmen, daarom irl zeer aanbevolen. En dat alles inderdaad voor geen geld :applaus:

                                    Je gaat samen met de vorige eigenaar naar de RDW.
                                    Om de wagen naar hier te krijgen zijn er 2 manieren.
                                    Op een trailer zetten of met exportkentekens tot hier ermee rijden.
                                    exportkenteken kan je bij een rdw station regelen, inclusief verzekering kost dat iets van een 160 euro.
                                    Dit kenteken is dan 14 dagen geldig.

                                    Daarna ga je met die papieren in belgië naar de Douane(kost 10 cent en meestal krijg je gratis een reproductie van een aflevering van de collega’s live te zien). Met die documenten ga je naar je verzekeraar.
                                    Daarna ga je naar de keuring.
                                    Een oldtimerkeuring kan je in de meeste stations gewoon doen door aan te schuiven, even bellen met de stationschef kan nooit geen kwaad op voorhand.
                                    Nu je ook een groene kaart te pakken hebt kan je ofwel u papieren opsturen naar de DIV.
                                    Of als je geen zin hebt om te wachten tot dat ze tijd gevonden hebben om uw dossier te behandelen is er nog een andere oplossing.
                                    Je kan ook zelf naar een kantoor van de DIV gaan. Met 1 uur verlof lukt dat meestal niet trek daar best wat tijd voor uit.
                                    Door zelf te gaan heb je normaal gezien de volgende werkdag je papieren en je nummerplaat in je bus.

                                    Als je de auto zelf wil gaan halen.
                                    Ik heb recent voor mijn 924 turbo een takelwagentje(rijbewijs B) gehuurd.
                                    Kost tussen de 100 à 150 euro.

                                    De auto is indischrot rood?

                                    Ik lees daar ook iets in je tekst dat een auto niet zou mogen uitgeschreven worden in Nederland?
                                    Iedere eigenaar wil daar een vrijwaringsbewijs zodoende is die niet meer verantwoordelijk voor de auto op de weg.
                                    Dus dat klopt niet echt.

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.