Dat is een beetje lastig communiceren in cm. Je hebt met meerdere afstellingen te maken, denk ook dat de hardheid van je verenset een rol speelt, wellicht dat de bandensoort of merk ook nog van invloed is. Als je ze zo scherp mogelijk wilt zetten, is het toch ook een kwestie van proberen of het kan. Bochtige heuveltjes op en af, stevig optrekken, maar juist ook stevig remmen en scherp insturen, en kijken of ze vrij blijven, dan staan ze goed. Zo niet, dan weer afstellen, net zo lang tot ze goed staan.
Maar die setup, met je neus op de wielkassen, is heel lastig, denk dat je snel de neiging hebt om ze meer naar buiten te zetten dan nodig of mogelijk. Om ze perfect te zetten, kost nu eenmaal tijd en aandacht.
Bij mij zijn de velgen onlangs gerenoveerd, en aan de voorzijde moeten de mofjes van de veren worden vervangen. Daarna wil ik um ook weer helemaal strak gaan zetten en uitlijnen. Want je hebt er wel heel veel plezier van als het allemaal optimaal staat! Maar pemig, heb er dus net nieuwe sloffen onder liggen, terwijl ik er eigenlijk een bandenmaatje breder op had kunnen/moeten gooien, had niet in de gaten dat ik met verbrede velgen rond rij … :bounce: …nou ja, over 5 jaar dan maar een maatje breder erop, of de velgen terug naar originele breedte zetten … Time will tell!:
Ter illustratie … kijk zelf maar qua centimeters … de voorste zijn jouw bandenmaat (+ verbreed) + 15mm spacers.