Hoeveel mag ik betalen en waar op letten?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Hoeveel mag ik betalen en waar op letten?

  • Maker
    Discussie

  • unknown ground
    Deelnemer

      Hallo

      ik ben nieuw hier en ik ga morgen naar een zwarte 924 S kijken, verdere infos heb ik momenteel nog niet.
      Technisch zou die volledig perfekt zijn maar er zou wat “blikschade” aan zijn. Spatborden zouden “geraakt” zijn.
      De vraag is nu waar moet je op letten als je naar zo’n 924S gaat zien?
      Zijn er speciale “zwakke” puntjes waar zeker op gelet moet worden?
      En ik weet dat het zonder foto eigenlijk weinig zin heeft maar wat mag je voor zoiets nog neertellen?

      groeten

    7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • ik zou der niet te veel aan spenderen volgend jaar worden de eerste 944 tjes oldtimer en dan vrees ik dat de 924 vieze klappen gaat krijgen en serieus in prijs gaat dalen voor de volgende jaren

        het prijs verschil tussen een 24 en een 44 is ook niet groots en de 44 heeft wel wat meer power onder de kap en ook de uistraling vind ik persoonlijk wat beter

        veel succes

          bedankt alvast voor de reacties !!
          zal er morgen dan op proberen letten wat er hier geschreven werd 😉

            Maar hoeveel verzamelaars zijn er in België die nog een goede 924S willen/nodig hebben ❓
            En als er al eentje is willen die idd een goede prijs betalen , maar dan moet de wagen wel quasi nieuw zijn met alles erop en eraan (origineel en niet heropgespoten) geen hoge kilometerstand hebben (lees beduidend minder dan 100.000km) etc etc .
            Hoeveel 924S-en zijn er zo nog ❓
            Als je daaropmoet wachten staat die wagen er in 5 jaar nog en dan wil niemand ze meer hebben daar ze te lang stilstaat 😈 😉

              [quote=”911-lover”:czvchss3]Kosten wel en waard zijn ook.
              Maar helaas willen de mensen niet betalen wat iets waard is en prijzen van wrakken op het internet worden als wijzer en maatstaaf gebruikt[/quote]
              100% gelijk Koen !
              Hoewel je dan nog een andere categorie hebt, de verzamelaars, die betalen bijna elke prijs 😉

                Kosten wel en waard zijn ook.
                Maar helaas willen de mensen niet betalen wat iets waard is en prijzen van wrakken op het internet worden als wijzer en maatstaaf gebruikt

                  Let ook op lekkages, komt nogal vaak voor, vooral van de batterijbak, dus bij de passagierszijde voelen of de matten nog droog zijn etc.
                  Als de S een targa dak heeft, ook eens voelen achter passagierszetel..

                  Verder kijken of alleen de spatborden geraakt zijn en verder niets meer..

                  De prijs heeft 911-lover al aangehaald, alhoewel ze nu toch wel iets meer kosten heb ik zo de indruk…

                    Ik heb verleden jaar een zeer goede 924Sgehad en verkocht.
                    Deze was van eerste eigenaar en technisch perfect in orde.
                    Ze had 114000km gereden .
                    Om de wagen volledig perfect te krijgen wa een lakbeurt terug nodig daar en vooraan steenslag was en een achterflank herspoten was wat je met goed kijken zag.
                    De wagen was van ’87 en daar zat het probleem.
                    De meesten wilden een 924 als oldtimer en dat het een S was interesseerde ze niet echt.
                    De wagen heeft een half jaar te koop gestaan aan 2500€ en is uiteindelijk aan 2250€ weggegaan.
                    Ik dacht dat 2500€ voor een goede S zeker een koopje was maar blijkbaar had ik me dus vergist.

                  7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.