Home › Forum › Porsche Talk › Hoeveel % korting op nieuwe Porsche
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 7 maanden geleden door eri.
-
MakerDiscussie
-
13 september 2014 om 16:56
Beste Porsche rijders,
Afgelopen week ben ik bij een Porsche dealer gaan kijken voor een nieuwe Macan of Cayenne.
Op de Macan kreeg ik 4% en op de Cayenne 5% korting.
Ik heb verder nog niet onderhandeld, maar wat zijn jullie ervaringen met de kortingen op een nieuwe porsche?
Ik heb geen auto om in te ruilen.Gr,
Jerome -
MakerDiscussie
-
Voor zover ik weet, betaal je dan in Duitsland de prijs zonder btw, en betaal je de btw bij invoer in Belgie…21 procent dus, en dan nog 2 keer niks voor het roze inschrijvingsformulier.
Collega bestelde bij Audi UK een linksgestuurde A5 3.0 TDI , voerde die in in Belgie en was 17.000,- euro goedkoper af dan hier in Belgie. Daar had de toen lage GBP ook iets mee te doen, natuurlijk, maar soit…
En wat kost de invoer dan naar Belgie of bestaat dat bij jullie niet. 😐
Bij ons komt er dan de BVB nog bij dus voordeel is dan snel weg. 💡
Stuttgart showroom rechtover fabriek :
14% op een 991 GT3
17% op een nieuwe 991 turbo S
22% op een panamera E-hybridIk durf het bijna niet te vernoemen, maar wat denk je van de opgelegde belastingen. 😳
En de maximale korting hier in Nederland voor particulieren is 5% op een nieuwe auto, maar meeste blijven hangen op 3%
Niet enkel Porsche hoor andere merken is hetzelfde of nog erger.
De meeste Porsches zijn stukken goedkoper in de US dan hier.
Ze krijgen daar korting voor de overzet met de boot denk ik 😉Ik zou de Macan dan in de USA bestellen denk ik.
Hoe is het toch mogelijk dat die wagen daar zoveel goedkoper kan worden verkocht dan hier????
Onder de $51.095 tegen €60.800 hier 🙄 :puke:http://www.motorauthority.com/news/1032686_porsche-exec-confirms-macan-s-diesel-for-u-s?fbfanpage
Iedereen bedankt voor de tips!! ik ga er mee aan de slag.
En ik laat jullie weten wat het geworden is.Iedereen bedankt voor de tips!! ik ga er mee aan de slag.
En ik laat jullie weten wat het geworden is.[quote=”pds trading” post=179375]…Je kan beide ook makkelijk vinden bij niet officiële dealer.
Garantie is dan ook geen probleem want dat gaat sowieso toch via Porsche…Kan je hem wsl goedkoper en vooral sneller hebben :think:[/quote]idd ook een goede sugestie. ga mss ook eens langs bij LTF in Geel op de Antwerpseweg.
Dag,
Toen ik in april prijs liet maken voor een nieuwe Carrera 4 kreeg ik zowel bij Penders als bij Verellen 6 % korting. Overname van mijn ‘oude’ 997.2 stond daar los van maar was -voor zover relevant- beduidend ongunstiger dan in het PZA te Aken, waar ik uiteindelijk de bestelling plaatste. De bruto nieuwprijs (dus zonder korting) in Aken was bovendien +/- 6 % lager dan hier (gezien o.a. lager BTW tarief) zodat deze identiek was als de prijzen hier met korting. Ik kreeg in Aken een ‘mooie prijs’ voor mijn 997.2 en heb geen korting gekregen op de nieuwe.
Ben ook in Maastricht geweest maar heb daar een serieuze kater opgelopen, dat is dan weer een ander verhaal. Daar zien ze mij niet meer terug.
Ik heb geen idee welke korting er in Aken wordt gegeven zonder inruil, maar hoe dan ook ben je daar zowiezo prijsmatig beter af. Invoer is een fluitje van drie eurocent overigens. Indien interesse kan ik de naam van mijn contactpersoon/verkoper in Aken geven via PB.
Ik zou zeker Porsche Eindhoven kunnen aanraden :up:
Je kan beide ook makkelijk vinden bij niet officiële dealer.
Garantie is dan ook geen probleem want dat gaat sowieso toch via Porsche.Mss eens kijken bij Extravaganza motors, Dct Belgium, Vandenberghe, …
Kan je hem wsl goedkoper en vooral sneller hebben :think:
Eveneens de moeite om in UK eens te horen, die hebben ook ervaring met uitvoer (en gewoon linksgestuurde wagens 😉 ) 🙂
Heb je geen Audi A5 van 2013 om in te ruilen ?
Ga ook eens langs bij de OPC’s van Eindhoven en Aken zodat je de prijzen kan vergelijken. Ze hebben beide ruim ervaring met export naar België zoals je ongetwijfeld kan terugvinden (met de zoekfunctie) bij enkele *porsche forummers. Veel suc6 en fun met het zoeken, testrijden, kopen, …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.