Hoeveel pk’s kan je uit een 924 halen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Hoeveel pk’s kan je uit een 924 halen?

• Maker
    Discussie

• MRD-Porsche
    Deelnemer

Wat denken jullie dat je uit een 924 non-turbo kan halen als maximum?

Maar dan ook echt het extreme, over een budget van €5000 voor aanpassingen, ik hoor het graag van jullie!

Greetz,

924

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Ja en ik vind de 944 echt een geweldige Porsche.

De rede is eigenlijk omdat de 924 binnenkort oldtimer is PLUS ik ken de wagen want ik heb er al veel aan gesleuteld / laten vervangen ( ik kan niet alles zelf 😆 )
        Dus waarom nu een 944 kopen met 250.000 km waarvan IK de historie niet ken, ookal kunnen de boekjes dat aangeven, je weet zelf van je eigen auto toch altijd meer dan de boekjes.

Dus mn 924tje krijgt:

– Een nieuwe lak
        – Ander uitlaatje
        – Bredere velgjes

– En ze kan voortaan lekker warm in de garage staan

Groet

Leander

Begrijp ik nu dat je de 924 houdt ???

GEEN 944 kopen.. 924 worden binnen nu en een paar jaar veeeeel meer waard.
            Oftwel.. waar was je gebleven hahaha 😀

Ikken iemand met 140 pk heel simpel gedaan.
            Ik zal hem eens om een lijstje vragen.

Groet Leander

( Die mischien ookwel naar iets meer power snakt uit zn 924 maar het misschien toch niet gaat doen )

Ssst 😆

944 turbo kopen… 😉

Ik zal mijn lijstje eens posten:

– Inlaatspruitstuk van een 924 turbo, met daarop gemonteerde turbo warmdraairegelaar en zo aansluiten op het inlaatspruitstuk om vacuum te creëren om bij volgas een mengselverrijking te bekomen.

– Inlaatspruitstuk (binnenzijde), inlaatpoorten, uitlaatpoorten laten polijsten of grotere poorten.

– Grotere gasklep (audi 5000 oid.)

-scherpere nokkenas.

– cylinders uitboren tot een 2.3l met zuigers van JB-tuning (als uitboren niet meer lukt, dan een blok van JB zelf).

– andere klepveren, en kleppen (hoe en wat weet ik nog niet)

– Nu komt het grootste: zoals bij de 924 carrera gtr: in plaats van 4 injectoren 8 injectoren gebruiken, en dan een mengselverdeler van een 928 en brandstofpomp.

S2

Ik heb even gestemd op max. 150 pk. (aan de wielen). Dus een 170 pk aan de motor.

Ik ging er wel van uit dat je dus geen andere motor gaat steken of er een turbo op gaat schroeven ofzo.
                    Dus enkel blueprinten van de motor, nokkenassen, zuigers, inlaat, uitlaat,…. het echte werk dus zoals vroeger.
                    Maar je 5000 Euro gaat snel op zijn hoor, zeker als je bvb. een AP racing big brake upgrade doet ofzo. 🙂

Voila se 924! heb je nog geld over om hem te laten inbouwen !

Ik heb hier voor nog niet de helft van je bedrag een blokje met 208pk liggen 😈
                        En met een beetje extra ook nog een zesbak 😆

[size=59:1e4pq4pj]-Het is dan wel geen Audi/Porsche blok-[/size]

RSR, you have PB

Ik heb al een heel lijstje in mijn gedachte stef 😉 Ik denk dat (als dat lukt) ongeveer zo een 200pk moet geven. DENK IK hé mannen 😉

Moet ook wel denken aan remmen, ophanging enzo hé

Ik denk dat je best eens met Luc (RSR) overleft, di egaat je zeker goede raad kunnen geven en een idee wat je voor dat budget kan doen

5000€ max budget.

Zo veel als je er financieel voor over hebt

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.